Gå til innhold

For mye cipralex/NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble rådet til å trappe ned på cipralex av legen, og det gjorde jeg.  Da jeg var nede i 10 mg var det en ny vikar (den forrige var også vikar) og han sa at jeg skulle fortsette og ikke trappe mer ned da jeg spurte han.  Etter en stund følte jeg at angsten økte og jeg ble urolig og bestemte meg for å ta 20 mg igjen.  I dag oppdaget jeg plutselig at siste pakning jeg fikk har 20 mg piller, og jeg har tatt 40 mg i ca. to uker.  Jeg har tenkt på at pillene var store, men ikke noe mer.  Hva skal jeg gjøre?  Er dette farlig?

Anonymkode: dec50...652

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er helt ufarlig. Men hvis du hadde tilstrekkelig effekt på 20 mg, synes jeg du skal gå tilbake dit.

Skrevet
1 minutt siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det er helt ufarlig. Men hvis du hadde tilstrekkelig effekt på 20 mg, synes jeg du skal gå tilbake dit.

Takk for svar.  Jeg er i hvert fall glad at det er ufarlig.  Jeg har vært mye plaget med angst i noen uker og det har ikke blitt bedre etter at jeg økte dosen så kraftig.  Er det greit å gå rett ned til 20 mg, eller bør jeg trappe ned?  Jeg sliter med konsentrasjon og har gjort lenge.  Søvnproblemer har jeg også og tar seroquel som hjelper.

Kan jeg ha fått sterkere angst av så stor dose cipralex?  Hva er best for å trene opp konsentrasjonen?  Jeg er akademiker så dette er vanskelig.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Du kan gå rett ned til 20 mg.

2. I "opptrappingsfasen" kan du ha fått sterkere angst.

3. For konsentrasjonen bør en overgang til Brintellix (samme antall mg) vurderes.

Skrevet
1 minutt siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

1. Du kan gå rett ned til 20 mg.

2. I "opptrappingsfasen" kan du ha fått sterkere angst.

3. For konsentrasjonen bør en overgang til Brintellix (samme antall mg) vurderes.

Brintellix istedenfor cipralex?  Har aldri hørt om det, er det noe nytt?  Kan jeg gå rett fra cipralex overtil Brintellix?

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brintellix istedenfor cipralex?  Har aldri hørt om det, er det noe nytt?  Kan jeg gå rett fra cipralex overtil Brintellix?

Jeg byttet fra Cipralex til Brintellix i sommer etter råd fra NHD. 

Jeg har mindre angst og er mer konsentrert. Føler meg også litt mindre flat. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...