Gå til innhold

Til NHD, erotiske vrangforestillinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dette være psykotisk/vrangforestilling, altså hvor går denne grensen fra det"normale"over til sykdom? Jeg har nemmelig ofte tanker om at veldig mange menn, liker meg, synes jeg er attraktiv eller vil ha meg. Jeg skammer meg enormt for å tenke slik og jeg kunne ønske jeg ikke fikk disse tankene så fort. Kan være jeg har blitt selvgod/ innbilsk ettersom jeg alltid har hatt mange beudrere fra 13 års alder.dette er ikke innbilt da jeg har fått dette bekreftet. Det var slik at veldig mange ga meg komplimenter for utseende og at jeg var litt sjarmerende. Uten at jeg prøver å virke klein( selvom jeg høres klein/er klein) ville jeg med dette bare vite om jeg kanskje er psyk, eller om dette kan komme av at jeg har fått så mye oppmerksomhet??

vil også bare si at jeg virkelig ikke ønsker å ha det slik. Synes det er skammelig, samtidig som tankene bare kommer og jeg klarer ikke å styre dem bort dessverre. Tenk hvis jeg er narsissist ?? Redd.  Hvordan kan jeg eventuelt bli kvitt dette, uansett årsak? 

Anonymkode: ebc5c...eaf

Skrevet

Hvorfor skal dette være skammelig? Jeg skammer meg ikke over at jeg selv har slike tanker til tider eller at jeg startet med sex da jeg var 12 år. Da jeg var 19 hadde jeg hatt 40 forskjellige sex-partnere. Jeg tror grunnen min er misbruk i ung alder, men per i dag så skammer jeg meg ikke over dette.

Skal sies at jeg har vært gift i 8 år (Er 29 nå) og hadde en del partnere på si de første årene. Angrer gjorde jeg lenge, men får ikke endret dette. Har ikke lenger dårlig samvittighet engang. Kanskje jeg er narsissist(?)

Ikke samme sak, kun min korte historie.

Anonymkode: 58725...e42

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Til TS. Jeg antar at du her mener normalt i betydningen ikke sykelig. Mellom det friske på den ene side og det psykotiske på den andre side, er det er stort område med "ikke-normale", men likevel ikke-psykotiske tanker. Du har helt sikkert ikke en psykose/vrangforestillinger.

Er problemet at du har slike tanker eller at du bruker så mye tid på bekymring for at du har slike tanker? Kan det være tvangstanker?

Skrevet
10 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Til TS. Jeg antar at du her mener normalt i betydningen ikke sykelig. Mellom det friske på den ene side og det psykotiske på den andre side, er det er stort område med "ikke-normale", men likevel ikke-psykotiske tanker. Du har helt sikkert ikke en psykose/vrangforestillinger.

Er problemet at du har slike tanker eller at du bruker så mye tid på bekymring for at du har slike tanker? Kan det være tvangstanker?

Takk for svar! Du er god. Jeg synes det er ubehagelig og plagsomt fordi jeg føler meg som en selvdigger. Forakter meg selv. Hvordankan jeg bli mindre selvdigger, har du noen råd? 

Anonymkode: ebc5c...eaf

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror ikke dette handler om selvdigging. Tror du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...