Gå til innhold

Utregning av AAP

Anbefalte innlegg

Skrevet
12 minutter siden, Master skrev:

Det er forskjellig saksbehandlingstid fra fylke til fylke. Og man kan lett plusse på 4-6 uker i tillegg til de ukene som står på oversikten inne på nav sine sider. Det er ytterst sjeldent de overholder saksbehandlingstider, spesielt når det gjelder aap og uføretrygd. At ikke søknaden blir behandlet om ikke søknad og erklæringer sendes på likt er latterlig, da dette er et spesifikt valg når man søker på aap! 

Du undervurderer brukerne av dette forumet om du mener at det er kun fra NAV man får korrekte svar fra. Din erfaring er ikke nødvendigvis en sannhet. Det finnes nok av episoder hvor personer får forskjellig svar også fra dem. Jeg har ikke engang antall over hvor mange personer jeg har bistått og hjulpet i nettopp slike saker. Sier ikke at alt jeg sier er korrekt, sier bare at jeg har bred erfaring på området. Står forøvrig mye nytting informasjon om nettopp det å gå over fra sykepenger til aap på nav sine sider. Kanskje hun finner svar der allerede i dag om hun ønsker :) 

Jada verdensmesteren. Det var jo du som så fint skrev

1 time siden, Master skrev:

Saksbehandlingstider kan enkelt sjekkes på nav.no som du sikkert vet.

Så da gikk jeg inn på NAV og sjekket samtilge fylker. 8 uker er behandlingstiden.

Dette med om søknaden blir behandlet eller ikke skrev jeg at jeg hadde fått beskjed om fra legen. Han har nok mer erfaring med dette enn deg (med mindre du jobber med å sende inn legeerklæringer eller søknader daglig). Han hadde opplevd at de ikke har klart å fange opp at de har mttatt både legeerklæring og søknad fordi det har tatt for lang tid mellom hver av dem har kommet. Det er et par år siden nå så det kan være at de har fått et bedre system.

Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

Jada verdensmesteren. Det var jo du som så fint skrev

Så da gikk jeg inn på NAV og sjekket samtilge fylker. 8 uker er behandlingstiden.

Dette med om søknaden blir behandlet eller ikke skrev jeg at jeg hadde fått beskjed om fra legen. Han har nok mer erfaring med dette enn deg (med mindre du jobber med å sende inn legeerklæringer eller søknader daglig). Han hadde opplevd at de ikke har klart å fange opp at de har mttatt både legeerklæring og søknad fordi det har tatt for lang tid mellom hver av dem har kommet. Det er et par år siden nå så det kan være at de har fått et bedre system.

Unnskyld, men kjenner jeg deg? Du trenger ikke bli usmakelig ved å kalle meg for verdensmester kun fordi du også tar feil som vi alle gjør til tider. Det blir så mye enklere om du ikke er så påståelig :) 

Legeerklæring kan sendes inn på nett i ettertid, og dette registrerer systemet selv. Dette kan man også sjekke selv om man ikke stoler på systemet.

Skrevet
12 minutter siden, Master skrev:

Unnskyld, men kjenner jeg deg? Du trenger ikke bli usmakelig ved å kalle meg for verdensmester kun fordi du også tar feil som vi alle gjør til tider. Det blir så mye enklere om du ikke er så påståelig :) 

Legeerklæring kan sendes inn på nett i ettertid, og dette registrerer systemet selv. Dette kan man også sjekke selv om man ikke stoler på systemet.

Nei, det gjør du ikke, alikevel skriver du som om du tror jeg er en liten drittunge som ikke forstår noenting ;) Det var jo ikke jeg som tok feil, men du som bæsja bittelitt på leggen ved å først henvise til nav sine sider for behandlingstid, for så å påstå at nav tar feil. Og nå påstår du at jeg tar feil fordi jeg leste dine henvisninger, hvem er det da som egentlig har tatt feil, men som absolutt ikke kan innrømme det? Det er ihvertfall ikke meg og ikke nav heller (selv om de gjør mye feil som de ikke vil innrømme).

Skrevet
2 minutter siden, Trine skrev:

Nei, det gjør du ikke, alikevel skriver du som om du tror jeg er en liten drittunge som ikke forstår noenting ;) Det var jo ikke jeg som tok feil, men du som bæsja bittelitt på leggen ved å først henvise til nav sine sider for behandlingstid, for så å påstå at nav tar feil. Og nå påstår du at jeg tar feil fordi jeg leste dine henvisninger, hvem er det da som egentlig har tatt feil, men som absolutt ikke kan innrømme det? Det er ihvertfall ikke meg og ikke nav heller (selv om de gjør mye feil som de ikke vil innrømme).

Jeg har aldri gitt uttrykk for at du er en liten drittunge. Påstå at NAV tar feil? Jeg har aldri opplevd at NAV har overholdt fristen på aap og uføretrygd søknader, og jeg bidrar med 100-150 stykker i året. Når det gjelder min henvisning til NAV sine sider så var det dårlig av meg å ikke nevne det i samme svar som jeg nevnte behandlingstiden. Men, om jev skal være like firkanta som deg bør du dobbeltsjekke behandlingsuker en gang til. Står ikke 8 uker på alle fylkene.

Jeg har ikke tatt feil, det var bare klønete av meg å ikke nevne det i samme svar som beskrevet over. Beklager om det var tungt for deg.

Aspergers Inc.
Skrevet
37 minutter siden, Master skrev:

Jeg har aldri gitt uttrykk for at du er en liten drittunge. Påstå at NAV tar feil? Jeg har aldri opplevd at NAV har overholdt fristen på aap og uføretrygd søknader, og jeg bidrar med 100-150 stykker i året.

Du er en skrytepave, Maw87.

Sånn er det nok.

Men men.

Skrevet
2 minutter siden, Aspergers Inc. skrev:

Du er en skrytepave, Maw87.

Sånn er det nok.

Men men.

1) Hvorfor er det flere som har skrevet maw eller maw87 til meg? 

2) Jeg har aldri skrevet til deg, vi er i en tråd som omhandler AAP. Hvorfor må du være med på å ødelegge slike tråder? Ønsker du deg et lite samfunn med kun likesinnede? Jeg er helt ny på forumet, det klages om lite aktivitet men allikevel er du og fler med på å jage bort brukere, som meg. Er det ingen aksept at vi er uenig? Virker som om dere ønsker et diktatur-samfunn noe som kan ses på som både mobbing, forskjellsbehandling og diskriminering. 

Om dere ikke ønsker nye brukere, hvorfor ikke lage et lukket forum med kun spesielt inviterte? 

Skrevet
2 timer siden, Tandorini skrev:

Tusen takk for svar, alle sammen. Det tar litt tid å skaffe seg oversikt, det er flott å få innspill fra andre som har peiling. Har begynt å fylle inn skjema på nav.no. Skal se om jeg får ringt NAV i morgen, og hørt med dem hva slags dokumentasjon jeg trenger å hente inn.

Er det fastlege som skal gi legeerklæring? Han er den som skriver sykmeldinger, men han er ikke min behandler.

Du må ha legeerklæring fra fastlege og spesialistuttalelse fra psykolog/psykiater, dette er noe du må innhente selv (på den måten at du sier ifra, de leverer dette selv på nett).

Skrevet

Det var fastlegen min som i god tid sa fra til meg at jeg måtte søke om AAP pga 3 mnd saksbehandlingstid hos NAV. 

Da jeg søkte sendte jeg inn søknaden uten vedlegg og jeg kontaktet så NAV og sa fra om det. Da hadde legen sendt inn legeerklæringen allerede (en mnd før jeg søkte). Det oppsto ingen problemer og styr.

Det er enkelt å søke om AAP elektronisk (på NAV). Det gjør du selv, du finner skjemaet på NAV.no 

Min dagsats er beregnet fra 3 siste år. Dagsats utgjør 66 % av inntekten din. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...