Gå til innhold

Hva mente de med dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spurte hjelperene mine i går kveld når jeg la meg om de mente jeg trengte medisiner eller ikke, så sovnet jeg og drømte at jeg var psykotisk. Ikke som jeg har vært før, men skikkelig psykotisk. Våknet igjen og spurte hva de mente med dette, men fikk ikke noe svar. Hva tror du de mente?

Jung drev jo med drømmeanalyse, har du tro på Jung NHD?

Skrevet

Hvem er hjelperne dine?

Skrevet

Jeg drømte om deg i natt stjernestøv og at du frivillig fikk en injeksjon med xeplion 

har hatt noen drømmer der jeg var fryktelig psykotisk selv. Skremmende 

Skrevet
24 minutter siden, Master skrev:

Hvem er hjelperne dine?

Tror en av dem er min bestemor, for jeg har blitt inspirert og lage kaker hun har bakt før. Og så hun når jeg var liten, hun ville bare leve til jeg var konfirmert. Men jeg var seks da hun døde- Hun drev med litt av hvert, spåing i kaffe osv. Litt alternativ dame med ben i nesa. Så er det guiden min da, har lurt på om han er byttet ut men vet ikke. Han er der for å hjelpe meg med det åndelige,men en healer sa han kunne forsvinne. Så jeg lurer på det, før gikk alt veldig fort, jeg fikk alt på en gang. Nå ser jeg bare litt filmer og bilder i hode. 

Skrevet (endret)
23 minutter siden, kovakova skrev:

Jeg drømte om deg i natt stjernestøv og at du frivillig fikk en injeksjon med xeplion 

har hatt noen drømmer der jeg var fryktelig psykotisk selv. Skremmende 

Å, kanskje du er sanndrømt. Senere i drømmen prøvde jeg å få tak i sykepleieren, men hadde mistet nummeret hans. Min telefon lever jo sitt eget liv, sletter nummer osv. 

Ja de drømmene er skremmende, har jo mistet helt kontroll i dem. Men jeg vet ikke, kanskje jeg var våken for jeg lå i sengen. Hørte masse stemmer og så masse rundt meg,ja kanskje jeg var våken. Men senere da jeg prøvde å få tak i sykepleieren sov jeg. 

Kanskje hjelperene ville teste meg, om jeg tålte det. 

Endret av stjernestøv
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg spurte hjelperene mine i går kveld når jeg la meg om de mente jeg trengte medisiner eller ikke, så sovnet jeg og drømte at jeg var psykotisk. Ikke som jeg har vært før, men skikkelig psykotisk. Våknet igjen og spurte hva de mente med dette, men fikk ikke noe svar. Hva tror du de mente?

Syntes du skal høre på hjelperne i RL, altså legen og psykologen.

Skrevet
1 minutt siden, slabbedask skrev:

Syntes du skal høre på hjelperne i RL, altså legen og psykologen.

Ja kanskje det er meningen jeg skal høre på dem, de er jo hjelpere de også. Men det var sjelen min som ville jeg skulle slutte på medisiner denne gangen, så tenkte noe var på gang. Noe med utviklingen min og den femte dimensjon, jeg har jo ikke hatt angst nå. Bare uro. 

Skrevet

På en måte og på en annen måte ikke Jung der er han med primalskriket er det ikke At man på en måte ved å hyle høyt hvis man er i lydtett rom kan få kontakt med sitt egentlige jeg eller sin indre lyd eller stemme

Det fungerte ikke for megForsøkte å slå hardt i madrassen også men jeg stoppet med sånt fordi jeg følte det bare "skadet" meg selv og gjorde meg mer oppjaget og fortvilt

Hva som hjalp meg var en Dr Olsen som satt lang tid ved sengekanten og hørte på min gråt og Spørsmål om all lidelsen hadde en ende Jeg fikk da enerom da jeg var så redd den andre personen der som egentlig var kjempesøt og nok hadde mye vondere problemer objektivt sett i ettertid

Jeg fikk noen medisiner men opplevet dett mye problematisk men akkurat da forstod ikke verden meg og jeg ikke verden dessverre

En snill pleier som lot meg ligge å sove i vinterhagen på sykehuset den aller værste natta Så på stjernene og følte meg liksom trygg oppi Karsvigna om du skjønner

Noen dager senere gikk jeg ut mot legens anbefaling og from hjem til foreldre Skulle ikke det men min far var så snill at han fortalte overlegen på sykehuset at han tok ansvaret

De senere 40 årene har gått mye op og ned men jeg har ikke mer vært innlagt og akter heller å sjølstyre om du forstår

Jeg har tatt høyere utdanning i noe administrative greier og sosiologi og har vært mye interessert i arkivkunnskap og viktighet av journalføringen og dokumenteringer som jeg tror det fortsatt mangler mye på så mange steder på grunn av knappe ressurser Hva kan man drive med i sagnet man er redd for å kjøre bil og bare leverte inn sertifikater men hva folk flest egentlig driver med kan man bare lure på

Husker helsepersonell som spurte om hva jeg lever av

De var veldig opptar av økonomi og det er veldig klokt selv om når man er ung er det ikke lett å se hvorfor det er så viktig å prøve å skaffe en solid økonomi og ikke alltid være på grense til insolvens

Det ble mye om litt forskjellig

Nå lurer jeg på hvorfor vi ikke får radioer med både FM og DAB Føler alltid at ingenting er til å stole på

Husker en artikkel om psykisk lidelse i en herværende dagsavis Man måtte lære at de eneste som ville en vell var den aller nærmeste evt forelder

Tror bare vi ofte har opplevet så forskjellig og det kan være ting som er vanskelig

God bedring  

Anonymkode: 04bf9...a48

Skrevet
2 hours ago, stjernestøv said:

Det er umulig å få noe "kunnskap" ut av drømmer. Det er det vitenskapen sier. De er jo basert på ting som skjer i livet ditt, men det er så stor grad av fri fantasi at de ikke har noen betydning. Jeg vet du ikke "tror" på vitenskap, men som lege er NHD forpliktet til å aldri si noe som strider imot det som det er stor aksept for vitenskapelig.

Skrevet
21 minutter siden, Kanonføde skrev:

Det er umulig å få noe "kunnskap" ut av drømmer. Det er det vitenskapen sier. De er jo basert på ting som skjer i livet ditt, men det er så stor grad av fri fantasi at de ikke har noen betydning. Jeg vet du ikke "tror" på vitenskap, men som lege er NHD forpliktet til å aldri si noe som strider imot det som det er stor aksept for vitenskapelig.

Ok. Men jeg har tenkt på det i dag, kan ikke ha sovnet rett etter jeg stilte spørsmålet. Jeg var våken og hørte stemmer og så ting, de testet meg. Jeg taklet det.

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På en måte og på en annen måte ikke Jung der er han med primalskriket er det ikke At man på en måte ved å hyle høyt hvis man er i lydtett rom kan få kontakt med sitt egentlige jeg eller sin indre lyd eller stemme

Det fungerte ikke for megForsøkte å slå hardt i madrassen også men jeg stoppet med sånt fordi jeg følte det bare "skadet" meg selv og gjorde meg mer oppjaget og fortvilt

Hva som hjalp meg var en Dr Olsen som satt lang tid ved sengekanten og hørte på min gråt og Spørsmål om all lidelsen hadde en ende Jeg fikk da enerom da jeg var så redd den andre personen der som egentlig var kjempesøt og nok hadde mye vondere problemer objektivt sett i ettertid

Jeg fikk noen medisiner men opplevet dett mye problematisk men akkurat da forstod ikke verden meg og jeg ikke verden dessverre

En snill pleier som lot meg ligge å sove i vinterhagen på sykehuset den aller værste natta Så på stjernene og følte meg liksom trygg oppi Karsvigna om du skjønner

Noen dager senere gikk jeg ut mot legens anbefaling og from hjem til foreldre Skulle ikke det men min far var så snill at han fortalte overlegen på sykehuset at han tok ansvaret

De senere 40 årene har gått mye op og ned men jeg har ikke mer vært innlagt og akter heller å sjølstyre om du forstår

Jeg har tatt høyere utdanning i noe administrative greier og sosiologi og har vært mye interessert i arkivkunnskap og viktighet av journalføringen og dokumenteringer som jeg tror det fortsatt mangler mye på så mange steder på grunn av knappe ressurser Hva kan man drive med i sagnet man er redd for å kjøre bil og bare leverte inn sertifikater men hva folk flest egentlig driver med kan man bare lure på

Husker helsepersonell som spurte om hva jeg lever av

De var veldig opptar av økonomi og det er veldig klokt selv om når man er ung er det ikke lett å se hvorfor det er så viktig å prøve å skaffe en solid økonomi og ikke alltid være på grense til insolvens

Det ble mye om litt forskjellig

Nå lurer jeg på hvorfor vi ikke får radioer med både FM og DAB Føler alltid at ingenting er til å stole på

Husker en artikkel om psykisk lidelse i en herværende dagsavis Man måtte lære at de eneste som ville en vell var den aller nærmeste evt forelder

Tror bare vi ofte har opplevet så forskjellig og det kan være ting som er vanskelig

God bedring  

Anonymkode: 04bf9...a48

Vært gjennom ting du ja, god bedring!

Jeg har alltid fått enerom når jeg har vært innlagt, nektet noe annet. Jeg pleier å være redd de andre pasientene skal drepe meg om natten, det er ikke trygt der. Men har måttet dele bad. Det finnes ikke lås på døren så man kan låse om natten, men det gjorde det en plass og det var helt greit at jeg låste døren. Husker første gang jeg var innlagt, på det rommet var det lås og jeg låste. Da ble jeg flyttet til et annet rom det ikke var lås, det er ikke trygt å være innlagt. Og folk er syke der. 

Gjest Liten40
Skrevet
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg tror det at mye av det som foregår i underbevisstheten din kommer opp til overflaten når du sover. Det kan godt være noen hjelpere der du trenger. men du lurer nok på om du er syk og om du trenger medisiner. Og om du kan bli 100% psykotisk.

Skrevet
1 minutt siden, Liten40 skrev:

Jeg tror det at mye av det som foregår i underbevisstheten din kommer opp til overflaten når du sover. Det kan godt være noen hjelpere der du trenger. men du lurer nok på om du er syk og om du trenger medisiner. Og om du kan bli 100% psykotisk.

Ok. Jeg er ganske sikker nå på at jeg ikke drømte, ja jeg lurer på om jeg er syk eller ikke. Om jeg aldri har vært psykotisk, siden det virker som om det skal mye til. Jeg vil ikke bli psykotisk, har egentlig aldri vært det. Men psykiateren spurte om jeg ikke var redd for å bli gal, da tenker jeg galskap. Drepe folk osv, bli besatt og drepe folk og ikke huske noe ut av det etterpå. 

Skrevet

Kjære Stjernestøv . Du strever med så mye.Det er ikke all åndelighet som er til ditt beste. Og ikke alle hjelpere er til hjelp.  Det jeg er sikker på er at NHD og de som dag ut og dag inn prøver å hjelpe deg her på dol bryr seg og vil ditt beste. Ellers hadde de vært likegyldig . Likevel velger du å lytte til disse andre hjelperne dine.  Dessuten kan det noen ganger være flytende overganger mellom åndelighet og sykdom. Man ser ikke klart lengre.Da må du stole på at mennesker rundt deg ser dette klarere enn deg. 

Anonymkode: ad051...61e

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære Stjernestøv . Du strever med så mye.Det er ikke all åndelighet som er til ditt beste. Og ikke alle hjelpere er til hjelp.  Det jeg er sikker på er at NHD og de som dag ut og dag inn prøver å hjelpe deg her på dol bryr seg og vil ditt beste. Ellers hadde de vært likegyldig . Likevel velger du å lytte til disse andre hjelperne dine.  Dessuten kan det noen ganger være flytende overganger mellom åndelighet og sykdom. Man ser ikke klart lengre.Da må du stole på at mennesker rundt deg ser dette klarere enn deg. 

Det er vanskelig for meg å bare forkaste det åndelige, men vil jo høre på mine jordiske hjelpere og. Har fått mye hjelp her inne jeg, og det er jeg takknemlig for. Jeg snakker jo om dette...det åndelige nå til min mann, han vet ikke sier han hva det er. Han har jo tro på åndelige ting, men han mente at jeg kanskje ble psykotisk hvis jeg ikke tok medisin. Men hva er psykose og hva er åndelighet? Det vet ikke han. 

Skrevet
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er vanskelig for meg å bare forkaste det åndelige, men vil jo høre på mine jordiske hjelpere og. Har fått mye hjelp her inne jeg, og det er jeg takknemlig for. Jeg snakker jo om dette...det åndelige nå til min mann, han vet ikke sier han hva det er. Han har jo tro på åndelige ting, men han mente at jeg kanskje ble psykotisk hvis jeg ikke tok medisin. Men hva er psykose og hva er åndelighet? Det vet ikke han. 

Å tro på noe er en menneskerett . Ingen her inne kan be deg om å forkaste det. Men du kan få medisinsk hjelp og  likevel ha din åndelighet. ? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å tro på noe er en menneskerett . Ingen her inne kan be deg om å forkaste det. Men du kan få medisinsk hjelp og  likevel ha din åndelighet. ? 

Men jeg mister jo interessen for det åndelige når jeg tar medisiner, jaja ikke helt...ikke på latuda. Men følte meg ikke frisk på latuda. Derfor jeg lurer på xeplion, men vet ikke hvem jeg blir da. Jeg vet jeg sliter nå, men har ikke slitt med angst. Det er noe nytt. Hvem er jeg? 

Skrevet
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men jeg mister jo interessen for det åndelige når jeg tar medisiner, jaja ikke helt...ikke på latuda. Men følte meg ikke frisk på latuda. Derfor jeg lurer på xeplion, men vet ikke hvem jeg blir da. Jeg vet jeg sliter nå, men har ikke slitt med angst. Det er noe nytt. Hvem er jeg? 

Vet at åndelighet ikke er popularært på dol men sier likevel: Du er stjernestøv uansett. Du er skapt av Gud i kjærlighet. En Gud som vil at du skal ha det bra og som er nær deg selv når du ikke føler det. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet at åndelighet ikke er popularært på dol men sier likevel: Du er stjernestøv uansett. Du er skapt av Gud i kjærlighet. En Gud som vil at du skal ha det bra og som er nær deg selv når du ikke føler det. 

Tusen takk, det var veldig fint sagt. Det er bare det at det er så godt å føle at Gud er nær, men men. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...