Gå til innhold

Endometriose/lavt stoffskifte-graviditet

Anbefalte innlegg

Hei

Som nevnt har jeg altså lavt stoffskifte+endometriose, og en dødfødsel for 1 år tilbake.(Fullgått svangerskap+14 dg. på overtid. Årsak til dødfødsel var navlestrengen.)

Vi ønsker å ta sjansen på nytt,men vi strevde veldig mange år før jeg ble gravid første gang i 2000.

Jeg tror nok at kroppen i tillegg nå er psykisk påvirket og pga. at jeg ikke fikke amme og mitt lave stoffskifte, har jeg lagt på meg, og det er heller ikke gunstig.

Jeg har i tillegg matintoleranse og spiser derfor moderat med sukker og hvetemel.

Jeg ble fortalt at siden jeg nå hadde vært gravid, ville ikke egglederen tette seg igjen, men kansje ikke legen tenkte på min endometriose da?

Jeg har tenkt å ta kontakt for å få en røntgen av eggledern, da jeg har bare en som fungerer, den andre er testet og påvist tett.

Vi har latt naturen gå sin gang i nesten et år nå. Vil jeg naturlig ha like store problemer nå også som sist?(Fyller 38 i mai)

Stoffskifteprøver er normale.

Vil det hjelpe meg med B6 tilskudd?

Hvor mye kan jeg ta uten at det vil være skadelig ved evnt. graviditet?

Takknemlig for svar.

Vennlig hilsen.......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41630-endometrioselavt-stoffskifte-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Egglederne tetter seg stort sett bare etter en betennelse, ved endometriose er de nesten alltid i orden. Det har vel liten hensikt å ta røntgen av egglederen? Hvis du tar en vanlig vitamin med folat skulle det være helt tilstrekkelig. Med alderen er det vanskeligere å bli gravid, så det er bare å stå på. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...