Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er i ferd med å bli gal..! Jeg har endel plager som jag aldri får noe ordentlig svar på fra leger jeg har gått til. Det værste er underlivskløen som en gynekolog har konstantert ikke skyldes sopp. Det er heller ikke noe synlig eksem bortsett fra sårene som oppstår når jeg klør om natta. Jeg klør så infernalsk at det er umulig å la være å klø, jeg klør mest på ytre kjønnslepper og rundt endetarmsåpningen. Det er slik at jeg har lyst å hente en kniv for å skjære bort de områdene som klør fordi det er så ille.. Jeg har forsøkt kortisonkremer, allergitabletter, fuktighetskremer, bruker bare bomullstruser, kun lactacydsåpe e.l. og ikke parfymerte skyllemidlier mm. Jeg tror kanskje det kan skyldes ting jeg spiser, men her er det helt umulig å finne ut av hva jeg egentlig tåler. Jeg er en småallergisk person, dvs at jeg reagerer litt på omtrent alt..(testet for pollen, dyr, midd, melk, egg, reker, fisk mm) Jeg kan jo ikke slutte å spise? Ellers klør jeg også i perioder på resten av kroppen, men ikke så intenst. Jeg har veldig mye åpne vonde sår inne i munner, og alt jeg får av sår på huden (usynlige rifter også) blir det værk i. Jeg er ikke urenslig! Kan jeg ha et håpløst immunforsvar?? Mye av dette startet etter to antibiotikakurer for 3 år siden, kan de ha ødelagt min naturlige bakterieflora e.l.? HVA skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41671-ekstrem-kl%C3%B8e-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære enile,

Etter min erfaring kan kløe i underlivet og rundt endetarmen ha en sammenheng med tarmfloraen. Særlig når dette startet etter antibiotikakurer. Tilstanden kalles også dysbiose, dvs forstyrrelse i huden mikroflora. Jeg vil derfor råde deg til et kosthold der du unngår melk (unntatt syrnet melk) og søtsaker en periode og tar tilskudd med kapsler som inneholder tørkede melkesyrekapsler. Ta 1-2 kapsler før hvert måltid og i beste fall vil du merke forskjell etter 2-3 uker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...