Gå til innhold

Besettelse?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
1 minutt siden, tilstede skrev:

Du kan ikke fortsette å ta mer og mer vival fordi du tåler så lite og samtidig ikke ville øke medisineringen. Ser du virkelig ikke hvilken retning det tar? Du kan heller ikke være trist over lite fremganng og samtidig ikke ville øke, når psykiateren mener det er veien å gå for å få det. Du beholder jo fortsatt åndeligheten din på disse medisinene så langt, så det skulle ikke være en fare for å øke litt til nå. Når du har så lav funksjonsgrad som du har nå har du fint lite på å tape på å øke. 

Ok. Får tenke på det da frem til 1 april. Noen ganger har åndeligheten forsvunnet på medisiner, mister interessen og det er ikke en del av meg lenger. Det tar jo vekk hvem jeg er og hva jeg står for,det blir tomt i meg og i hodet mitt. Er det det som er vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Får tenke på det da frem til 1 april. Noen ganger har åndeligheten forsvunnet på medisiner, mister interessen og det er ikke en del av meg lenger. Det tar jo vekk hvem jeg er og hva jeg står for,det blir tomt i meg og i hodet mitt. Er det det som er vanlig?

Du har ikke prøvd denne medisinen før såvidt jeg skjønner så jeg synes virkelig du skal høre på psykiateren denne gangen og gå med på en økning. Det er jo ikke sikkert det blir sånn denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Du har ikke prøvd denne medisinen før såvidt jeg skjønner så jeg synes virkelig du skal høre på psykiateren denne gangen og gå med på en økning. Det er jo ikke sikkert det blir sånn denne gangen.

Nei det er jo ikke sikkert. Men xeplion er det samme som risperdal, og på risperdal klarte jeg ikke se på film. Ble tom i hodet også, ingenting å snakke om med folk. Men får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er lett å bli oppslukt av noen typer tvserier såsom noen tvkrim Var det litt før men så begynte jeg å analysere så kritisk at nå føler jeg hele tv-en henvender seg til en annen kundegruppe eller kundesegmenter eller målgruppe om du vil enn meg Mange stiller jo også betimelige spørsmål med all ressursbruk i våre dager selv om jeg håper at jeg aldri blir noen robot

Som jeg har opplevet fra min erfaring med meg selv så langt er at det er så mye rart som kanskje aldri kommer fram eller er så vanskelig å uttrykke på noe måte at det er kanskje derfor man opplever så mye angst i perioder

Tror ofte det er ropet på mamma som er tilbakevendende og sånn tror jeg det er for mange i min generasjon Stilt overfor en ofte helt uforståelig og vanskelig virkelighet eller realitet Det er tanker jeg får🙃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg ville bare legge til at jeg finner dette "åndelige "du referer til som interessant Som barn hadde jeg noe jeg tror var en egenrelgiøs tro litt konstruert for meg selv med innslag lært i skolegang og nok overivrig elev ved søndagskolen

Etter første sammenbrudd i overgang til "voksenfase" mistet jeg tro på at de foldede hender hjalp meg i min situasjon

Når jeg ser Karlsvogna på himmelen (oppe nå) så tenker jeg at der plasserer Gud alle barna og alle i nød og dermed løser jeg eller underbevisstheten min det åndelige for meg når jeg trenger det eller er psykisk sterk nok til å klare å folde hender eller sortere tanker

Jeg vet ikke når det gjelder medisiner Alt er så ovenfra og ned i våre dager og ikke bare mot oss i den " psykiske gruppa"

I dag mange helt klart mye bortkasta år og smertefulle erfaringer med egen utilstrekkelighet tror jeg bare man kan prøve å gjøre rett og sjel for seg i den monn man til enhver tid kan

Samtidig ta det med ro og ta vare på seg sjøl

Uten å ta parti i "kjønnskampen" så er damer dårligst til det iallfall som jeg har erfart så langt

Men man kan kanskje bare være der man er når man er som enkelte hevder Vet ikke

Jeg har så lett for å overdrive kanskje

Man må kanskje studere selv for å vite just presis med medisiner

Jeg stoler på deg sa psykiateren til meg ved et tilfelle

Stoler ikke alltid på meg sjøl engang jeg

Men man kanskje tvile seg fram til et godt samarbeide Uansett jeg ønsker deg bare lykke til

Jeg strever mye med medisiner men er kanskje ellers i mye annen livsfase kanskje

😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, Maggie55 skrev:

Jeg ville bare legge til at jeg finner dette "åndelige "du referer til som interessant Som barn hadde jeg noe jeg tror var en egenrelgiøs tro litt konstruert for meg selv med innslag lært i skolegang og nok overivrig elev ved søndagskolen

Etter første sammenbrudd i overgang til "voksenfase" mistet jeg tro på at de foldede hender hjalp meg i min situasjon

Når jeg ser Karlsvogna på himmelen (oppe nå) så tenker jeg at der plasserer Gud alle barna og alle i nød og dermed løser jeg eller underbevisstheten min det åndelige for meg når jeg trenger det eller er psykisk sterk nok til å klare å folde hender eller sortere tanker

Jeg vet ikke når det gjelder medisiner Alt er så ovenfra og ned i våre dager og ikke bare mot oss i den " psykiske gruppa"

I dag mange helt klart mye bortkasta år og smertefulle erfaringer med egen utilstrekkelighet tror jeg bare man kan prøve å gjøre rett og sjel for seg i den monn man til enhver tid kan

Samtidig ta det med ro og ta vare på seg sjøl

Uten å ta parti i "kjønnskampen" så er damer dårligst til det iallfall som jeg har erfart så langt

Men man kan kanskje bare være der man er når man er som enkelte hevder Vet ikke

Jeg har så lett for å overdrive kanskje

Man må kanskje studere selv for å vite just presis med medisiner

Jeg stoler på deg sa psykiateren til meg ved et tilfelle

Stoler ikke alltid på meg sjøl engang jeg

Men man kanskje tvile seg fram til et godt samarbeide Uansett jeg ønsker deg bare lykke til

Jeg strever mye med medisiner men er kanskje ellers i mye annen livsfase kanskje

😊

 

Er sikker på at Gud passer på deg selv når du ikke klarer å folde hender ... 😊

Anonymkode: 87932...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Jeg tror vel også egentlig det for oss alle 😊 Iblant

men jeg vet hvor forskjellige interesser menneskene ofte har og jeg vet hvor lett det er å miste hva man har igjen av følelse med egen kropp og sjel

Lurer ofte på hvorfor jeg fortsetter å puste og leve kanskje litt sans for crazy humor Husker en "filleonkel" som når han var i humør forkynte "Vi gjorde hva vi kunne vi borgere på Moss og hva vi ikke kunne gjorde kua for oss" Har ikke peiling hvor han tok alt fra Han hadde hatt forferdelig uhell i kjærlighet tror jeg men ynderlinsfilmen hans var "somware my love" fra filmen ja akkurat nå husker jeg ikke hva den het Men alt år og dag siden

Gode minner betyr alt

Det trenger alle

😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, Maggie55 skrev:

Jeg ville bare legge til at jeg finner dette "åndelige "du referer til som interessant Som barn hadde jeg noe jeg tror var en egenrelgiøs tro litt konstruert for meg selv med innslag lært i skolegang og nok overivrig elev ved søndagskolen

Etter første sammenbrudd i overgang til "voksenfase" mistet jeg tro på at de foldede hender hjalp meg i min situasjon

Når jeg ser Karlsvogna på himmelen (oppe nå) så tenker jeg at der plasserer Gud alle barna og alle i nød og dermed løser jeg eller underbevisstheten min det åndelige for meg når jeg trenger det eller er psykisk sterk nok til å klare å folde hender eller sortere tanker

Jeg vet ikke når det gjelder medisiner Alt er så ovenfra og ned i våre dager og ikke bare mot oss i den " psykiske gruppa"

I dag mange helt klart mye bortkasta år og smertefulle erfaringer med egen utilstrekkelighet tror jeg bare man kan prøve å gjøre rett og sjel for seg i den monn man til enhver tid kan

Samtidig ta det med ro og ta vare på seg sjøl

Uten å ta parti i "kjønnskampen" så er damer dårligst til det iallfall som jeg har erfart så langt

Men man kan kanskje bare være der man er når man er som enkelte hevder Vet ikke

Jeg har så lett for å overdrive kanskje

Man må kanskje studere selv for å vite just presis med medisiner

Jeg stoler på deg sa psykiateren til meg ved et tilfelle

Stoler ikke alltid på meg sjøl engang jeg

Men man kanskje tvile seg fram til et godt samarbeide Uansett jeg ønsker deg bare lykke til

Jeg strever mye med medisiner men er kanskje ellers i mye annen livsfase kanskje

😊

 

Takk for det! :) 

Hadde troen min som barn jeg og, vet ikke helt hvor jeg fikk det fra for mine foreldre var ikke åndelige eller kristne. Snakket vel endel om sånt, tror de bare ble frustrert. Så var jeg overalt å lette etter Gud, men fant han ikke i kirken, pinsemenigheten eller frelesarmeen. Fant han inni meg kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lillemus skrev:

Det er vel 20 år siden, mye er endret siden da. Kan du ikke øke på denne medisinen nå og se om det ikke blir bedre? Om du synes du blir bare sløv og neddopet så er det jo bare å trappe ned igjen på neste sprøyte.

Har ikke egentlig peiling, men tror det er nettopp dette hun ikke bør; det kan ta noen måneder før ny dose fungerer optimalt. Å vingle fra måned til måned har hun jo lang erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Hvor Gud hører først og fremst hjemme synes jeg

Til det psykiske Jeg har hørt mange si at nedbygging av institusjonene skjedde altfor raskt og ukontrollert

Jeg har begynt å forstå litt mer om hva de dengang snakket om

Det krever ressurser å lave gode institusjoner med faglig utvikling Ofte er de mindre enheten best kanskje men jeg har stor tro på ikke å kutte svingene slik man gjør i alt i dag Veldig synd at når man trenger endring i noe ikke tar vare på det som er bra med omgivelser som skaper tid og ro selv om noe er drevet med offentlige midler

Det er stor synd at de som trenger det aller mest har så dårlige vilkår og dårlige stabile rammer

Tror faktisk ikke alle får helt grunnleggende menneskeretter engang Tenker ikke her på DOL men om årsaker generelt

Man kan virkelig spare seg til fant på et sånt område

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Man kan lett få "skylapper" eller ikke se helt klart" hvis det er hva du tenker på som besettelse

Man bør spørre spesialist om medisiner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
16 minutter siden, Maggie55 skrev:

Man kan lett få "skylapper" eller ikke se helt klart" hvis det er hva du tenker på som besettelse

Man bør spørre spesialist om medisiner

Drømte at jeg var psykiater i natt og var innlagt, gjorde alt for å komme meg ut hehe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er på en måte alt det uforløste mellom en selv og den andre eller de andre som gjør det vanskelig Eller kanskje man skal la ting ligge? Vet ikke bestandig Heldig de som har god intuisjon som ikke gnagea av tvilen om alt i sitt indre

En psykolog uttrykte det slik i forbifarten Det er umulig å ta igjen det forsømte Hun var ikke min behandler eller noeDet var en helt annen forbindelse vi skulle samarbeide til tross for stor aldersforskjell. Hun var den eldre men fra helt annen type miljøbakgrunn uten at jeg egentlig var sånne ting så bevisst dengang

Så godt at det går mot lysere tider og nå snur vi klokka snart en time fram

Husker de på sykehuset for snart førti år siden De hadde glemt det der dengan Også frukten Borte på et sekund

Men man må prøve å se fremover å ikke tro på eventyr

Å slå seg til ro hvis man kan

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...