Gå til innhold

Noen som har hatt liknende problemer med halsen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

De siste tre ukene har jeg hatt veldig ubehag i og på halsen. 

Symptomer:
- Vondt under haka, og nedover forsiden av halsen. Det kjennes ut som om det er verst mellom sternocleido mastoideus-musklene, og særlig nederst på halsen hvis jeg tar der, selv om hele fremre halvdel av halsen gjør vondt.
- Jeg har en følelse av at halsen er stram. Hvis du knyter neven så hardt du kan - slik føles forsiden av halsen min.
- Ikke veldig ømt å ta på halsen. Det er vondest "av seg selv". Min berøring forverrer ikke ubehaget, bortsett fra nederst mellom SM-musklene.
- Har litt klumpfølelse i halsen. Jeg merker ingenting når jeg spiser mat. Jeg får fint til å puste. - Men når jeg drikker vann har jeg en følelse av at vannet ikke renner slik det bruker nedover halsen.
- Ubehaget er minst om morgenen, og blir verre utover dagen.
- Hvis jeg snakker mye blir det verre. Får en følelse av av halsen og kjeven skal låse seg. 
- Jeg er ikke forkjølet, men har slim i svelget og halsen (vet ikke om det henger sammen med det andre).
- Under fysisk aktivitet glemmer jeg ubehaget, da da blir det i alle fall ikke verre av aktivitet.
- Virker ikke som om massasje, hvile eller tøying hjelper.
- Har ikke prøvd smertestillende eller beroligende for å bekrefte om det er muskelsmerter eller angst.

Jeg lurer på om noen har opplevd liknende, og særlig hvis du går på litium (det gjør nemlig jeg). Kan dette minne om skjoldbruskkjertel-problemer, eller lyser dette muskelspenninger lang vei? Jeg synes symptomene er såpass diffuse at jeg ikke vil gå til legen, men jeg plages veldig av dette nå og vil prøve å gjøre det jeg kan for å bli kvitt dette. Setter stor pris på innspill og tips!

Anonymkode: 730c4...748

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

De siste tre ukene har jeg hatt veldig ubehag i og på halsen. 

Symptomer:
- Vondt under haka, og nedover forsiden av halsen. Det kjennes ut som om det er verst mellom sternocleido mastoideus-musklene, og særlig nederst på halsen hvis jeg tar der, selv om hele fremre halvdel av halsen gjør vondt.
- Jeg har en følelse av at halsen er stram. Hvis du knyter neven så hardt du kan - slik føles forsiden av halsen min.
- Ikke veldig ømt å ta på halsen. Det er vondest "av seg selv". Min berøring forverrer ikke ubehaget, bortsett fra nederst mellom SM-musklene.
- Har litt klumpfølelse i halsen. Jeg merker ingenting når jeg spiser mat. Jeg får fint til å puste. - Men når jeg drikker vann har jeg en følelse av at vannet ikke renner slik det bruker nedover halsen.
- Ubehaget er minst om morgenen, og blir verre utover dagen.
- Hvis jeg snakker mye blir det verre. Får en følelse av av halsen og kjeven skal låse seg. 
- Jeg er ikke forkjølet, men har slim i svelget og halsen (vet ikke om det henger sammen med det andre).
- Under fysisk aktivitet glemmer jeg ubehaget, da da blir det i alle fall ikke verre av aktivitet.
- Virker ikke som om massasje, hvile eller tøying hjelper.
- Har ikke prøvd smertestillende eller beroligende for å bekrefte om det er muskelsmerter eller angst.

Jeg lurer på om noen har opplevd liknende, og særlig hvis du går på litium (det gjør nemlig jeg). Kan dette minne om skjoldbruskkjertel-problemer, eller lyser dette muskelspenninger lang vei? Jeg synes symptomene er såpass diffuse at jeg ikke vil gå til legen, men jeg plages veldig av dette nå og vil prøve å gjøre det jeg kan for å bli kvitt dette. Setter stor pris på innspill og tips!

Anonymkode: 730c4...748

Jeg har mye smerter i muskulatur i hals og kjeve pga spenninger og psykiske plager. En fysioterapeut kunne hjelpe meg til å finne ut av dette. 

Selvføgelig er det ikke enkelt å stille en diagnose sånn via nett.  Ville faktisk fått det undersøkt . Hvis det er noe med skjoldbruskkjertelen kan man jo ta en blodprøve. Og jeg kan ikke forklare hvorfor du har slim i halsen. 

Anonymkode: 3f8a6...b6e

• 6 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...