Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var hos legen onsdag og hun sa at jeg var 8 uker på vei. (8 fullgåtte uker sa hun). Men det må da være feil???

Siste mens var 14 november (en onsdag), så da var jeg da 9 fullgåtte uker???

På UL torsdag sa dama der at jeg var i uke 9+1, altså helt enig med meg. Hvorfor sier de så forskjellig???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41761-dette-m%C3%A5-da-v%C3%A6re-feil-termin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Begge deler er rett. Når du er i uke 9+1 har du 8 fullgåtte uker bak deg og er har startet på den niende uken. Når du er 9+7 dager har du gått ni fulle uker og starter på den tiende uken. Det er lett å bli forvirret når det blir sagt ulike ting.

Lykke til videre.

Hilsen Pippi ( 25+3)

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag är enig i att du var 9 fulla veckor i onsdags (16/1), enligt uträkning från din sista mens. Denna uträkning av termin, kommer antagligen att ändras lite vid ultraljudet i vecka 17. Det är kanske därför som många inte säger den exakta veckan, då den ändå kommer att ändras inom kort. Någon annan förklaring till varför en del säger olika, har jag tyvärr inte. Lycka till vidare!

Hei. Begge deler er rett. Når du er i uke 9+1 har du 8 fullgåtte uker bak deg og er har startet på den niende uken. Når du er 9+7 dager har du gått ni fulle uker og starter på den tiende uken. Det er lett å bli forvirret når det blir sagt ulike ting.

Lykke til videre.

Hilsen Pippi ( 25+3)

Ikke enig med deg. Når jeg er i uke 9 +1 så har jeg 9 fullgåtte uker bak meg og er i uke 10. Jeg har da vært gravid før??? Terminen blir nok flyttet et par dager fram, (3 dager sist gang), men til da så regner jeg at jeg skifter uke på onsdager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...