Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var hos gynekolog forleden for å få tatt en celleprøve. Ved undersøkelse med ultralyd finner gynekologen to cyster på ovariene, en på hver side. Hun forteller meg at dette er vanlig, og ikke noe å bekymre seg for. Problemet er bare at jeg ikke helt klarer å slå meg til ro med dette. I et medisinsk leksikon jeg har står det at slike cyster bør fjernes, da det er en viss fare for at de kan bli ondartede. Stemmer dette? Hvis de bør fjernes, vil jeg da kunne bli steril ? Jeg er 34 år og har 1 barn og ønsker flere, selv om fire spontanaborter på rad nesten har tatt fra meg troen på at jeg vil lykkes.

Takknemlig for raskt svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41910-ovariecyste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er helt vanlig med cyster på eggstokkken, opp til noen cm er ganske vanlig, det er tegn på at eggstokken fungerer normalt. Det finnes en rekke godartede cyster som også kan komme og gå. Godartede cyster blir ikke ondartede, det vi vet. En ondartet cyste vil gi et helt annet bilde på ultralyd. Stol på legens dømmekraft!

PS man blir ikke steril om man får fjernet en eggstokk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41910-ovariecyste/#findComment-157561
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...