Gillenia Skrevet 16. april 2017 Skrevet 16. april 2017 Kan noen gi meg tips til 5 enkle øvelser for veeeeldig vond korsrygg. Mange av øvelsene jeg har prøvd er ryggen enten for svak eller for vond til. 0 Siter
frosken Skrevet 16. april 2017 Skrevet 16. april 2017 Gillenia skrev (På 16.4.2017 den 8.42): Kan noen gi meg tips til 5 enkle øvelser for veeeeldig vond korsrygg. Mange av øvelsene jeg har prøvd er ryggen enten for svak eller for vond til. Ekspander Det ligger ganske mange instruksjonsvideoer på for eksempel youtube. Dersom du har veldig vondt, så kan dette opplegget fungere godt: Et annet alternativ er: Og denne: Alle disse fokuserer på akutte smerter. Når du er blitt litt bedre, så er tiden inne for litt mer avanserte øvelser. God bedring:-) 2 Siter
Gillenia Skrevet 16. april 2017 Forfatter Skrevet 16. april 2017 Takker så mye. Dette virker til å være mest for de akutte smertene? Tar gjerne også i mot forsiktige øvelser for styrking av omkringliggende muskulatur. 👍 0 Siter
frosken Skrevet 16. april 2017 Skrevet 16. april 2017 Gillenia skrev (På 16.4.2017 den 10.18): Takker så mye. Dette virker til å være mest for de akutte smertene? Tar gjerne også i mot forsiktige øvelser for styrking av omkringliggende muskulatur. 👍 Ekspander http://www.dn.no/dnaktiv/2011/12/15/treningen-som-fikser-ryggen-din 0 Siter
emilie321 Skrevet 16. april 2017 Skrevet 16. april 2017 Greier du å gå i svømmehallen så er det ypperlig trening. Bare det å gå i vann er kjempefint. 1 Siter
frosken Skrevet 16. april 2017 Skrevet 16. april 2017 emilie321 skrev (På 16.4.2017 den 11.25): Greier du å gå i svømmehallen så er det ypperlig trening. Bare det å gå i vann er kjempefint. Ekspander Enig i at det å gå i vann er super trening, og som regel også svømming på rygg. Men mange med ryggproblemer vil oppleve kraftig forverring ved brystsvømming (særlig de som ikke har vært aktive svømmere tidligere og som derfor ikke har en "rygg- og nakke-gunstig" teknikk). 1 Siter
emilie321 Skrevet 16. april 2017 Skrevet 16. april 2017 frosken skrev (På 16.4.2017 den 12.27): Enig i at det å gå i vann er super trening, og som regel også svømming på rygg. Men mange med ryggproblemer vil oppleve kraftig forverring ved brystsvømming (særlig de som ikke har vært aktive svømmere tidligere og som derfor ikke har en "rygg- og nakke-gunstig" teknikk). Ekspander Helt enig i at brystsvømming gir en forverring av ryggproblemer, burde ha skrevet det. Fint at du kommenterte det☺ 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.