Gå til innhold

Tips til ryggøvelser for bukende skiver og slitasje i korsrygg


Gillenia

Anbefalte innlegg

Kan noen gi meg tips til 5 enkle øvelser for veeeeldig vond korsrygg.
Mange av øvelsene jeg har prøvd er ryggen enten for svak eller for vond til.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, Gillenia skrev:

Kan noen gi meg tips til 5 enkle øvelser for veeeeldig vond korsrygg.
Mange av øvelsene jeg har prøvd er ryggen enten for svak eller for vond til.
 

Det ligger ganske mange instruksjonsvideoer på for eksempel youtube. Dersom du har veldig vondt, så kan dette opplegget fungere godt:

 

Et annet alternativ er:

 

Og denne:

Alle disse fokuserer på akutte smerter. Når du er blitt litt bedre, så er tiden inne for litt mer avanserte øvelser.

God bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye. Dette virker til å være mest for de akutte smertene? Tar gjerne også i mot forsiktige øvelser for styrking av omkringliggende muskulatur. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Greier du å gå i svømmehallen så er det ypperlig trening. Bare det å gå i vann er kjempefint. 

Enig i at det å gå i vann er super trening, og som regel også svømming på rygg. Men mange med ryggproblemer vil oppleve kraftig forverring ved brystsvømming (særlig de som ikke har vært aktive svømmere tidligere og som derfor ikke har en "rygg- og nakke-gunstig" teknikk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, frosken skrev:

Enig i at det å gå i vann er super trening, og som regel også svømming på rygg. Men mange med ryggproblemer vil oppleve kraftig forverring ved brystsvømming (særlig de som ikke har vært aktive svømmere tidligere og som derfor ikke har en "rygg- og nakke-gunstig" teknikk).

Helt enig i at brystsvømming gir en forverring av ryggproblemer, burde ha skrevet det. Fint at du kommenterte det☺

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...