Gå til innhold

Alt. beh. av urinveisinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Min mor er 70 år og svært plaget av gjentatte UI ( har hatt 5 infeksjoner i løpet av høsten). Hun har jevnlig tatt tranebærkapsler, men det er som om den tidligere gode virkningen av disse er blitt borte.

Jeg har hørt at refleksologi/soneterapi kan være effektivt. Har noen noe erfaring? HUn vil selvsagt gjerne slippe mange antibiotika-kurer i året.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42170-alt-beh-av-urinveisinfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun kan jo prøve å drikke tranebærsaft regelmessig? Mange merker at plagene blir mindre da, og infeksjonene kommer ikke så ofte. It´s worth a try, det er jo bare saft og gir ingen bivirkninger:-)

Bivirkninger??? Joda, er ikke tranebærsaft fullt av c-vitaminer? Høyt inntak av c-vitamin gjerne kombinert med lavt væskeinntak (svært vanlig hos eldre) disponerer for nyrestein.

Bivirkninger??? Joda, er ikke tranebærsaft fullt av c-vitaminer? Høyt inntak av c-vitamin gjerne kombinert med lavt væskeinntak (svært vanlig hos eldre) disponerer for nyrestein.

Flisespikker!:-)

Hun trenger ikke å drikke så store mengder. Hovedsaken er å forebygge, ikke sant, så det er ikke store dosen som skal til.

Flisespikker!:-)

Hun trenger ikke å drikke så store mengder. Hovedsaken er å forebygge, ikke sant, så det er ikke store dosen som skal til.

Pasienten bør drikke rikelig for å forebygge UVI, samt inntak av tranebærsaft og appelsinjuice kan hjelpe.

Det gjør at urinen blir surere >hindrer infeksjon.

Kaffi, Cola virker basisk..og fører til mer risiko for UVI..

såvidt jeg har lært..

mvh

Annonse

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære lellemor,

Jeg vil først og fremst anbefale at hun blir undersøkt mht om det finnes en underliggende tilstand som kan føre til de mange infeksjonene som f.eks. østrogenmangel og nedfall av urinblæra. Kjenner ikke til noen undersøkelser som viser at soneterapi er effektivt mot urinveisinfeksjoner, men ser ikke bort fra at noen kan ha positive erfaringer likevel. Derimot finnes det en viss dokumentasjon, bl.a. en norsk undersøkelse, som viser at akupunktur kan hjelpe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...