Gå til innhold

Deprimert innleggelse.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jeg ble fraktet til legevakten, en 24 år gammel mann, fordi jeg sa at hviss nibiru krasjer i jorda i april 2016, så skulle jeg ta selvmord, og jeg var liiiivredd for nibiru og verdens undergang. men legevakten sa bare at jeg skulle hjem å se det an å heller gå til fastlegen. det samme ble dagt når jeg hadde hovne øyne av allergi. så å bli fraktet til legevakt er ikke alltid løsningen.

Ble bare litt nysgjerrig, jeg trodde du var en jente :) Du behøver ikke svare på dette altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, ColaZero skrev:

Ble bare litt nysgjerrig, jeg trodde du var en jente 

Tror nok det var "legevakten" som var en ung mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laban skrev:

Tror nok det var "legevakten" som var en ung mann?

Ja, jeg tenkte det først. Er litt usikker jeg, nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
2 minutter siden, ColaZero skrev:

Ble bare litt nysgjerrig, jeg trodde du var en jente :) Du behøver ikke svare på dette altså!

det var legevakten som var 24 år, jeg er 31 år og er jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

det var legevakten som var 24 år, jeg er 31 år og er jente.

Ja da hadde laban rett da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
34 minutter siden, ColaZero skrev:

Jeg forstår ikke hva du mener. At det er i USA de praktiserer "med hjertet" eller at det er i USA de ikke gjør det?

At de praktiserer kjærlighet, han mente det var ofte det pasientene trengte istedenfor medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, stjernestøv skrev:

At de praktiserer kjærlighet, han mente det var ofte det pasientene trengte istedenfor medisiner. 

Jeg har ikke sett videoen, men hvis de praktiserer dette i USA da er vel pasientene friskere og bruker mindre medisiner der? Jeg har liksom et annet inntrykk, ihvertfall når det gjelder medisinbruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, ColaZero skrev:

Jeg har ikke sett videoen, men hvis de praktiserer dette i USA da er vel pasientene friskere og bruker mindre medisiner der? Jeg har liksom et annet inntrykk, ihvertfall når det gjelder medisinbruk...

Hos denne psykiateren får ingen medisiner og han har aldri lagt noen inn :) Og de blir friske ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hos denne psykiateren får ingen medisiner og han har aldri lagt noen inn :) Og de blir friske ja. 

Javel, så da gjelder det ikke hele USA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hos denne psykiateren får ingen medisiner og han har aldri lagt noen inn :) Og de blir friske ja. 

Jeg prøvde å se videoen du har lagt ut, men klarte ikke se mer enn et kvarter. Migrene.

Men uansett, det jeg selv har erfart er at jeg, som jeg fortalte deg, ble behandlet med kjærlighet hos en psykologspesialist i 7 år. I lange perioder uten medisiner. Gikk også til fastlegen en gang pr uke, og når jeg hadde skikkelig dårlige perioder insisterte han på medisinering. Som psykologen etter en stund fikk overtalt meg til å slutte med. Så det var av og på, som en berg- og dalbane.

Nå har jeg gått til psykiater i halvannet år. Hen behandler meg ikke med hjertet, men med profesjonalitet, kunnskap, nysgjerrighet og vennlighet. Og jeg er korrekt medisinert. Når det gjelder medisineringen så har psykiateren brukt tid. Hen har ikke sett seg fornøyd med at jeg har sagt at jeg kanskje tror et preparat har virket. Prøving, feiling, doseøkninger, dosereduseringer, serumkonsentrasjoner og myyye tålmodighet fra min side. Men nå er rett medisin i riktig dose funnet. Og alle medikamentene som hadde vært rett å gi meg i følge boka seponert. Og nå er livet verdt å leve. 

Men det er nå min historie da. Men du skjønner kanskje hvorfor jeg er skeptisk til dette kjærlighets-opplegget uten medisinering?

Jeg synes det er uansvarlig. En farlig lek med menneskers liv. Og hvis jeg hadde fått en psykiater som jeg skjønte ville behandle meg med kjærlighet og som ikke hadde troen på medisinering så hadde jeg rygget ut igjen. Og ja, jeg har bivirkninger. Men det veier jammen opp for hvordan jeg har det uten medisiner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
19 minutter siden, ColaZero skrev:

Jeg prøvde å se videoen du har lagt ut, men klarte ikke se mer enn et kvarter. Migrene.

Men uansett, det jeg selv har erfart er at jeg, som jeg fortalte deg, ble behandlet med kjærlighet hos en psykologspesialist i 7 år. I lange perioder uten medisiner. Gikk også til fastlegen en gang pr uke, og når jeg hadde skikkelig dårlige perioder insisterte han på medisinering. Som psykologen etter en stund fikk overtalt meg til å slutte med. Så det var av og på, som en berg- og dalbane.

Nå har jeg gått til psykiater i halvannet år. Hen behandler meg ikke med hjertet, men med profesjonalitet, kunnskap, nysgjerrighet og vennlighet. Og jeg er korrekt medisinert. Når det gjelder medisineringen så har psykiateren brukt tid. Hen har ikke sett seg fornøyd med at jeg har sagt at jeg kanskje tror et preparat har virket. Prøving, feiling, doseøkninger, dosereduseringer, serumkonsentrasjoner og myyye tålmodighet fra min side. Men nå er rett medisin i riktig dose funnet. Og alle medikamentene som hadde vært rett å gi meg i følge boka seponert. Og nå er livet verdt å leve. 

Men det er nå min historie da. Men du skjønner kanskje hvorfor jeg er skeptisk til dette kjærlighets-opplegget uten medisinering?

Jeg synes det er uansvarlig. En farlig lek med menneskers liv. Og hvis jeg hadde fått en psykiater som jeg skjønte ville behandle meg med kjærlighet og som ikke hadde troen på medisinering så hadde jeg rygget ut igjen. Og ja, jeg har bivirkninger. Men det veier jammen opp for hvordan jeg har det uten medisiner :)

Å god bedring med migrenen :) Det er pyton!

Nei det var ikke i denne videoen den psykiateren snakket. Folk har vel ulike behov for vi er jo forskjellige, jeg vet ikke hva som er rett for andre. Og jeg syns det er bra du har det godt nå :) 

Hadde ei som behandlet meg med medlidenhet, det var ikke bra det heller. Måtte jo trøste henne for hun gråt hver time, hun syns det var så fælt å høre på. Jeg kuttet henne brått ut men angrer på det i dag, hun var jo bare seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, stjernestøv skrev:

Å god bedring med migrenen :) Det er pyton!

Nei det var ikke i denne videoen den psykiateren snakket. Folk har vel ulike behov for vi er jo forskjellige, jeg vet ikke hva som er rett for andre. Og jeg syns det er bra du har det godt nå :) 

Hadde ei som behandlet meg med medlidenhet, det var ikke bra det heller. Måtte jo trøste henne for hun gråt hver time, hun syns det var så fælt å høre på. Jeg kuttet henne brått ut men angrer på det i dag, hun var jo bare seg selv. 

Ja, mener å huske at du og har migrene? Medisinene funker nå.

Gosh! Det du forteller om hun som gråt for deg....herlighet. Bare bra du kuttet ut! Det skal du ikke tenke på. Det var ikke bra for deg og du gjorde noe med det. Jeg slet med skyldfølelse da jeg kuttet ut kjærlighets-psykologen. Ganske mye faktisk. Tenkte at jeg var utakknemlig, hun som hadde sagt hun var min mor og alting :blink: Hun bor dessverre i nærheten av meg så jeg er uheldig og treffer henne noen ganger på butikken. Nå synes jeg hun ser litt gal ut. Dette kjenner jeg er så ubehagelig nå at jeg skal ta det opp med min super-psykiater i morgen.

Men du, ikke angre på at du kuttet ut! Skikkelig bra at du vernet om deg selv. Det er selvrespekt det, Stjernestøv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
29 minutter siden, ColaZero skrev:

Ja, mener å huske at du og har migrene? Medisinene funker nå.

Gosh! Det du forteller om hun som gråt for deg....herlighet. Bare bra du kuttet ut! Det skal du ikke tenke på. Det var ikke bra for deg og du gjorde noe med det. Jeg slet med skyldfølelse da jeg kuttet ut kjærlighets-psykologen. Ganske mye faktisk. Tenkte at jeg var utakknemlig, hun som hadde sagt hun var min mor og alting :blink: Hun bor dessverre i nærheten av meg så jeg er uheldig og treffer henne noen ganger på butikken. Nå synes jeg hun ser litt gal ut. Dette kjenner jeg er så ubehagelig nå at jeg skal ta det opp med min super-psykiater i morgen.

Men du, ikke angre på at du kuttet ut! Skikkelig bra at du vernet om deg selv. Det er selvrespekt det, Stjernestøv.

Ja jeg og har migrene, det er veldig slitsomt. Godt vi har medisin for det :) 

Har bare tenkt på henne i det siste, hun gråt sikkert når jeg ikke tok telefonen og. Hun ringte jo i ett sett og skrev brev, så fikk jeg kontakt med et team. De behandlet meg veldig dårlig og var frekke, sikkert pga henne. Psykiateren nektet å hjelpe meg med lappen og, sa jeg ikke var stabil nok. Måtte ha vært frisk lenge da, og da tok jeg jo ap. 

Godt du har en bra psykiater nå da :) Kan ikke være lett å treffe på henne ute nei. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, ColaZero skrev:

Jeg prøvde å se videoen du har lagt ut, men klarte ikke se mer enn et kvarter. Migrene.

Men uansett, det jeg selv har erfart er at jeg, som jeg fortalte deg, ble behandlet med kjærlighet hos en psykologspesialist i 7 år. I lange perioder uten medisiner. Gikk også til fastlegen en gang pr uke, og når jeg hadde skikkelig dårlige perioder insisterte han på medisinering. Som psykologen etter en stund fikk overtalt meg til å slutte med. Så det var av og på, som en berg- og dalbane.

Nå har jeg gått til psykiater i halvannet år. Hen behandler meg ikke med hjertet, men med profesjonalitet, kunnskap, nysgjerrighet og vennlighet. Og jeg er korrekt medisinert. Når det gjelder medisineringen så har psykiateren brukt tid. Hen har ikke sett seg fornøyd med at jeg har sagt at jeg kanskje tror et preparat har virket. Prøving, feiling, doseøkninger, dosereduseringer, serumkonsentrasjoner og myyye tålmodighet fra min side. Men nå er rett medisin i riktig dose funnet. Og alle medikamentene som hadde vært rett å gi meg i følge boka seponert. Og nå er livet verdt å leve. 

Men det er nå min historie da. Men du skjønner kanskje hvorfor jeg er skeptisk til dette kjærlighets-opplegget uten medisinering?

Jeg synes det er uansvarlig. En farlig lek med menneskers liv. Og hvis jeg hadde fått en psykiater som jeg skjønte ville behandle meg med kjærlighet og som ikke hadde troen på medisinering så hadde jeg rygget ut igjen. Og ja, jeg har bivirkninger. Men det veier jammen opp for hvordan jeg har det uten medisiner :)

Kan jeg sende deg en PM, ColaZero? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
På 25.6.2017 den 15.19, stjernestøv skrev:

Ja det skal være sikkert og visst. Og jeg har blitt kastet ut fra både døgn avd og poliklinikk pga at jeg nektet å ta medisiner. Dette støttet nhd. 

Dette har jeg opplevd også. 

Anonymkode: 61d98...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...