Gå til innhold

Hormonspiral og lang mensturasjon

Anbefalte innlegg

Jeg fikk satt inn hormonspiral rett før jul. Den første månden gikk greit frem til første mensturasjon. Den startet helt normalt med litt beskjednere blødning enn vanlig. Dette er 3 uker siden og jeg har fremdeles blødninger hver dag. Blødingene er ikke kraftige men det er nok til at jeg må bruke bind. Litt forhistorie: Jeg fikk barn ( har 4 barn) for 1 1/2 år siden, fikk igjen mensen for 6 mnd. siden, har vært plaget med småblødninger imellom mensturajonene siden. Er blitt undersøkt med ultralyd og tatt prøver av , men det er ikke funnet noe spesiellt. Er dette en "normal start " med hormonspiral ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42189-hormonspiral-og-lang-mensturasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarer deg, jeg, selv om jeg absolutt ikke er fagperson :-)

Men, jeg har akkurat sammen erfaring som deg. Satt også inn hormonspiral rett før jul, og er nå akkurat ferdig med min andre menstruasjon. Den første varte i nærmere tre uker, opphold litt over en uke, og på'n igjen. Den første hadde mindre blødninger, men varte altså to uker lenger enn det jeg er vant med. Begynte å angre på hele, hormonspiralen, jeg :-) Denne gangen har menstruasjonen vart bare et par dager lengre enn vanlig, og betydelig mindre enn en vanlig menstruasjon. Så det går tydeligvis "bedre og bedre mens for mens" :-)

I følge min lege kunne de seks første månedene medføre uregelmessige blødninger, før blødningene til slutt ville bli mer eller mindre mangelfulle. Så vi må nok bare smøre oss med tålmodighet noen måneder til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...