Anonym-gjest-25årgammel Skrevet 2. juli 2017 Skrevet 2. juli 2017 (endret) Hei.. Jeg VET at man egentlig ikke kan ha sykemelding pga arbeidsmiljø, arbeidskonflikter osv. Men.. Jeg har en sommerjobb hvor jeg virkelig prøver mitt beste.. Jeg vil ikke slutte.. Jeg vil ikke tape flere 1000 på grunn av trivsel og dårlige kollegaer. Jeg har bare jobbet der i noen uker men mistrives veldig. dette fordi arbeidsdagen min er veldig avhengig av hvem jeg jobber sammen med. Noen er hyggelige men MANGE av de er negative, irriterte og sure fordi jeg er treig og usikker. Hver gang jeg spør om hjelp eller lurer på noe så får jeg et rart blikk og en stygg kommentar føler jeg. Det er så mye negativitet på den arbeidsplassen er helt syk.. Jeg vurderer å presse meg selv til å jobbe der ut juli eller ihvertfall de neste 3 ukene.. Også dra til legen og snakke om mobbing, stress og angstfølelse for å dra på jobb. Jeg vet noen leger skriver noe annet.. eks psykisk problemer, ekstrem stress når folk har slike problemer som meg.. Men hva synes dere? Jeg fortjener jo ikke å ikke få betalt noe og slutte når arbeidsplassen er så sykt ræva.. Og nei får penger uansett i aug fra lånekassa.. så trenger ikke denne jobben videre eller en annen jobb sånn egentlig fra aug. Men tenker å søke meg ny jobb.. se om jeg kan starte på en ny jobb senere i aug eller i sept.. Jeg vet hva lovverket er.. Men hva synes dere om dette? er dette helt forferdelig av meg eller går det ann å gjøre det? Endret 2. juli 2017 av Anonym-gjest-25årgammel 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 Skrevet 2. juli 2017 Mistrives du så mye att det er fælt å gå, så synes jeg det er greit. Men får du sykepenger, dersom du bare har vært der noen uker? Det tror jeg ikke. Så sånn sett taper du jo penger,. Anonymkode: 5c2bc...4a1 0 Siter
Anonym-gjest-25årgammel Skrevet 2. juli 2017 Forfatter Skrevet 2. juli 2017 Nei.. det jeg tenker er at jeg jobber der i 3-4 uker til.. jeg sjekka i loven og du får sykepenger etter å ha jobbet et sted i 4 uker. Om 3-4 uker har jeg jo jobbet der over en mnd.. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 Skrevet 2. juli 2017 15 minutter siden, Anonym-gjest-25årgammel skrev: Hei.. Jeg VET at man egentlig ikke kan ha sykemelding pga arbeidsmiljø, arbeidskonflikter osv. Men.. Jeg har en sommerjobb hvor jeg virkelig prøver mitt beste.. Jeg vil ikke slutte.. Jeg vil ikke tape flere 1000 på grunn av trivsel og dårlige kollegaer. Jeg har bare jobbet der i noen uker men mistrives veldig. dette fordi arbeidsdagen min er veldig avhengig av hvem jeg jobber sammen med. Noen er hyggelige men MANGE av de er negative, irriterte og sure fordi jeg er treig og usikker. Hver gang jeg spør om hjelp eller lurer på noe så får jeg et rart blikk og en stygg kommentar føler jeg. Det er så mye negativitet på den arbeidsplassen er helt syk.. Jeg vurderer å presse meg selv til å jobbe der ut juli eller ihvertfall de neste 3 ukene.. Også dra til legen og snakke om mobbing, stress og angstfølelse for å dra på jobb. Jeg vet noen leger skriver noe annet.. eks psykisk problemer, ekstrem stress når folk har slike problemer som meg.. Men hva synes dere? Jeg fortjener jo ikke å ikke få betalt noe og slutte når arbeidsplassen er så sykt ræva.. Og nei får penger uansett i aug fra lånekassa.. så trenger ikke denne jobben videre eller en annen jobb sånn egentlig fra aug. Men tenker å søke meg ny jobb.. se om jeg kan starte på en ny jobb senere i aug eller i sept.. Jeg vet hva lovverket er.. Men hva synes dere om dette? er dette helt forferdelig av meg eller går det ann å gjøre det? jeg syntes du skal prøve å finne en annen jobb. Anonymkode: abad9...7e7 0 Siter
Anonym-gjest-25årgammel Skrevet 2. juli 2017 Forfatter Skrevet 2. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg syntes du skal prøve å finne en annen jobb. Anonymkode: abad9...7e7 ja.. er bare vanskelig å finne jobber nå.. jeg kan jo selvsagt prøve.. men sommerjobber er jo tatt.. og mange nye jobber blir ofte lagt ut til høsten.. 0 Siter
frosken Skrevet 2. juli 2017 Skrevet 2. juli 2017 1 time siden, Anonym-gjest-25årgammel skrev: Hei.. Jeg VET at man egentlig ikke kan ha sykemelding pga arbeidsmiljø, arbeidskonflikter osv. Men.. Jeg har en sommerjobb hvor jeg virkelig prøver mitt beste.. Jeg vil ikke slutte.. Jeg vil ikke tape flere 1000 på grunn av trivsel og dårlige kollegaer. Jeg har bare jobbet der i noen uker men mistrives veldig. dette fordi arbeidsdagen min er veldig avhengig av hvem jeg jobber sammen med. Noen er hyggelige men MANGE av de er negative, irriterte og sure fordi jeg er treig og usikker. Hver gang jeg spør om hjelp eller lurer på noe så får jeg et rart blikk og en stygg kommentar føler jeg. Det er så mye negativitet på den arbeidsplassen er helt syk.. Jeg vurderer å presse meg selv til å jobbe der ut juli eller ihvertfall de neste 3 ukene.. Også dra til legen og snakke om mobbing, stress og angstfølelse for å dra på jobb. Jeg vet noen leger skriver noe annet.. eks psykisk problemer, ekstrem stress når folk har slike problemer som meg.. Men hva synes dere? Jeg fortjener jo ikke å ikke få betalt noe og slutte når arbeidsplassen er så sykt ræva.. Og nei får penger uansett i aug fra lånekassa.. så trenger ikke denne jobben videre eller en annen jobb sånn egentlig fra aug. Men tenker å søke meg ny jobb.. se om jeg kan starte på en ny jobb senere i aug eller i sept.. Jeg vet hva lovverket er.. Men hva synes dere om dette? er dette helt forferdelig av meg eller går det ann å gjøre det? Jeg synes en slik løsning er svært ugreit. Du høres jo ikke syk ut selv om du trives dårlig, og som du selv sier så er ikke dette grunnlag for sykemelding. Det ser ut som om din vurdering er at en slik plan ikke har negative konsekvenser. Jeg tror at du fort risikerer at legen legger merke til hva du prøver å oppnå og ikke synes det er greit. Dette vil kunne påvirke hvordan legen forholder seg ved senere situasjoner hvor du kanskje reelt sett trenger en sykemelding. Hvis du mistrives så sterkt, så får du heller si opp jobben. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 Skrevet 3. juli 2017 Hold ut den siste mnd, fokuser på at du er der for å tjene penger og drit i alt annet. Anonymkode: 48605...ebd 0 Siter
frosken Skrevet 3. juli 2017 Skrevet 3. juli 2017 6 timer siden, Kayia skrev: Hvor lenge har du jobbet der? Trådstarter skrev litt høyere opp: "Nei.. det jeg tenker er at jeg jobber der i 3-4 uker til.. jeg sjekka i loven og du får sykepenger etter å ha jobbet et sted i 4 uker. Om 3-4 uker har jeg jo jobbet der over en mnd.." 0 Siter
cilie Skrevet 3. juli 2017 Skrevet 3. juli 2017 Hold ut disse få ukene . Det vil nok gi deg god mestringsfølelse ! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 Skrevet 3. juli 2017 Om det går på helsa løs, så har du rett på sykemelding, etter å ha jobbet der 4 uker selvklart. Jeg vet akkurat hvordan det er, og det finnes grenser for hva man skal utsette seg selv for. Anonymkode: b7456...44f 0 Siter
Fionys Skrevet 3. juli 2017 Skrevet 3. juli 2017 Hvor mange dager har du jobbet? Hvordan var opplæringen? 0 Siter
Kayia Skrevet 3. juli 2017 Skrevet 3. juli 2017 (endret) 5 timer siden, frosken skrev: Trådstarter skrev litt høyere opp: "Nei.. det jeg tenker er at jeg jobber der i 3-4 uker til.. jeg sjekka i loven og du får sykepenger etter å ha jobbet et sted i 4 uker. Om 3-4 uker har jeg jo jobbet der over en mnd.." Og over dét skrev trådstarter "Jeg har bare jobbet der i noen uker men mistrives veldig". De to utsagnene kan ikke begge være riktige, derfor spørsmålet. Min oppfatning av utfordringen til TS vil være en annen om TS opplever seg mobbet og uttafor etter to dager vs to uker. Endret 3. juli 2017 av Kayia 0 Siter
frosken Skrevet 3. juli 2017 Skrevet 3. juli 2017 42 minutter siden, Kayia skrev: Og over dét skrev trådstarter "Jeg har bare jobbet der i noen uker men mistrives veldig". De to utsagnene kan ikke begge være riktige, derfor spørsmålet. Min oppfatning av utfordringen til TS vil være en annen om TS opplever seg mobbet og uttafor etter to dager vs to uker. Det er jeg enig i:-) 1 Siter
Anonym-gjest-25årgammel Skrevet 3. juli 2017 Forfatter Skrevet 3. juli 2017 4 timer siden, Kayia skrev: Og over dét skrev trådstarter "Jeg har bare jobbet der i noen uker men mistrives veldig". De to utsagnene kan ikke begge være riktige, derfor spørsmålet. Min oppfatning av utfordringen til TS vil være en annen om TS opplever seg mobbet og uttafor etter to dager vs to uker. Hei.. jeg sier at jeg vil jobbe de 3-4 uker til for å prøve og for å ha faktisk jobbet der litt før jeg gir opp. jeg er på 4 uka nå.. 0 Siter
Anonym-gjest-25årgammel Skrevet 3. juli 2017 Forfatter Skrevet 3. juli 2017 18 timer siden, frosken skrev: Jeg synes en slik løsning er svært ugreit. Du høres jo ikke syk ut selv om du trives dårlig, og som du selv sier så er ikke dette grunnlag for sykemelding. Det ser ut som om din vurdering er at en slik plan ikke har negative konsekvenser. Jeg tror at du fort risikerer at legen legger merke til hva du prøver å oppnå og ikke synes det er greit. Dette vil kunne påvirke hvordan legen forholder seg ved senere situasjoner hvor du kanskje reelt sett trenger en sykemelding. Hvis du mistrives så sterkt, så får du heller si opp jobben. ja... skjønner at det er lett å tenke sånn. men er ikke lett å få seg jobb alltid ihvertfall ikke midt på sommeren.. Ser den med negative konsekvenser.. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 Skrevet 3. juli 2017 1 minutt siden, Anonym-gjest-25årgammel skrev: ja... skjønner at det er lett å tenke sånn. men er ikke lett å få seg jobb alltid ihvertfall ikke midt på sommeren.. Ser den med negative konsekvenser.. Har du tatt det opp med sjefen? Anonymkode: abad9...7e7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 Skrevet 3. juli 2017 Ts. Jeg har det også veldig tøft - fordi jeg blir tilsidesatt. Jeg gruer meg til å gå på jobb, og jeg har begynt å unngå pauser. Prøver å gjøre det beste utav det og holde ut i tilfelle det endrer seg. Føler med deg, men tror ikke sykemelding er løsningen. Anonymkode: 48605...ebd 1 Siter
Anonym-gjest-25årgammel Skrevet 4. juli 2017 Forfatter Skrevet 4. juli 2017 På 3.7.2017 den 19.05, AnonymBruker skrev: Ts. Jeg har det også veldig tøft - fordi jeg blir tilsidesatt. Jeg gruer meg til å gå på jobb, og jeg har begynt å unngå pauser. Prøver å gjøre det beste utav det og holde ut i tilfelle det endrer seg. Føler med deg, men tror ikke sykemelding er løsningen. Anonymkode: 48605...ebd Hva slags type jobb har du? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 Skrevet 4. juli 2017 4 timer siden, Anonym-gjest-25årgammel skrev: Hva slags type jobb har du? Service-yrket. Nylig startet. Anonymkode: 48605...ebd 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.