Gå til innhold

Mellomrom mellom tennene, hva skal gjøres? Ikke regulering


Aleksone

Anbefalte innlegg

Har mellomrom mellom tenna øverst som du ser. Regulering er uaktuelt pga jeg må gå med det i flere år.

Noen andre alternativer?

12.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Aleksone

    21

  • Andreaswell

    8

  • Lillemus

    5

  •  cilie

    5

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hvorfor er du så imot regulering? I dag finnes det reguleringer som er nesten usynlige. Et større problem er vel at du antagelig må betale det selv. Uten regulering er det vel lite å gjøre - å sette på skallfasetter, men det er vel grisedyrt det også. Du må nesten spørre en tannlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Hvorfor er du så imot regulering? I dag finnes det reguleringer som er nesten usynlige. Et større problem er vel at du antagelig må betale det selv. Uten regulering er det vel lite å gjøre - å sette på skallfasetter, men det er vel grisedyrt det også. Du må nesten spørre en tannlege.

Hva med kroner? Fyllinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aleksone skrev:

Hva med kroner? Fyllinger?

Krone er dyrt. Koster fort 4-5000,- for en krone. Men spør en tannlege du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Krone er dyrt. Koster fort 4-5000,- for en krone. Men spør en tannlege du.

Men regulering, hvor lenge må jeg ha på det da? For at det ikke skal være mer tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aleksone skrev:

Men regulering, hvor lenge må jeg ha på det da? For at det ikke skal være mer tett.

Aner ikke. Men vil du ha større mellomrom? Siden du sier at det ikke skal være mer tett... Men du må høre med en tannlege altså, det er vel ingen tannleger her inne lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Lillemus skrev:

Aner ikke. Men vil du ha større mellomrom? Siden du sier at det ikke skal være mer tett... Men du må høre med en tannlege altså, det er vel ingen tannleger her inne lenger.

Større mellomrom?

Poenget er jo at jeg vil ha det helt tett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aleksone skrev:

Har mellomrom mellom tenna øverst som du ser. Regulering er uaktuelt pga jeg må gå med det i flere år.

Noen andre alternativer?

12.PNG

Jeg hadde hørt med min vanlige tannlege. Den kan sikkert slipe tennene og sette på skallfasetter. Det vil jo kanskje ikke være varig livet ut, og du må slipe ned egne friske tenner. Det er dyrt, men blir gjerne pent da.

Så hadde jeg tatt kontakt med en kjeveortoped som tilbyr regulering på baksiden av tennene. Det er også dyrt og begge kjever må gjerne behandles, men da beholder du jo egne tenner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cilie skrev:

Jeg hadde hørt med min vanlige tannlege. Den kan sikkert slipe tennene og sette på skallfasetter. Det vil jo kanskje ikke være varig livet ut, og du må slipe ned egne friske tenner. Det er dyrt, men blir gjerne pent da.

Så hadde jeg tatt kontakt med en kjeveortoped som tilbyr regulering på baksiden av tennene. Det er også dyrt og begge kjever må gjerne behandles, men da beholder du jo egne tenner. 

Hvor mye kommer skallfasetter på? Det er vel bare to jeg trenger, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Aleksone skrev:

Større mellomrom?

Poenget er jo at jeg vil ha det helt tett

Du skrev "for at det ikke skal være mer tett" og da begynte jeg å lure på om du ville ha større mellomrom. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Du skrev "for at det ikke skal være mer tett" og da begynte jeg å lure på om du ville ha større mellomrom. :) 

Men er det 5000 kr per tann på skallfasetter? Jeg trenger vel 4-5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aleksone skrev:

Men er det 5000 kr per tann på skallfasetter? Jeg trenger vel 4-5?

Vet ikke, da jeg ikke har skallfasetter selv, ring en tannlege på mandag og spør. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Vet ikke, da jeg ikke har skallfasetter selv, ring en tannlege på mandag og spør. :) 

Koster 800 for undersøkelse.

Men kan han på den ene undersøkelsen finne en mulighet for meg, eller må jeg komme flere ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andreaswell

Skallfasetter er noe som ikke varer, og kan fint ødelegges om du tygger på noe hardt. De fleste "Hollywoodstjerner" har skallfasetter, firkantet Colgate glis til tusen :P Anyways, forhør deg med tannlegen du. Er veldig forskjellige priser på slikt rundt om i landet. Kan alltids dra til utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Aleksone skrev:

Hvor mye kommer skallfasetter på? Det er vel bare to jeg trenger, eller?

Jeg aner ikke, men er ganske sikker på at ingen her kan svare deg sikkert på det. Du må la en tannlege se og vurdere jobb/pris. 

Jeg har en Facebook-venn som nylig har fikset på smilet i Alanya i Tyrkia. Det ser veldig fint ut, og det er visst mange som kombinerer ferie og tannlege der for å spare penger. Tror jeg srlv uansett ville gjort det her hjemme. 

Jeg tipper du må ha på 4 fortenner pluss kanskje hjørnetenner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cilie skrev:

Jeg aner ikke, men er ganske sikker på at ingen her kan svare deg sikkert på det. Du må la en tannlege se og vurdere jobb/pris. 

Jeg har en Facebook-venn som nylig har fikset på smilet i Alanya i Tyrkia. Det ser veldig fint ut, og det er visst mange som kombinerer ferie og tannlege der for å spare penger. Tror jeg srlv uansett ville gjort det her hjemme. 

Jeg tipper du må ha på 4 fortenner pluss kanskje hjørnetenner. 

Joda, men er ikke skallfasettene helt hvite? Tennene mine er mer gule, vil se unaturlig ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Andreaswell skrev:

Skallfasetter er noe som ikke varer, og kan fint ødelegges om du tygger på noe hardt. De fleste "Hollywoodstjerner" har skallfasetter, firkantet Colgate glis til tusen :P Anyways, forhør deg med tannlegen du. Er veldig forskjellige priser på slikt rundt om i landet. Kan alltids dra til utlandet.

Hvor lenge varer dem? 10-20 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
Akkurat nå, Aleksone skrev:

Hvor lenge varer dem? 10-20 år?

8-10 år om du ikke er uheldig. Tannlegen lager fasetter tilpasset deg, altså lik farge som resten av tennene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Andreaswell skrev:

8-10 år om du ikke er uheldig. Tannlegen lager fasetter tilpasset deg, altså lik farge som resten av tennene. 

Ok. Men tenker å bestille vanlig undersøkelse hos tannlegen, 600,-. Kan han på den undersøkelsen finne en et alternativ til å tette mellomromma for meg? Eller må jeg bestille flere timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
1 minutt siden, Aleksone skrev:

Ok. Men tenker å bestille vanlig undersøkelse hos tannlegen, 600,-. Kan han på den undersøkelsen finne en et alternativ til å tette mellomromma for meg? Eller må jeg bestille flere timer?

Ja det er vanlig. Si ifra hva du ønsker ved bestilling av time. Om du velger skallfasetter så tar tannlegen avtrykk av tennene og du får ny time etter 1-2 uker hvor tannlegen limer på fasettene. Ganske kostbart i Norge, 3-5000 pr tann. Er meget vanlig å velge skallfasetter ved mellomrom mellom fortenna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...