Gå til innhold

Mellomrom mellom tennene, hva skal gjøres? Ikke regulering


Aleksone

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Andreaswell skrev:

Ja det er vanlig. Si ifra hva du ønsker ved bestilling av time. Om du velger skallfasetter så tar tannlegen avtrykk av tennene og du får ny time etter 1-2 uker hvor tannlegen limer på fasettene. Ganske kostbart i Norge, 3-5000 pr tann. Er meget vanlig å velge skallfasetter ved mellomrom mellom fortenna.

Joda, men jeg aner jo ikke om det er rette for meg. Kanskje finnes det bedre muligheter?

Joda men sketchy i utlandet, veit aldri hvor trygg vedkommende er. Hvor mye skallfasettter tror du jeg trenger da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Aleksone

    21

  • Andreaswell

    8

  • Lillemus

    5

  •  cilie

    5

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Andreaswell
3 minutter siden, Aleksone skrev:

Joda, men jeg aner jo ikke om det er rette for meg. Kanskje finnes det bedre muligheter?

Joda men sketchy i utlandet, veit aldri hvor trygg vedkommende er. Hvor mye skallfasettter tror du jeg trenger da?

Finnes mange steder i utlandet som har mye bedre behandlingsformer enn i Norge, samt lavere priser. 

Er vel vanlig med 4 fasetter for å dekke mellomrom på fortenna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Andreaswell skrev:

Finnes mange steder i utlandet som har mye bedre behandlingsformer enn i Norge, samt lavere priser. 

Er vel vanlig med 4 fasetter for å dekke mellomrom på fortenna. 

Joda, men hva om det blir problemer med fasettene? Problemer kontra om man gjør det her lokalt.

Må jeg betale alt? Eller dekker forsikringa noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
1 minutt siden, Aleksone skrev:

Joda, men hva om det blir problemer med fasettene? Problemer kontra om man gjør det her lokalt.

Må jeg betale alt? Eller dekker forsikringa noe?

Hvordan forsikring?

Pris jeg nevnte over var for porselensfasetter. En annen mulighet er komposittfasetter som er rimeligere.

Om fasetten f.eks løsner kan du lime på den i Norge, mot betaling da. Men du trenger ikke ny fasett om den kun løsner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aleksone skrev:

Joda, men hva om det blir problemer med fasettene? Problemer kontra om man gjør det her lokalt.

Må jeg betale alt? Eller dekker forsikringa noe?

Du må betale alt selv. 

Det her er jo mer omfattende enn feks et frisørbesøk, så synes du skal ta deg tid og råd til å vurdere flere alternativ/tenke på alternativene. Har du en tannlege du er fornøyd med, så er det lurt å starte der. Bare sjekk ut mulighetene / pris på første besøk, så kan du tenke litt på det, ev høre hos andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Andreaswell skrev:

Hvordan forsikring?

Pris jeg nevnte over var for porselensfasetter. En annen mulighet er komposittfasetter som er rimeligere.

Om fasetten f.eks løsner kan du lime på den i Norge, mot betaling da. Men du trenger ikke ny fasett om den kun løsner.

Er vel sånn at om man er under 18 år så betaler man ikke hele summen? Staten eller hva det var dekker 70%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, cilie skrev:

Du må betale alt selv. 

Det her er jo mer omfattende enn feks et frisørbesøk, så synes du skal ta deg tid og råd til å vurdere flere alternativ/tenke på alternativene. Har du en tannlege du er fornøyd med, så er det lurt å starte der. Bare sjekk ut mulighetene / pris på første besøk, så kan du tenke litt på det, ev høre hos andre.

Drømmen hadde vært å bleka tennene og satt på fasetter. Men koster sikkert 20k.

Folk under 18 da, må de betale alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
1 minutt siden, Aleksone skrev:

Er vel sånn at om man er under 18 år så betaler man ikke hele summen? Staten eller hva det var dekker 70%.

Skallfasetter og bleking regnes som kosmetisk behandling, så dette må betales selv.

Regulering er noe du kan få dekket, delvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Andreaswell skrev:

Skallfasetter og bleking regnes som kosmetisk behandling, så dette må betales selv.

Regulering er noe du kan få dekket, delvis.

15.000 da. Greit mye.

Hvor mye koster det i utlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
13 minutter siden, Aleksone skrev:

15.000 da. Greit mye.

Hvor mye koster det i utlandet?

Aner ikke, men ofte halve prisen inkludert reise. F.eks Budapest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se på www.tannlegenityrkia, el søke opp klinikker i feks Krakow i Polen eller Budapest som Andreasaswell foreslår. 

Jeg hadde uansett først hørt m tannlegen min. Du kan jo bare si at det er noe du tenker på og er nysgjerrig på alternativer og priser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, cilie skrev:

Du kan se på www.tannlegenityrkia, el søke opp klinikker i feks Krakow i Polen eller Budapest som Andreasaswell foreslår. 

Jeg hadde uansett først hørt m tannlegen min. Du kan jo bare si at det er noe du tenker på og er nysgjerrig på alternativer og priser. 

Koster 2800 der og i Norge er de på 4500. Er jo nesten ikke forskjell og det er mye safere å gjøre det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Andreaswell skrev:

Aner ikke, men ofte halve prisen inkludert reise. F.eks Budapest.

Hva tenker du om skallfasetter? Ser det fint ut? Hadde du vurdert det om du hadde hatt mellomrom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20.000 for 4 fasetter og tannblekking.

Er da ikke så mye, når man vet hvor bra resultatet blir. Regulering er vel rundt 10-15 tusen og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
1 time siden, Aleksone skrev:

Hva tenker du om skallfasetter? Ser det fint ut? Hadde du vurdert det om du hadde hatt mellomrom?

Ser veldig fint ut :) Absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Andreaswell skrev:

Ser veldig fint ut :) Absolutt!

Ja, men er usikker på hvor bra det holder. Om det detter av etter at jeg har spist knekkebrød lissom haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Aleksone skrev:

Ja, men er usikker på hvor bra det holder. Om det detter av etter at jeg har spist knekkebrød lissom haha.

Det skal tåle vanlig bruk av tennene da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det du spør om, men jeg synes ofte slike mellomrom er enviktig del av utseendet/personligheten, og bare er sjarmerende. Har minst en venninne som har det, og jeg er neppe eneste som ville synes det var synd om mellomrommet ble borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Xtra skrev:

Ikke det du spør om, men jeg synes ofte slike mellomrom er enviktig del av utseendet/personligheten, og bare er sjarmerende. Har minst en venninne som har det, og jeg er neppe eneste som ville synes det var synd om mellomrommet ble borte.

Forskjell på det og når det er mellomrom, ikke særlig hvite og veldig små..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aleksone skrev:

Forskjell på det og når det er mellomrom, ikke særlig hvite og veldig små..

Tennene dine er hverken spesielt små eller spesielt gule.

 

Se flere eksempler her - du må vel være enig i at tannstillingen er en viktig del sv utseendet?

 

https://www.google.no/search?q=celebrities+gap+teeth&client=safari&hl=nb-no&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj-3p-0k6DVAhUGCpoKHX0VD8IQ_AUICSgB&biw=375&bih=559

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...