Gå til innhold

Zyprexa mot søvnvansker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med zyprexa mot søvnvansker? Hvor mange mg må du ta for å merke effekt?

Anonymkode: d6322...eed

Fortsetter under...

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet? 

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring med zyprexa mot søvnvansker? Hvor mange mg må du ta for å merke effekt?

I know!

Det er selvfølgelig avhengig av hvor store vansker du har med å roe ned og sove, men min erfaring er at det fungerer greit med 2,5 mg. Hvis noe av årsaken til søvnproblemene er knyttet til hypomani/mani må dosen økes. Fordelen med Zyprexa er at det gir jevn, langvarig søvn og sjansen for tidlig oppvåkning reduseres. Ulempen er følelsen av å være tung og treig i hode i løpet av dagen. Dette kan gå seg til.

Så Zyprexa fungerer altså både for å falle greit i søvn og slippe å våkne for tidlig.

Lykke til! Håper at det funker for deg:P

Mann fra nord
Skrevet

jeg bruker quetapin/serequel, er i samme gata, ikke helt samme. Er veldig fornøyd. Ikke vanedannende eller noe sånt!

• 1 måned senere...
Skrevet

Zyprexa ble jeg meget trøtt på i starten, men det gikk over. Tror ikke Zyprexa er noen god sovemedisin i lengden. Unntaket er jo om Zyprexa hjelper mot det som gjør at du ikke får sove.

Beste sovemedisinen i mine øyne er Remeron. Den blir du ikke avhengig av på samme måte som andre sovemedisiner, og virkningen holder seg. Har gått på Remeron i over 10 år og sover fortsatt like bra. 

Mener også at en skal behandle det som gjør at en ikke får sove. Sovemedisiner løser ikke problemene i bunnen. 

Skrevet

Jeg brukte Zyprexa + 50 mg Truxal i tre år for å få sove. Det siste året har jeg klart meg med 5 mg. Jeg sover godt på Zyprexa, men synes den henger lenge i. Jeg har ikke hatt andre bivirkninger enn den ønskede døsigheten.

Anonymkode: 65ce2...91e

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...