AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 Skrevet 30. juli 2017 Forsto meg ikke så mye på det lovverket sier. Håper noen kan forklare meg dette. Anonymkode: f2d51...223 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 Skrevet 30. juli 2017 Hæ, seriøst? Kan du ta 10 mg og så kjøre, helt sikker på dette? Anonymkode: f2d51...223 0 Siter
cilie Skrevet 30. juli 2017 Skrevet 30. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ, seriøst? Kan du ta 10 mg og så kjøre, helt sikker på dette? Anonymkode: f2d51...223 Du kan til og med ta 30mg 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 Skrevet 30. juli 2017 Dette høres ikke jo ikke helt forsvarlig ut. Grunnen for at jeg spør er fordi jeg skal begynne i ny jobb, hvor jeg må disponere bil(krav) og ettersom jeg sliter med kraftig angst i slike tilfeller (ny jobb) har jeg tenkt at jeg kanskje kan klare det om jeg kan bruke 10 mg Sobril bare i starten( første 4 dager). Jeg blir bare bittelitt mer avslappet i kroppen av 10 mg, men er helt klar i toppen. Men med 20 eller 30 mg tror jeg ikke jeg hadde vært kjørbar. Anonymkode: f2d51...223 0 Siter
cathlin Skrevet 30. juli 2017 Skrevet 30. juli 2017 Kommer an på hvor påvirket du blir. Ved bruk av og til er ikke kroppen din tilvendt stoffet, og du har derfor ikke lov til å ta f.eks 30 mg og kjøre. Grensene som er satt på opp til 30 mg er for de som bruker medisinen over lengre tid/er tilvendt. Hva med å prøve 5 mg? Ta det i allefall opp med legen din og vurder hele tiden egen kjøre- og rekasjonsevne. 1 Siter
cathlin Skrevet 30. juli 2017 Skrevet 30. juli 2017 4 timer siden, issomethingwrong skrev: Ja, det er lov! Nei, det nødvendigvis ikke. 0 Siter
cathlin Skrevet 30. juli 2017 Skrevet 30. juli 2017 1 time siden, cilie skrev: Du kan til og med ta 30mg Nei, det kan være alvorlig trafikkfarlig. 0 Siter
ISW Skrevet 30. juli 2017 Skrevet 30. juli 2017 5 minutter siden, cathlin skrev: Kommer an på hvor påvirket du blir. Ved bruk av og til er ikke kroppen din tilvendt stoffet, og du har derfor ikke lov til å ta f.eks 30 mg og kjøre. Grensene som er satt på opp til 30 mg er for de som bruker medisinen over lengre tid/er tilvendt. Hva med å prøve 5 mg? Ta det i allefall opp med legen din og vurder hele tiden egen kjøre- og rekasjonsevne. 4 minutter siden, cathlin skrev: Nei, det nødvendigvis ikke. Vis meg lovhjemmelen som støtter påstanden din. 0 Siter
cathlin Skrevet 30. juli 2017 Skrevet 30. juli 2017 7 minutter siden, issomethingwrong skrev: Vis meg lovhjemmelen som støtter påstanden din. Man kan selvsagt ikke kjøre bil hvis man ikke kjenner seg kjørbar på denne dosen sobril. 0 Siter
ISW Skrevet 30. juli 2017 Skrevet 30. juli 2017 (endret) 22 minutter siden, cathlin skrev: Man kan selvsagt ikke kjøre bil hvis man ikke kjenner seg kjørbar på denne dosen sobril. Man skal selvfølgelig aldri kjøre bil hvis man ikke er i form til det. Det gjelder også andre ting enn medikamenter. Men hvis formen er god, er det ikke ulovlig å kjøre etter 10 mg Sobril! Synes det er trist at du driver med feilinformasjon om noe som er et viktig tema for mange her. Endret 30. juli 2017 av issomethingwrong 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 Skrevet 30. juli 2017 Men for meg som får kun_en pakke i året med 10 mg Sobril, kan jeg kjøre? Svært viktig for meg å vite helt sikkert. Tusen takk for svar☺☺ Anonymkode: f2d51...223 0 Siter
cilie Skrevet 30. juli 2017 Skrevet 30. juli 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men for meg som får kun_en pakke i året med 10 mg Sobril, kan jeg kjøre? Svært viktig for meg å vite helt sikkert. Tusen takk for svar☺☺ Anonymkode: f2d51...223 Ja, det kan du. Men du må jo sjekke ut hvordan det virker på deg. 10 mg for meg er nesten ikke merkbart, selv om jeg bruker det svææært sjeldent. 0 Siter
frosken Skrevet 30. juli 2017 Skrevet 30. juli 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men for meg som får kun_en pakke i året med 10 mg Sobril, kan jeg kjøre? Svært viktig for meg å vite helt sikkert. Tusen takk for svar☺☺ Anonymkode: f2d51...223 Du må være sikker på at du ikke påvirkes på en måte som gjør deg i dårligere stand til å kjøre. Det gjelder ved alle typer medikamenter som kan virke sløvende - og det gjelder generelt hver gang du skal kjøre bil. Endret 30. juli 2017 av frosken 0 Siter
frosken Skrevet 30. juli 2017 Skrevet 30. juli 2017 1 time siden, issomethingwrong skrev: Vis meg lovhjemmelen som støtter påstanden din. Vegtrafikkloven §21. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1965-06-18-4#KAPITTEL_4 0 Siter
ISW Skrevet 30. juli 2017 Skrevet 30. juli 2017 48 minutter siden, frosken skrev: Vegtrafikkloven §21. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1965-06-18-4#KAPITTEL_4 Det skriver jeg jo også. Det bør være allment kjent for alle som har førerkort at man ikke skal kjøre når man ikke er skikket for det. Men spørsmålet var heller: Hvordan kan man komme på kant med loven hvis man kjører bil etter 10 mg Sobril, gitt at man føler seg grei? 2 Siter
Andreaswell Skrevet 30. juli 2017 Skrevet 30. juli 2017 2 timer siden, cathlin skrev: Nei, det kan være alvorlig trafikkfarlig. Jeg har null virkning av 30mg Sobril, så jeg har lov til å kjøre med det. Men blir svimmel av Ibux, så det kan jeg ikke kjøre på. 0 Siter
cathlin Skrevet 30. juli 2017 Skrevet 30. juli 2017 3 timer siden, issomethingwrong skrev: Man skal selvfølgelig aldri kjøre bil hvis man ikke er i form til det. Det gjelder også andre ting enn medikamenter. Men hvis formen er god, er det ikke ulovlig å kjøre etter 10 mg Sobril! Synes det er trist at du driver med feilinformasjon om noe som er et viktig tema for mange her. Man kan ikke si kategorisk at en hver kan ta 10 MG sobril og være kjørbar. Derfor er svaret ditt feil. Så leit å gjøre deg trist. Kanskje ikke like trist for en haug med andre trafikanter som skal tas hensyn til. 0 Siter
ISW Skrevet 30. juli 2017 Skrevet 30. juli 2017 12 minutter siden, cathlin skrev: Man kan ikke si kategorisk at en hver kan ta 10 MG sobril og være kjørbar. Derfor er svaret ditt feil. Så leit å gjøre deg trist. Kanskje ikke like trist for en haug med andre trafikanter som skal tas hensyn til. Det er en vesentlig forskjell på norsk lov og magefølelsen din. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.