Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjære jordmor, håper du også kan se på innlegget mitt jeg skrev før i dag... Er trist og lei meg, nå for det ser ut som det er gått troll i ord, for eg er begynt å blø. Friskt blod, ikke så kraftig som mens, men jeg ser tydelig blod i skjedeåpningen, + når jeg er på toalettet. Ikke sånt lysrosa blod som jeg hadde forrige gang, men tydelig blod. Har ikke "menssmerter", men føles mer som luftsmerter, akkurat som det er vondt når jeg skal sette meg? Regner med jeg holder på å abortere nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42242-til-jordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg har allerede svart på innlegget ditt, og mener i utgangspunktet at jeg kan stå for det jeg der sier. Likevel er det alltid en risiko knyttet til et hvert svangerskap, og når du nå har begynt å blø litt, er det en mulighet for at du er i ferd med å abortere. Det er ikke alltid at blødninger innebærer en abort. Det kan være forbigående. Uansett har det ingen hensikt å legge seg ned. Vær i normal aktivitet. Er det meningen at dette skal ut, så kan du uansett ikke forhindre det. Du kan la det gå litt tid og se hva som skjer, men hvis du er svært urolig, synes jeg du skal kontakte din lege. Det går ennå ikke an å se på ultralyd om det er noe fosteranlegg i livmoren, men en blodprøve tatt med to dagers mellomrom, vil kunne si noe om hCG-stigningen er som forventet. Jeg føler med deg, og håper selvfølgelig at dette skal gå bra. Lykke til.

P.S. De stikkende smertene som du kjenner, behøver ikke bety noe, i.o.m. at slike symptomer ofte ofte oppstår i alle svangerskap.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42242-til-jordmor/#findComment-158369
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...