Gå til innhold

Har dere en diagnose eller flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. :)

Hva slags diagnoser har dere?

Anonymkode: 33bee...d9d

Skrevet

Litt usikker på hva som står i journalen, om de ikke har endret på noe så har jeg en masse diagnoser jeg egentlig ikke har. De diagnosene jeg har er asperger, adhd og dystymi.

Gjest Maggie55
Skrevet

Tilbakevendende uspesifiserte psykose (mulig kronisk  schisofreni (som en flyktning som krysser sine spor kan det føles som))påstår fastlegene når jeg sier noe de ikke liker tror jeg. Det går iallefall aldri over kanskje igrunn den tyngste viten å bære. 

Men det er viktig å tenke på sine mulige rettigheter som pasient kanskje spesielt med psykisk lidelse. Vi må alle følge lover og regelverk og kan man vise til en konkret bestemmelse for eksempel om tilrettelegging kan det gjøre mye forskjell i en kanskje vanskelig studiesituasjonen.Det finnes også en del fond og legater man kan søke om økonomisk støtte i en vanskelig situasjon også om man ikke er i studiesituasjonen eller er i jobb.

Nå er det den stadig nedsatte almenntilstanden som mer og mer blir det største problemet. Men så mange har så tunge kors å bære i dag dessverre.

Skrevet

OCD, PTSD,GAD og depresjon. 

Anonymkode: c09f2...1ee

Gjest Kanuttius
Skrevet

Dystymi, depresjon...tror jeg kvalifiserer til varig depresjon eller stemningslidelser depressiv uten hypommani. Så er det den jeg ikke anerkjenner....narc...den har jeg ikke jeg har relasjonsskader. De kan si å de vil men sånn er det.

Skrevet

Paranoid schizofreni, i residual fase, med restsymptomer med lav intensitet.

Det siste som stod i journalen før jeg sluttet.

Anonymkode: ca22a...510

Skrevet

bipolar og kompleks ptsd, bulimi og alkoholisme

Anonymkode: cb7a2...cbb

yellow ledbetter
Skrevet

ADHD og Asperger. Det siste er ikke dokumentert. Psykiateren var sikker nok, men ikke så poenget i å kjøre en full utredning så lenge jeg er arbeidsfør, og det har han sikkert rett i. Og så har jeg angst som følge av alt det andre. Ikke så ille at det har vært snakk om medisinering eller full utredning, heldigvis. Jeg vet jo hva jeg har angst for og hvordan jeg kan sno meg best mulig rundt de situasjonene som framkaller den, så det går på et vis.

Skrevet

Schizoaffektiv, alle mine problemer skal visst inn i den diagnosen? Forstå det den som kan. 

Skrevet

Orker ikke å begynne engang :lol: 

Skrevet

Flere. Umulig å vite om det stemmer. Det hele er egentlig bare synsing, det kan ikke "bevises".

Skrevet

Har flere diagnoser, men de mest aktuelle idag er Kompleks PTSD, angst og spiseforstyrrelse. Har ikke vært psykotisk på noen år nå og slik håper jeg det holder seg. Har også flere somatiske diagnoser som blir litt hodebry + + 

Skrevet

Jeg har dystymi med sterkere grad av depresjon enn det som er normalt med den diagnosen, sosial angst, angst for spesifikke ting, ADHD. Og i tillegg flere fysiske diagnoser. 

Gjest Kanuttius
Skrevet
2 timer siden, gråstein skrev:

Flere. Umulig å vite om det stemmer. Det hele er egentlig bare synsing, det kan ikke "bevises".

Det var i grunnen ett bra svar 😊

Gjest Gargamel
Skrevet

Ingen, men ingen har sjekket hodet mitt heller.

Skrevet

Schizoaffektiv, manisk type. Dissosiativ lidelse står også et sted i journalen

Anonymkode: 7556c...45d

Skrevet

Kompleks PTSD og DID... Har også tilbakevendende depressiv lidelse, men dette tror terapeuten min henger sammen med DiD-en og vil forsvinne når DID-en er ferdigbehandlet.

Anonymkode: 6fb64...b5a

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Bipolar 1, akkurat nå i depresjon. Har også GAD og bulimi. FML.

Skrevet

Bipolar pluss tre personlighetsforstyrrelser som ble satt av en overivrig psykolog og som jeg selv mener er det reneste sludder. Bipoar kan jeg gå med på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...