Gå til innhold

Tror jeg skal dø hver natt :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med liknende erfaringer som dette?

Jeg har mareritt hver natt. I drømmen skjer det noe veldig skremmende, og så blir jeg klar over at jeg har mareritt, og vil gjerne våkne. Så blir jeg kvalt. Ingen kveler meg i drømmen, men halsen lukker seg fullstendig, og jeg får ikke luft inn. Jeg kjemper febrilsk for å våkne, men så blir jeg overmannet av kvelningen, og det føles som om jeg forsvinner, eller dør. Så våkner jeg med et gisp. Puster normalt mens jeg er våken. Pulsen er normal. -Har veldig angst etterpå, men sovner etterhvert igjen.

Jeg tror dette er en slags søvnparalyse men med drøm samtidig. Jeg drømmer, men kan tenke, og jeg vet at jeg ligger hjemme i senga. Prøver å skrike, eller å røre meg for å våkne, men kroppen er helt lammet.

Helt forjævlig :(

Anonymkode: b531a...7f7

motorPrøysen
Skrevet
36 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg tror dette er en slags søvnparalyse men med drøm samtidig.

Det tror jeg du har rett i. Du kan snakke med fastlegen din om det.

Gjest Kanuttius
Skrevet

Søvnparalyse er ikke farlig men Gud så skummelt. Snakk med legen om det

Skrevet

Er det noe legen kan gjøre med det, da?

Skrevet

Har hatt det sånn ja,og ap har hjulpet meg med det. 

Skrevet

Ok. Går allerede på Abilify. Kanskje det ikke er så effektivt mot søvnparalyse..

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Går allerede på Abilify. Kanskje det ikke er så effektivt mot søvnparalyse..

Nei det er vel ganske svakt. Det var verst i oppveksten og når ungene var små. En gang jeg bodde "hjemme" følte jeg noen tok kvelertak på meg, og jeg hadde merker etter det. Veldig skremmende :( 

Gjest Kanuttius
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe legen kan gjøre med det, da?

Hvis du er veldig plaget av det så vil det kunne hjelpe bare å snakke om det. Jeg var i kontakt med en søvnekspert en gang. Det var kun via telefon men det hjalp å få trygghet i hva som egentlig skjedde.

Skrevet
På 28.8.2017 den 21.52, AnonymBruker skrev:

Noen med liknende erfaringer som dette?

Jeg har mareritt hver natt. I drømmen skjer det noe veldig skremmende, og så blir jeg klar over at jeg har mareritt, og vil gjerne våkne. Så blir jeg kvalt. Ingen kveler meg i drømmen, men halsen lukker seg fullstendig, og jeg får ikke luft inn. Jeg kjemper febrilsk for å våkne, men så blir jeg overmannet av kvelningen, og det føles som om jeg forsvinner, eller dør. Så våkner jeg med et gisp. Puster normalt mens jeg er våken. Pulsen er normal. -Har veldig angst etterpå, men sovner etterhvert igjen.

Jeg tror dette er en slags søvnparalyse men med drøm samtidig. Jeg drømmer, men kan tenke, og jeg vet at jeg ligger hjemme i senga. Prøver å skrike, eller å røre meg for å våkne, men kroppen er helt lammet.

Helt forjævlig :(

Har mindre v det på ssri/venlafaxin 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...