Gå til innhold

Kan en psykopat forstå sin egen adferd? Hevnsyk

Anbefalte innlegg

Jeg er rett og slett hevnsyk. Men ikke obdsindig altså. Men jeg har lyst til at en viss person skal våkne opp å forstå sin egen adferd. En som har behandlet meg helt grusomt. Har pratet til vedkommende om det tidligere. Men vedkommende virker helt ute av forståelse for helt opplagte ting. Jeg tror han er en psykopat. 

Kan en psykopat forstå sin egen stygge handling ? Altså han har gjort meg forferdelige ting som alle vet er fæle unntaken han selv og de som han manipulerer.

Noen som har litt kunnskaper om en psykopat sin adferd. Hva forstår han og hvorfor gjør han ting som han ikke selv vil oppleve at andre gjør mot seg? 

Anonymkode: 038dd...315

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er rett og slett hevnsyk. Men ikke obdsindig altså. Men jeg har lyst til at en viss person skal våkne opp å forstå sin egen adferd. En som har behandlet meg helt grusomt. Har pratet til vedkommende om det tidligere. Men vedkommende virker helt ute av forståelse for helt opplagte ting. Jeg tror han er en psykopat. 

Kan en psykopat forstå sin egen stygge handling ? Altså han har gjort meg forferdelige ting som alle vet er fæle unntaken han selv og de som han manipulerer.

Noen som har litt kunnskaper om en psykopat sin adferd. Hva forstår han og hvorfor gjør han ting som han ikke selv vil oppleve at andre gjør mot seg? 

Holde seg lengst mulig vekke og la karma ta seg av det, vi kommer ingen vei med negativ energi/tanker. Send heller lys...det er min erfaring.Gi slipp...for din egen del. Det er hva jeg tror da. 

28 minutter siden, stjernestøv skrev:

Holde seg lengst mulig vekke og la karma ta seg av det, vi kommer ingen vei med negativ energi/tanker. Send heller lys...det er min erfaring.Gi slipp...for din egen del. Det er hva jeg tror da. 

Det er farlig å bare forsøke å få han til å forstå adferden sin. Han løper til politiet med en gang om jeg forsøker selv om jeg ikke gjør noe annet enn å forsøke å forklare på en mail. Jeg er ikke ondsindig. Men jeg kunne virkelig ønske at jeg kunne få han til å forstå hva han har påført meg og diverse andre av smerte. Men vet det ikke nytter. Jeg kan bare få problemer om jeg gjør. Så jeg må nok bare tenke og håpe at han har det vondt med seg selv når han kan oppføre seg sånn. 

Psykopater forstår mulig ikke sin egen adferd. Virker som om han kun ser seg selv. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er farlig å bare forsøke å få han til å forstå adferden sin. Han løper til politiet med en gang om jeg forsøker selv om jeg ikke gjør noe annet enn å forsøke å forklare på en mail. Jeg er ikke ondsindig. Men jeg kunne virkelig ønske at jeg kunne få han til å forstå hva han har påført meg og diverse andre av smerte. Men vet det ikke nytter. Jeg kan bare få problemer om jeg gjør. Så jeg må nok bare tenke og håpe at han har det vondt med seg selv når han kan oppføre seg sånn. 

Psykopater forstår mulig ikke sin egen adferd. Virker som om han kun ser seg selv. 

Ja tror det er sånn med psykopater, de har lite selvinnsikt og tråkker andre ned. Du bør prøve å ikke bruke energi på det, det er ikke verdt det for det når ikke frem. 

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja tror det er sånn med psykopater, de har lite selvinnsikt og tråkker andre ned. Du bør prøve å ikke bruke energi på det, det er ikke verdt det for det når ikke frem. 

Det har ikke nådd frem hittil. Virker som om han kun ser på meg som en djevel og klarer ikke å se sin egen forferdelige oppførsel. Han behandlet meg forferdelig. Men la alt av skyld over på meg. Jeg ser jo i ettertid hva skade han har påført  meg psykisk og at det er jo ikke rart engang. Alle ville slitt etter det. Men å hevne seg på lovlig vis eller forklare han mer osv vil kun føre til at han løper til politiet. Og da er det andre metoder som er bedre for å slippe mer ødeleggelser fra han. Enig med deg. Han vil nok aldri forstå noe som helst av dette selv om dette er helt opplagt for de fleste mennesker. 

Han manipulerer og har sin egen sympati gjeng. 

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han kommer ikke til å våkne opp bare du sier de rette ordene. Ikke denne gangen heller. 

Du får overlate det til karma, som Stjernestøv foreslår. 

Annonse

2 timer siden, Gargamel skrev:

Nei, han kommer ikke til å våkne opp bare du sier de rette ordene. Ikke denne gangen heller. 

Du får overlate det til karma, som Stjernestøv foreslår. 

Jeg kunne ønske noen kunne ha behandlet han slik han behandlet meg! Men det skjer aldri! . Ja jeg er så sint og irritert på han!!!! . Jeg begynte å fundere over hvordan jeg hadde tenkt hvis jeg oppførte meg som han. Men nei jeg hadde aldri klart å oppføre meg som han. 

Jeg kan jo ikke slå til han for jeg er ikke typen som slår selv om han virkelig hadde behøvd et dask. Dessuten å slå er ulovlig. Jeg holder meg innenfor loven. Men jeg skulle gjerne ha gitt han noen læremynter. 

Jeg var inne på et forum som han var på og skrev om dette med adferd i dag. Der beskrev jeg hvilke adferd som var guffen uten å henge han ut. Jeg håper på å høre et unnskyld fra han. Men nei det får jeg nok aldri selv om jeg innerst inne har håpet på at han forsto hvor vondt han sårte meg. Han er veldig opptatt av å få best mulig lys på deg selv. Heve seg som kongen for alle og trampe meg flat som dritten. Derfor kan jeg bli så sint iblant. Mulig jeg bør roe temperamentet mitt ned altså. Men jeg har aldri og har ikke ønsket om å gjøre han ille men kun ønske om å få han til å forstå og si unnskyld. 

Men én psykopat er håpløs og vil aldri se sine feil.... og forsøker jeg å få han til det så blir det bare katastrofe og drama. 

Får håpe på karma forteller han at han bør tenke på hva han har gjort meg. 

Gjest Maggie55

Han eller hun er som så mange som strir hardt i dag Som så mange som synes morgenandakten bare er en fremmed planet og at alle snart er på tiltak og sysselsetting utenom ham eller henne. Ham eller henne synes det er så rart at de få plommene treet bærer i år ikke faller til marken men bare råtner der de henger på stilken. Han lurer kanskje på hvor han kan få vite om når de aller mest ekstreme stormer kommer hit. Han lurer på om noen har regnet på dette og alt om hva de har funnet ut uansett årsak til elendigheten. ( men det koster kanskje mye å få titte på sånne beregninger og publisere dem?)Hvorfor er det kun skjærene som ser ut til å trives i verden i dag. (og så vakre og fornemme som de er)

Jeg tenker her ikke på Hitler og sånn. Det er jo sjeldent at noen blir slik takk og lov.

Jeg tenker på de ganske vanlige hverdagspsykopatene som er nesten like uvedkommende i det gode selskap.

En psykopat Innser nok ikke selv at de opptrer psykopatisk. Det er håpløst å prate til de og. Av og til har jeg traff at psykopat var bare et skjellsord men mulig så fins det psykopater. Ser jo sånn ut  

Beklageligvis har du her fått mange tullesvar helt uten faglig forståelse.

Psykopater er ikke dumme. Ja, vedkommende kan forstå at han har behandlet en annen dårlig. Utfordringen her er blant annet at vedkommende kanskje aldri vil innrømme at han forstår det. Til tross for at han forstår det, bryr han seg ikke særlig om det (empatimangel), og/eller så synes han at det var verdt det. Han vurderer verdien av fordelen for seg selv som langt større enn ulempen/skaden for deg. Så ja, psykopaten kan helt sikkert intellektuelt forstå det, men det betyr ikke at han vil innrømme det, beklage det eller avstå fra lignende handlinger i fremtiden.

Anonymkode: 3a00f...7b2

Annonse

Kjære deg. Forstår at du føler deg såret og " tråkket" på ut fra det sinnet du beskriver. Det er vondt å bli behandlet dårlig for så å ikke få forståelse for det. Problemet er at bitterhet og hat bare ødelegger deg selv mer. Det er som en gift det du drikker giften og tror at det rammer han. Kanskje du også innerts inne er glad i eller avhengig av denne personen. Da blir man jo enda mer såret. Tror det er slik at psykopater ikke har evne til å vise akkurat denne sympatien og forståelsen som du ønsker. Dessuten er det jo umulig for oss å vite om han er en psykopat. Det kan være så mange andre ting som spiller inn. 

Anonymkode: 55238...8eb

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Psykopater er ikke dumme. Ja, vedkommende kan forstå at han har behandlet en annen dårlig. Utfordringen her er blant annet at vedkommende kanskje aldri vil innrømme at han forstår det. Til tross for at han forstår det, bryr han seg ikke særlig om det (empatimangel), og/eller så synes han at det var verdt det. Han vurderer verdien av fordelen for seg selv som langt større enn ulempen/skaden for deg. Så ja, psykopaten kan helt sikkert intellektuelt forstå det, men det betyr ikke at han vil innrømme det, beklage det eller avstå fra lignende handlinger i fremtiden.

Ja, jeg mener at han opplagt må se hva han har gjort, for han forstår alt når det gjelder andre. Av og til tror jeg at han ønsker å skade meg, og ødelegge for meg, og at det er årsaken til oppførselen. 

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg. Forstår at du føler deg såret og " tråkket" på ut fra det sinnet du beskriver. Det er vondt å bli behandlet dårlig for så å ikke få forståelse for det. Problemet er at bitterhet og hat bare ødelegger deg selv mer. Det er som en gift det du drikker giften og tror at det rammer han. Kanskje du også innerts inne er glad i eller avhengig av denne personen. Da blir man jo enda mer såret. Tror det er slik at psykopater ikke har evne til å vise akkurat denne sympatien og forståelsen som du ønsker. Dessuten er det jo umulig for oss å vite om han er en psykopat. Det kan være så mange andre ting som spiller inn. 

Anonymkode: 55238...8eb

Jeg vet at det ikke er sikkert at alle vil gi han psykopattittelen, men han har uten tvil utnyttet meg, og behandlet meg dårlig. Om han selv er klar over hvor dårlig behandling jeg har fått er en sak.. Men jeg tror at han vet opplagt hva han har gjort anngående en del av det for å si det sånn. 

Ja, og gå rundt å være sint på han løser nok ingenting. Han har det helt sikkert bra, mens det er da meg som lider. Det er sant. 

Det vanskeligste ved psykopater er alt de koster samfunnet. Det blir ikke lite i kroner og øre.Man påtreffer dem ofte på TV skjerm og i dagliglivet. Enkelte mennesker betyr kun utgifter og problemer for mennesker som aldri  ser noe til godene av de alle de flotte tingene.

Anonymkode: 1d0cd...a3e

yellow ledbetter
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Jeg tror mange psykopater er veldig klar over at de oppfører seg dårlig mot andre, men de bryr seg ikke om det, og da er du like langt. Det beste en kan gjøre er å ha minst mulig med sånne folk å gjøre.

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne ønske noen kunne ha behandlet han slik han behandlet meg! Men det skjer aldri! . Ja jeg er så sint og irritert på han!!!! . Jeg begynte å fundere over hvordan jeg hadde tenkt hvis jeg oppførte meg som han. Men nei jeg hadde aldri klart å oppføre meg som han. 

Jeg kan jo ikke slå til han for jeg er ikke typen som slår selv om han virkelig hadde behøvd et dask. Dessuten å slå er ulovlig. Jeg holder meg innenfor loven. Men jeg skulle gjerne ha gitt han noen læremynter. 

Jeg var inne på et forum som han var på og skrev om dette med adferd i dag. Der beskrev jeg hvilke adferd som var guffen uten å henge han ut. Jeg håper på å høre et unnskyld fra han. Men nei det får jeg nok aldri selv om jeg innerst inne har håpet på at han forsto hvor vondt han sårte meg. Han er veldig opptatt av å få best mulig lys på deg selv. Heve seg som kongen for alle og trampe meg flat som dritten. Derfor kan jeg bli så sint iblant. Mulig jeg bør roe temperamentet mitt ned altså. Men jeg har aldri og har ikke ønsket om å gjøre han ille men kun ønske om å få han til å forstå og si unnskyld. 

Men én psykopat er håpløs og vil aldri se sine feil.... og forsøker jeg å få han til det så blir det bare katastrofe og drama. 

Får håpe på karma forteller han at han bør tenke på hva han har gjort meg. 

Hvordan påvirker det deg  å være så opphengt i det som har skjedd? Ser du ditt eget bidrag eller kun hans?

Anonymkode: af7b2...e9e

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan påvirker det deg  å være så opphengt i det som har skjedd? Ser du ditt eget bidrag eller kun hans?

Anonymkode: af7b2...e9e

Jeg ble påvirket psykisk. Jeg var veldig glad i han. Jeg ser at han utnyttet meg. Jeg ser at han er den som gjorde at det endte sånn. Men jeg er ikke perfekt selv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...