Gå til innhold

Kan en psykopat forstå sin egen adferd? Hevnsyk

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan påvirker det deg  å være så opphengt i det som har skjedd? Ser du ditt eget bidrag eller kun hans?

Anonymkode: af7b2...e9e

Altså jeg ble veldig påvirket fordi jeg var glad i han og trodde han var det samme i meg. Han ble helt kynisk til meg og derfor så forsto jeg ingenting. 

Anonymkode: 038dd...315

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Psykopatene jeg møtte i mitt liv har jeg bare utvist fra min verden og jeg vil aldri møte dem igjen det føler jeg meg trygg på nå. Det er ikke noe spesielt med disse menneskene utover at de " eier" bygda.

Deres ofre er ikke tilfeldige oppdaget jeg også til slutt de er nøye utkalkulerte.

Man kan kun fjerne seg selv mest mulig.

6 timer siden, Maggie55 skrev:

Psykopatene jeg møtte i mitt liv har jeg bare utvist fra min verden og jeg vil aldri møte dem igjen det føler jeg meg trygg på nå. Det er ikke noe spesielt med disse menneskene utover at de " eier" bygda.

Deres ofre er ikke tilfeldige oppdaget jeg også til slutt de er nøye utkalkulerte.

Man kan kun fjerne seg selv mest mulig.

Det er sant. Jeg må få lov å kalle han psykopat i mitt hode pga oppførselen. Jeg må bare sky unna og leve videre. 

På ‎29‎.‎08‎.‎2017 den 20.26, AnonymBruker skrev:

Jeg er rett og slett hevnsyk. Men ikke obdsindig altså. Men jeg har lyst til at en viss person skal våkne opp å forstå sin egen adferd. En som har behandlet meg helt grusomt. Har pratet til vedkommende om det tidligere. Men vedkommende virker helt ute av forståelse for helt opplagte ting. Jeg tror han er en psykopat. 

Kan en psykopat forstå sin egen stygge handling ? Altså han har gjort meg forferdelige ting som alle vet er fæle unntaken han selv og de som han manipulerer.

Noen som har litt kunnskaper om en psykopat sin adferd. Hva forstår han og hvorfor gjør han ting som han ikke selv vil oppleve at andre gjør mot seg? 

Ja han forstår godt hvordan han behandler andre. Problemet er at han ikke bryr seg om det. Manglende svikt i pannelappen, der bremseklossene skulle hindre han å gjør skadelige ting. Det har med  følelser å gjøre. De forstår godt hvordan de kan sjarmere og behandle andre fint for å oppnå egne fordeler, dermed skulle de også kunne gjøre dette for andres sin del, men som sagt de bryr seg ikke. Jeg mener at de kan forandre seg, for adferden er vilje styrt. Men han må bli overbevist og erfare at det gagner han å gjøre godt mot deg også, men det er her problemene ligger vel stort sett.   

Endret av FGT

Godt beskrevet av FGT. Et eksempel: En behandler hadde en pasient med klare psykopatiske trekk som var voldelig mot sin kvinnelige partner. På spørsmål om motiv oppga han frykt for at hun skulle forlate han. Så diskuterte de hvilken adferd som med størst sannsynlighet ville få henne til å bli hos han. Han skjønte at en annen adferd var hensiktsmessig for han, og han endret umiddelbart adferden til noe som høyst sannsynlig ville få henne til å bli hos han for alltid. Han endret seg ikke i sin personlighet, men i sin adferd, og det er adferden andre merker og opplever. Motivet for endring var kanskje ikke så edelt, men begge to og barna fikk et langt bedre liv.

Anonymkode: 3a00f...7b2

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...