Gå til innhold

Hvordan leve med seg selv når en er fæl?

Anbefalte innlegg

yellow ledbetter
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fæl på innsiden. Har fått reaksjoner på det fra andre tidligere, bla fått høre at jeg er en drittunge av noen som ble sint på meg. 

Anonymkode: 2b83d...ca7

Du ER ikke fæl selv om du gjør noe uakseptabelt der og da. Kanskje du oppførte deg som en drittunge i den situasjonen, kanskje ikke. Men du er ikke en dårlig person selv om du kan gjøre negative ting. Det gjør alle. Og de som sier sånt i en konkfliktsituasjon har kanskje tatt hardt i, også. Jeg sa drittunge til ungen min en gang, da han kalte meg drittkjerring og bitch først fordi jeg maste på at han skulle stå opp. Komplett idiotisk av oss begge to, og ingen av oss mener det egentlig. Folk sier sånt når de blir sinte nok. 

Skrevet
14 timer siden, frosken skrev:

Nei, jeg mente ikke at du skulle gå i detalj her inne, jeg tenkte at du skulle gjøre det for deg selv som en øvelse:-)

Beklager, men jeg klarer ikke å fylle lista. Jeg har generelt lav selvfølelse, og overalt ser jeg at alle andre er bedre enn meg. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, men jeg klarer ikke å fylle lista. Jeg har generelt lav selvfølelse, og overalt ser jeg at alle andre er bedre enn meg. 

En måte som du da kan jobbe med denne øvelsen på, er ved å først skrive opp alt du mener er negativt ved deg. Deretter later du som om det er en helt annen person som har skrevet dette om seg selv, og så skal du forsøke å komme med relevante momenter som modifiserer det ensidig negative fokuset .

Hva hadde du f.eks. sagt til datteren din om hun hadde lagd en slik negative liste. Hvilke argmumenter hadde du brukt for å få henne til å se litt mer nyansert på seg selv.

Gjest Maggie55
Skrevet

Det er så mye som bare råtner på rot i dag. Sånn jeg tenker er bare at :jeg ganske sikkert ikke er verken noe værre eller noe bedre enn alle andre. Ingenting i livet er en selvfølge som vi alle vet.Mye i livet har vi selv veldig liten innvirkning på. Alt er ikke bare ren matematikk. Jeg tror ikke man kan endre så mye på  selv eller andre egentlig. Det er nok bare ønsketenkning tror jeg.😊

Men det  kan kanskje bli noen ledige jobber som politiker i framtida. Der har de visst bare masse å gjøre bestandig. Så kanskje de bare øker antallet representanter istedet for å minske som man var inne på for ca 3 år siden.Ikke det at politikere er fæle men de har alltid jobb og står alltid på i godt driv uansett meningsmålere og kommentarfelt. Samtlige er eksempler til etterfølgelse på alle punkt unntatt mye av politikken. Man må ikke skjære alt ved seg selv over en kam heller".Always look at the bright side" ( sånn pleier jeg å snakke til meg selv i mitt hode- det er veldig viktig med litt "pep talk" og får man det ikke av andre. Ja så må man bidra selv.) Det er bare å melde seg på som man sier.😊

Skrevet
3 minutter siden, Maggie55 skrev:

Det er så mye som bare råtner på rot i dag. Mye i livet har vi selv veldig liten innvirkning på. Jeg tror ikke man kan endre så mye på  selv eller andre egentlig. Det er nok bare ønsketenkning tror jeg.

Jeg synes ikke dette passer særlig godt som svar til en trådstarter som har et altfor negativt syn på seg selv.

Gjest Maggie55
Skrevet

Jeg ser det nå og er veldig lei for det. Jeg klarer ikke å svare på noe tema lenger da jeg ikke er særlig bra dessverre. Er  så trøtt at jeg knapt nok orker å stå opp litt hver dag og lage litt mat til min mor. Jeg burde gitt  opp å svare for lengst og skal for alvor prøve å legge bort dette. Jeg har  vært her inne med jevne mellomrom da jeg følte at kanskje flere hadde samme krisetype akkurat nå. Men så like er det jo ingens situasjoner som er.

(Vi barnløse er jo nærmest en kaste for oss selv og snakker vel ikke egentlig norsk engang. i andres øyne)

Har vært inne på tanken  druene mobilen i en bøtte vann. Men sett at mor trenger hjelp av nødtelefon. Man har ikke rett til å dra andre personer med i elendigheta si føler nå jeg.

Skulle ønske det var mye musikk og annen kyst på radio og TV det var mulig å skjerme seg bedre fra. Håper ikke det blir slik at vi ikke kunstere må betale for alt mulig sulamitten. Alt er ikke bra for en.Alt er ikke bra for noen tror jeg.

Treffer jeg en av disse  såkalte dyptfølende kunstnerne tilfeldig på gata eller annet sted så er jeg redd det bare smeller dessverre. det er jo snart umulig å skjerme seg for sakesløse uskylde personer for media og dens ugjerninger og gærninger. Enda jeg har aldri før vært noe "utagerende"  Men enkeltes nedrigheter har tydelig ingen grenser og noe er nok. Søpla si  være seg medisinsk eller kunstnerisk kan de fra her holde for seg.😊

Tusen takk for meg til evig tid.

Skrevet
1 time siden, Maggie55 skrev:

Jeg burde gitt opp å svare for lengst og skal for alvor prøve å legge bort dette.

Har vært inne på tanken  drukne mobilen i en bøtte vann.

Tusen takk for meg til evig tid.

Du trenger ikke bli så dramatisk, jeg har ikke bedt deg om å forsvinne - og jeg bestemmer ingenting her.  Jeg synes bare du skal tenke litt på hvilken tråd du er i når du kommer med de mest pessimistiske utsagnene dine.

Vi barnløse er jo nærmest en kaste for oss selv og snakker vel ikke egentlig norsk engang i andres øyne

Jeg skjønner ikke hva barnløshet har med saken å gjøre?  Jeg ser ikke på barnløse som særinger og har ingen problemer med å kommunisere med dem.   

Skrevet
5 timer siden, laban skrev:

Jeg synes ikke dette passer særlig godt som svar til en trådstarter som har et altfor negativt syn på seg selv.

Hei!

Tror du ikke trådstarter er Maggie55 ? 

Skrevet
9 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Nei.

Anonymkode: 353bb...c0e

Skrevet
14 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

De har jo helt ulik måte å skrive på.

Skrevet
22 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Tror du ikke trådstarter er Maggie55? 

Nei, jeg tror jeg kjenner igjen hennes anonyme innlegg. I hvert fall mange av dem.

Skrevet
7 timer siden, frosken skrev:

En måte som du da kan jobbe med denne øvelsen på, er ved å først skrive opp alt du mener er negativt ved deg. Deretter later du som om det er en helt annen person som har skrevet dette om seg selv, og så skal du forsøke å komme med relevante momenter som modifiserer det ensidig negative fokuset .

Hva hadde du f.eks. sagt til datteren din om hun hadde lagd en slik negative liste. Hvilke argmumenter hadde du brukt for å få henne til å se litt mer nyansert på seg selv.

Jeg jobber med saken. Tusen takk for supert råd :)

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber med saken. Tusen takk for supert råd :)

Jeg er sånn at det som gjelder for andre gjelder ikke for meg når det kommer til selvfølelse. Men jeg kan fylle lista med noen ting jeg har klart å gjøre og fått til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...