Gå til innhold

Selvmordstanker er vanlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men er det vanlig å snakke til seg selv om det, eller hva skjer med meg?

Anonymkode: 66972...394

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det vanlig å snakke til seg selv om det, eller hva skjer med meg?

Jeg snakker også til meg selv om det, ikke noe jeg forteller andre. 

Anonymkode: 9b0f6...758

Skrevet

Det er vel naturlige tanker når livet er strevsomt over lang tid. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker også til meg selv om det, ikke noe jeg forteller andre. 

Så du snakker også høyt med deg selv om det. Det er vel helt vanlig det også da.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel naturlige tanker når livet er strevsomt over lang tid. 

Jeg vet at tankene er vanlig, men jeg vet ikke. Når jeg begynner å snakke hørbart til meg selv at jeg skal gjøre det, så begynner jeg å lure på hva som skjer med meg.

Gjest Kanuttius
Skrevet

Indre dialog er helt normalt tenker jeg. En ytre dialog med seg selv om såpass alvorlig tema,- jeg tenker du kan ha godt av å snakke om det til en person. En du kan stole på.

Skrevet
20 timer siden, BamseLiten skrev:

Indre dialog er helt normalt tenker jeg. En ytre dialog med seg selv om såpass alvorlig tema,- jeg tenker du kan ha godt av å snakke om det til en person. En du kan stole på.

Det har liten hensikt å snakke om det. Nevnte til behandleren en gang at jeg ikke orket leve mer, men det var visst ikke noe å snakke om. Da er det best ikke snakke om slikt.

Gjest Kanuttius
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har liten hensikt å snakke om det. Nevnte til behandleren en gang at jeg ikke orket leve mer, men det var visst ikke noe å snakke om. Da er det best ikke snakke om slikt.

Jeg tror rett og slett ikke det har noe for seg å snakke med profesjonelle, snakk heller med en venn eller familie. Min behandler ignorerer alle mine forsøk på å snakke om slike ting, tema være flyttes til noe annet. Merkelig holdning å gjøre det slik da jeg har tro på åpenhet. 

Skrevet

Har aldri hatt noe problem med behandler og har snakket flere ganger om selvmord. Vi har snakket om årsakene til hvorfor jeg får slike tanker og hva som kan gjøres når jeg får tankene.

Anonymkode: 50c42...93f

Skrevet
20 timer siden, BamseLiten skrev:

Jeg tror rett og slett ikke det har noe for seg å snakke med profesjonelle, snakk heller med en venn eller familie. Min behandler ignorerer alle mine forsøk på å snakke om slike ting, tema være flyttes til noe annet. Merkelig holdning å gjøre det slik da jeg har tro på åpenhet. 

Så det er ikke bare jeg som opplever at det er et tema som helst ikke skal snakkes om.. 

Jeg ønsker ikke å belaste familie og venner med dette. Det er med behandler jeg skulle ønske jeg kunne snakke om det. 

Gjest Kanuttius
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det er ikke bare jeg som opplever at det er et tema som helst ikke skal snakkes om.. 

Jeg ønsker ikke å belaste familie og venner med dette. Det er med behandler jeg skulle ønske jeg kunne snakke om det. 

Det er sånn det er ja. Jeg ville jo helst ikke snakke med min mann om det men når psykolog ikke ville så måtte jeg jo. Så nå er mannen livredd hver gang jeg ikke svarer på telefonen og når han jobber natt er han redd jeg skal gjøre noe. Og det vil jeg jo ikke det skal være. Jeg har ingen planer bare tanker og ønsker men ikke guts nok til å gjøre noe. Egentlig bytter jeg glatt med en kreftpasient for da kan jeg dra på en naturlig måte og pasienten kan bli frisk .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...