Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal gjøre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvor jeg skal begynne, men har alltid hatt tanker om at jeg er en ond person. Ofte bare i tankene.. men jeg har de fæleste tanker iblant. 

Da jeg var liten(også litt enda) var jeg redd for at folk skulle se hvor ond jeg egentlig var. Tror ikke det var tvangstanker, for noen ganger nøt jeg tankene, men det resulterte i tvangshandlinger. Har også alltid hatt tanker om at jeg kom til å dø tidlig fordi jeg var ond. Alltid vært veldig redd for døden. Sannheten er at jeg ofte tenker at jeg fortjener å dø, og hvis folk hadde visst alt om meg, ville de sannsynligvis mene det samme. Jeg sliter veldig med meg selv og mine egne tanker og følelser. Jeg føler at jeg ikke passer inn i samfunnet. Så jeg isolerer meg, i den grad det er mulig når man har gode venner som faktisk bryr seg. 

Jeg har flere hemmeligheter jeg sitter inne med, som jeg ikke tør å fortelle. Jeg vil gjerne, men er så redd for konsekvensen dette vil medføre. 

Jeg har ikke noe ønske om å være ond eller utføre onde handlinger, men jeg er redd for at dette kan komme til å skje(kanskje uten grunn) 

Jeg tror jeg har psykopatisk trekk når jeg reflekterer over tankene og følelsene mine, men jeg vil ikke at det skal være sant, selv om jeg innerst inne tror det. Det virker bare så håpløst alt sammen, for etter hva jeg har lest om emnet finnes det ingen god behandling for dette. 

Jeg skulle ønske jeg kunne legge fakta på bordet for en psykolog, men er redd for hva personen vil tenke om meg, hva jeg vil tenke om meg... redd for å få en bekreftelse på at jeg er så forferdelig som jeg innerst inne tror jeg er. Noen som har innspill i hva jeg kan gjøre? 

Anonymkode: 347dc...632

Skrevet

Jeg synes du skal ta sjansen og lufte tankene dine hos psykolog. Jeg tror din verste "fiende" er at du brenner inne med dette. Du har ingenting å tape på å se om det å ventilere ksn fjerne noe av angsten du har rundt tankene om st du er ond.

Anonymkode: 5db57...45e

Skrevet

Ts her. 

Takk for svar. Jeg tror du har rett i det du skriver. Tenker ofte at nå skal jeg si det, også blir det ikke noe av. Da føler jeg en slags lettelse i en liten periode, før jeg skjønner at jeg bare gjør "verkebyllen" større og vanskeligere å snakke om. 

Anonymkode: 347dc...632

Skrevet

Det eneste gode jeg kan se ved dette er at det viser noe om din fantastiske tankekraft. Du produserer tanker som er så kraftfulle at du innbiller deg at du er ond. For et talent! Du er kreativ så det holder!  Men bortsett fra det ser jeg at du lider under dette.

Jeg hadde satset på terapi. Få hjelp av fastlegen til å finne en god terapeut som du kan åpne deg for. Sånn som jeg ser det er åpenhet det eneste som vil hjelpe. Vi er flere her på jorden bl.a fordi vi skal hjelpe hverandre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...