Gå til innhold

Vil jeg gå ned i vekt etter å ha sluttet på Zyprexa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt på meg 11-12 kg etter over ett år på Zyprexa. Vil kiloene gå av igjen nå som jeg har sluttet? Hva er din erfaring?

Skrevet

Ja, hvis du spiser mindre.

Anonymkode: b6206...e7a

Worrisome Plenty
Skrevet

Jeg gikk ned 12 kilo på 3 måneder da jeg byttet fra zyprexa til zeldox. Desverre måtte jeg bytt tilbake pga manglende effekt. Så ja, jeg vil tro du går det ned igjen.

Skrevet
3 timer siden, Journalist2 skrev:

Jeg har lagt på meg 11-12 kg etter over ett år på Zyprexa. Vil kiloene gå av igjen nå som jeg har sluttet? Hva er din erfaring?

Du vil gå ned i vekt av kaloriunderskudd. 

Skrevet
2 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg gikk ned 12 kilo på 3 måneder da jeg byttet fra zyprexa til zeldox. Desverre måtte jeg bytt tilbake pga manglende effekt. Så ja, jeg vil tro du går det ned igjen.

Oppmuntrende. Hvor mye la du på deg av Zyprexa?

Skrevet
11 minutter siden, Journalist2 skrev:

Oppmuntrende. Hvor mye la du på deg av Zyprexa?

Jeg pleier alltid gå ned i vekt når jeg slutter på ap, og det er målet mitt nå også. Slutte og gå ned i vekt, og ja jeg spiser mindre når jeg ikke tar ap. Men tror også det skjer noe med stoffskifte, for uten at jeg har forandret kostholdet har jeg også gått ned. Og jeg har sluttet noen ganger. 

Skrevet
18 timer siden, Journalist2 skrev:

Takk for svar. :-) Flere?

Nå går ikke jeg på zyprexa, men på flere andre medisiner som også gir vektøkning. Min erfaring er at i perioder uten medisiner så går jeg ned i vekt. Jeg blir mer aktiv samtidig som at jeg spiser mindre. Nå kan jeg dessverre ikke være uten medisiner, må derfor slåss mot vekta, men heller det enn å bli syk igjen.

Skrevet
På 31.8.2017 den 21.46, Merimot skrev:

Ikke hvis du går på de 15 år da blir kroppen og forbrenning ødelagt faktisk.

Nå er det heldigvis ikke sånn at å bruke medisiner påvirker det grunnleggende prinsipp om at energi verken kan oppstå eller forsvinne. Vektøkning = kalorier inn > kalorier ut. 

Det mange ikke tenker på, er at angst øker forbrenningen, til dels ganske mye. Om medisinene fjerner angsten, vil forbrenningen normaliseres. 

Skrevet
19 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Nå er det heldigvis ikke sånn at å bruke medisiner påvirker det grunnleggende prinsipp om at energi verken kan oppstå eller forsvinne. Vektøkning = kalorier inn > kalorier ut. 

Det mange ikke tenker på, er at angst øker forbrenningen, til dels ganske mye. Om medisinene fjerner angsten, vil forbrenningen normaliseres. 

Stemmer at vektøkning betyr større inntak enn det man forbrenner. Når forbrenningen er redusert, så innebærer imidlertid det at inntaket må være varig redusert også. Ganske krevende når man kanskje resten av livet må leve på under f.eks 1700 kcal pr døgn for ikke å øke i vekt, til tross for høyt aktivitetsnivå. Så redusert forbrenning gjør noe med totalregnestykket. 

Anonymkode: d717a...898

Skrevet
På 31.8.2017 den 21.46, Merimot skrev:

Ikke hvis du går på de 15 år da blir kroppen og forbrenning ødelagt faktisk.

Og dette vet du fordi? Er du lege? Neppe, slutt å spre skremselspropanganda, og tenk att det faktisk er folk som må bruke slike medisiner livet ut. 

Anonymkode: e50fd...0b1

Gjest elina777
Skrevet
På 2.9.2017 den 21.12, AnonymBruker skrev:

Og dette vet du fordi? Er du lege? Neppe, slutt å spre skremselspropanganda, og tenk att det faktisk er folk som må bruke slike medisiner livet ut. 

Anonymkode: e50fd...0b1

Og feite forblir vi!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...