Gå til innhold

Tomrommet i sjelen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere vært fornøyd om dere hadde penger, jobb, ektefelle , barn , venner , hobbyer, slank kropp,ok utseende osv ?. Jeg hadde alt det men levde med angst og depresjon år ut og år inn. Brukte mye energi på å fylle " tomrommet" i sjelen. Dette suget etter NOE. Er jeg bare annerledes enn dere da jeg  ikke blir tilfreds. Prøver å være positiv og takknemlig. Prøver å ta en dag om gangen og ikke tenke for mye. Men tommheten skriker i meg !!!! Det må være noe mer.... ??. Hva er det som mangler?. Er det slik alle har det ?. Eller er det min psykiske lidelse ? 

Anonymkode: 61103...f7e

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde dere vært fornøyd om dere hadde penger, jobb, ektefelle , barn , venner , hobbyer, slank kropp,ok utseende osv ?. Jeg hadde alt det men levde med angst og depresjon år ut og år inn. Brukte mye energi på å fylle " tomrommet" i sjelen. Dette suget etter NOE. Er jeg bare annerledes enn dere da jeg  ikke blir tilfreds. Prøver å være positiv og takknemlig. Prøver å ta en dag om gangen og ikke tenke for mye. Men tommheten skriker i meg !!!! Det må være noe mer.... ??. Hva er det som mangler?. Er det slik alle har det ?. Eller er det min psykiske lidelse ? 

Jeg har det tomrommet når jeg ikke har det åndelige. 

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror dessverre det er mange som føler det slik.

Dette har også vært et yndet tema i litteraturen, kanskje særlig hos Ibsen. Flere av hans skuespill omhandler tomrommet som kan oppstå om man ikke har (eller føler man ikke har) muligheter for selvrealisering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...