Gå til innhold

Tolkninger

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd mange forskjellige behandlere ,psykiatere,psykologer, psyk.sykepleiere og det varierer fra de veldig flinke til de mer skulle ha jobbet et annet sted typene.

Jeg har også vært utsatt for feilbehandling, tvangsbruk som gjorde meg livredd psykiatrien i lang tid etter på , og et grovt og alvorlig brudd en av mine rettigheter som pasient. Så jeg har fått min del av det som ikke er bra.

Men jeg velger til tross av dett og fordi de fleste av de jeg har møtt som jobber i psykiatrien er bra mennesker, å tenke at psykiatrien vil meg vel.

Det er mye vanskeligere å behandle psykiske lidelser enn somatiske desverre og da blir det også større sjanse for feil.

Det er bevist at vi mennesker oppfatter og tolker sammen situasjon forskjellig, og det er en av grunnene til at misforståelser oppstår i psykiatrien og så er det selvfølgelig flere grunner og .

Som du sikkert ser av mitt første avsnitt så mener jeg ikke at alt er pasient sin feil,tolkninger av det som blir sagt, mangelfull kommunikasjon fra både pasient og behandler ,dårlig tid ,språk problemer, forutinntatte holdninger osv er ting som kan gjøre at pasienter ikke føler seg riktig behandlet.

Du har nok noe rett i at kan  er vanskelig å nå frem med klager i psykiatrien da dette er mye synsing og mening innenfor faget, og når ingenting kan veies og måles for å vise hva som er sant så vinner ofte behandleren sinn sannhet frem.

Anonymkode: eecc6...dde

Da er vi egentlig enige da. :)

Anonymkode: 02cea...7b0

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er vi egentlig enige da. :)

Anonymkode: 02cea...7b0

Ja vi er det 😀

Anonymkode: eecc6...dde

Skrevet

Jeg synes også ofte det er veldig lite forståelse for hvor ofte enormt forskjellig vi mennesker har det. Spesielt i helsesystemet. Alle ledd.

Anonymkode: 1f3e0...8aa

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...