AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 Skrevet 1. september 2017 Noen som vil komme med forslag til hva det vil si å være krenkbar? Gjerne også eksempler. Anonymkode: 1d8d9...ee5 0 Siter
XbellaX Skrevet 1. september 2017 Skrevet 1. september 2017 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vil komme med forslag til hva det vil si å være krenkbar? Gjerne også eksempler. Anonymkode: 1d8d9...ee5 Krenkbar er vi vel egentlig alle, det er vel heller et spørsmål om grader. Noen har lettere for å oppleve seg krenket enn andre. Endret 1. september 2017 av XbellaX 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 Skrevet 1. september 2017 (Lett) Krenkbar brukes om den gruppen mennesker der det skal svært lite til før de føler seg fornærmet, krenket, forbigått, avvist etc. De får slike følelser og reaksjoner av situasjoner/hendelser som andre synes er bagatellmessige. Anonymkode: 47315...a9d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 Skrevet 1. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: (Lett) Krenkbar brukes om den gruppen mennesker der det skal svært lite til før de føler seg fornærmet, krenket, forbigått, avvist etc. De får slike følelser og reaksjoner av situasjoner/hendelser som andre synes er bagatellmessige. Anonymkode: 47315...a9d Ok. Hva med svært krenkbar, hører de til samme gruppe? Anonymkode: 1d8d9...ee5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 Skrevet 1. september 2017 Med lett krenkbar mente jeg at en lett krenkes (det skal lite til). Det er nok det samme som du mener med svært krenkbar. Anonymkode: 47315...a9d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 Skrevet 1. september 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med lett krenkbar mente jeg at en lett krenkes (det skal lite til). Det er nok det samme som du mener med svært krenkbar. Anonymkode: 47315...a9d Ok. Vondt er det også. Anonymkode: 1d8d9...ee5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 Skrevet 1. september 2017 Ja, følelsen er vond. Og det kan også være vondt for omgivelsene når noen mener seg krenket og den/de andre ikke forstår noen ting. Anonymkode: 47315...a9d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 Skrevet 1. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, følelsen er vond. Og det kan også være vondt for omgivelsene når noen mener seg krenket og den/de andre ikke forstår noen ting. Anonymkode: 47315...a9d Jeg vet. En bør holde slikt for seg selv så det ikke gikk utover andre. Anonymkode: 1d8d9...ee5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 Skrevet 1. september 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet. En bør holde slikt for seg selv så det ikke gikk utover andre. Anonymkode: 1d8d9...ee5 Nja. Klarer du det? Å holde det for deg selv om du føler deg krenket? Anonymkode: 881a0...e9a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 Skrevet 1. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nja. Klarer du det? Å holde det for deg selv om du føler deg krenket? Anonymkode: 881a0...e9a Ja, det gjør jeg. Anonymkode: 1d8d9...ee5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 Skrevet 1. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nja. Klarer du det? Å holde det for deg selv om du føler deg krenket? Anonymkode: 881a0...e9a Hvorfor spurte du om det? Anonymkode: 1d8d9...ee5 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 1. september 2017 Skrevet 1. september 2017 Dette er jo en intressant diskusjon. Hva gjør oss krenket og hvordan. Ser noe jeg bruker tid på nå og også hvordan være mindre brennbar. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 Skrevet 2. september 2017 8 timer siden, BamseLiten skrev: Dette er jo en intressant diskusjon. Hva gjør oss krenket og hvordan. Ser noe jeg bruker tid på nå og også hvordan være mindre brennbar. Hvis noen har krenket en tidligere i livet er det kanskje lett å føle at en blir det på ny hvis noen gir en motforestillinger? Anonymkode: 1d8d9...ee5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 Skrevet 2. september 2017 Som du bruker dette begrepet har jeg vanskeligheter med å forstå. Jeg synes igrunnen alle mennesker rydder og ordner i livene sine så godt de kan. Kanskje det er det. Jeg har aldri følt noe behov for å krenke noe. Uenighet er en ting og avstandtagen er en ting. Foravar en annen. Mulig jeg bare har det for godt. Anonymkode: e34b5...b29 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 2. september 2017 Skrevet 2. september 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis noen har krenket en tidligere i livet er det kanskje lett å føle at en blir det på ny hvis noen gir en motforestillinger? Anonymkode: 1d8d9...ee5 Ja spesielt hvis man har vokst opp med stadige krenkelser. Hjernen kan kun én ting og det er å holde på mantraet "Du er krenket, du er lite verdt". 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 Skrevet 2. september 2017 Tenker at krenkelse går dypere enn å fornærme eller såre noen. Krenkelse påvirker et menneskes selvbilde og identitet. Det innbærer gjerne skam eller å bli nedverdiget. Tror at hvis man er en stolt person blir man lettere krenket. I noe kulturer er ære så viktig at hvis noen ydmyker en er det en alvorlig krenkelse. Noe som gjerne krever hevn. Tror kanskje at mennesker som har et lavt selvbilde eller har blitt utsatt for en elle annen form for maktovergrep er mer sårbar for krenkelse. Tror at når man er trygg på sin egen verdi og føler seg elsket og akseptert så tåler man mer. Men hvis man hele tiden speiler sin verdi i hvordan andre møter en blir man lett påvirket av de rundt. Da blir man lettere krenket og såret. Man blir gjerne også lettere bitter , noe som er skadelig for både kropp og sjel. Anonymkode: 4441c...6ed 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 Skrevet 3. september 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker at krenkelse går dypere enn å fornærme eller såre noen. Krenkelse påvirker et menneskes selvbilde og identitet. Det innbærer gjerne skam eller å bli nedverdiget. Tror at hvis man er en stolt person blir man lettere krenket. I noe kulturer er ære så viktig at hvis noen ydmyker en er det en alvorlig krenkelse. Noe som gjerne krever hevn. Tror kanskje at mennesker som har et lavt selvbilde eller har blitt utsatt for en elle annen form for maktovergrep er mer sårbar for krenkelse. Tror at når man er trygg på sin egen verdi og føler seg elsket og akseptert så tåler man mer. Men hvis man hele tiden speiler sin verdi i hvordan andre møter en blir man lett påvirket av de rundt. Da blir man lettere krenket og såret. Man blir gjerne også lettere bitter , noe som er skadelig for både kropp og sjel. Anonymkode: 4441c...6ed Du har nok rett i dette. Anonymkode: 1d8d9...ee5 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.