Gå til innhold

Utestengt for livstid på to forumer på nettet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De skrev til meg som trøst at jeg er ikke den første som et blitt utestengt for livet. Jeg er ikke bedre her inne enn på de forumene så om noen mener jeg burde utestenges utfra hva jeg skriver her inne så er det samme grunnlag for utestengelse for livet på de andre forumene egentlig. Men hver forum må få velge sine regler og hvem de vil ha som brukere  .

Diskusjon bekreftet at jeg har fulgt alle retningslinjene men at de vil ha meg utestengt fordi min bruker skaper uro blant de andre brukerne på forumet. 

Anonymkode: 76013...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De skrev til meg som trøst at jeg er ikke den første som et blitt utestengt for livet. Jeg er ikke bedre her inne enn på de forumene så om noen mener jeg burde utestenges utfra hva jeg skriver her inne så er det samme grunnlag for utestengelse for livet på de andre forumene egentlig. Men hver forum må få velge sine regler og hvem de vil ha som brukere  .

Diskusjon bekreftet at jeg har fulgt alle retningslinjene men at de vil ha meg utestengt fordi min bruker skaper uro blant de andre brukerne på forumet. 

Anonymkode: 76013...919

Du vil få advarsel om du gjør noe galt her inne, og innretter du deg da bare etter det så går det nok bra :) Trivelig å ha deg her ;) 

Anonymkode: af5cd...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De skrev til meg som trøst at jeg er ikke den første som et blitt utestengt for livet. Jeg er ikke bedre her inne enn på de forumene så om noen mener jeg burde utestenges utfra hva jeg skriver her inne så er det samme grunnlag for utestengelse for livet på de andre forumene egentlig. Men hver forum må få velge sine regler og hvem de vil ha som brukere  .

Diskusjon bekreftet at jeg har fulgt alle retningslinjene men at de vil ha meg utestengt fordi min bruker skaper uro blant de andre brukerne på forumet. 

Anonymkode: 76013...919

Jeg blir litt forbauset over det du skriver her. Det er jo åpenbart at krangler mellom deg og din eks i ulike varianter, er noe helt annet enn det du har drevet med her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 76013...919

Hei!

Det er ofte syke mennesker som har laget sine egne regler på forumer, de er enda dessverre lite lovregulert, det vil bli klarere og flere rettningslinjer i fremtiden.

Problemet med dagens ordning, er at, det er ganske sånn, "fritt frem" eller, "jungellov" som råder.

Det meste som angår nettbaserte tjenester, er veldig lite lovregulert. Politikere har rett og slett som oftest null kompetanse, og neste ledd i ansvarsrekkefølgen, feks på nivå med administratorer på millionvis av forumer, er like dårlige... dvs det fins nærmest ikke noen som helst lovregulering:-(

Derfor bør man være nokså tykkhudet og frisk, for å leve godt på å surfe med tanke på kommunikasjon og meningsutveksling på nettet, i hvert fall når det kommer inn på sånt som angår de mellommennneskelige forhold-

Det er ikke å anbefale for de sarteste, ikke så lovløst som det fungerer i dag.

Men det blir bedre, jeg er sikker.

Skaff den en vpn, og du er trygg enten du går på det ene aller det andre forumet, faktisk for doktronline, er det nok å bruke tor, 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kort sagt: Jeg var i en tung kjærlighetssorg. Var nylig blitt dumpet via kort melding på forumet da det skjedde. Det er nok best å bare holde unna det samme forumet. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg ble utestengt. Bare at en bruker følte at det var han som mine innlegg handlet om (selv om jeg ikke bekreftet det og at jeg skrev anonymt.).

Anonymkode: 76013...919

Du har jo skrevet før at dine innlegg nettopp handlet om din eks, selv om du skrev anonymt - så det var vel ikke "bare en bruker som følte" at det var ham innleggene handlet om. Slike mer eller mindre offentlige krangler mellom folk som kjenner hverandre i RL er noe herk på ethvert forum, tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9/3/2017 den 19.21, Xtra skrev:

Det virker som det betyr mye for deg å være på dette forumet, da er det å snike deg inn med ny profil det aller dummeste du kan gjøre.

 

:-)

Det syns jeg er veldig fornuftig.

Bedre enn å gråte, be om nåde, be om å bli hørt.

Det fins ingen regler egentlig for å utestenge fra forumer, her gjelder, jungelens lov, og derfor er mitt råd bare,

skaff deg vpn, for enkle forumer som doktoronline, er det nok å skifte browser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 76013...919

 "Det at jeg lagde nye brukere pga urettferdigheten i den utestengte perioden gjorde at de forlengte den til livstid. "

Og så har du vurdert å gjøre det nok en gang....?

 

Anonymkode: af5cd...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 "Det at jeg lagde nye brukere pga urettferdigheten i den utestengte perioden gjorde at de forlengte den til livstid. "

Og så har du vurdert å gjøre det nok en gang....?

 

Anonymkode: af5cd...0cb

Jeg kommer ikke til å lage ny bruker, men jeg kommer til å være utestengt til livstid om jeg ikke lager ny bruker også. Så jeg kan ikke gå inn dit noensinne igjen. 

Anonymkode: 76013...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 "Det at jeg lagde nye brukere pga urettferdigheten i den utestengte perioden gjorde at de forlengte den til livstid. "

Og så har du vurdert å gjøre det nok en gang....?

 

Anonymkode: af5cd...0cb

Altså hvis du forstår: jeg har egentlig ingenting å tape på å lage ny bruker og bli utestengt på nytt, for jeg er utestengt på livstid om jeg ikke lager ny også. De har sagt at jeg kommer til å bli utestengt på livstid uansett. Jeg kommer ikke til å lage ny. For ikke interesserer det meg å være på det forumet. Har mange andre forumer å bruke. Men poenget jeg vil frem til er at det er rart at de kan sette en livsvarig utestengelse, og at det gir de mindre garantier for at vedkommende da vil slutte å lage nye brukere. Det som inspirerer med en slik utestengelse er at man får en sjanse og tidspunkt, istedet for livslang utestengelse. 

Det er noen av dere som har skrevet i tråden som forstår seg på at det er fristende å lage nye brukere når dommen er satt til livstid uansett. For hva har man å tape på det da? Ingenting. Men jeg vet at jeg er ikke velkommen der, så jeg holder meg rett og slett unna, også får de tape en god person på forumet istedet :) 

Anonymkode: 76013...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg syns det virker som du er utsatt for et, ja eneste ord jeg kommer på er, kjærringkomplott, et veldig dårlig ord, betegnelse, på å bli "hengt ut", få skylden, eller sykeligjort uten grunn.

Det var det første jeg ville skrive, det andre er, at det er veldig lett å omgå reglene på et forum da:-)

Bare lag deg en annen mail adresse og skriv det du vil.

Jeg misliker sånt, men vil man, og må man, ja så er det jo ikke akkurat vanskelig omgå reglene og skrive på forumer.

Men selvsagt, er man ærlig, og står på sitt...ja så kommer man jo ikke langt med å hete Fantomas eller noe lignende

Det nytter ikke å bruke en annen mailadresse hvis man er utestengt. Idet moddene får mistanke om at en utestengt bruker har laget en ny bruker kan det kjøres ip søk og da ryker man ut igjen. På KG er reglene ganske klare og det er ikke en hjem damer som sitter alene og lager de. Egmont eier siden og har også litt å si på regler og slikt. 

Anonymkode: 75b50...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså hvis du forstår: jeg har egentlig ingenting å tape på å lage ny bruker og bli utestengt på nytt, for jeg er utestengt på livstid om jeg ikke lager ny også.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 For ikke interesserer det meg å være på det forumet. Har mange andre forumer å bruke.

:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke interesserer deg å være på de andre forumene, hvorfor lager du da en tråd om temaet?

En livstidsdom på et forum er ikke akkurat skrevet i stein, så som flere her har vært inne på så kan du ha noe å tape på å prøve å snike deg inn med nye brukere, og du kan ha noe å vinne på å be om å få komme tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trine skrev:

Om det ikke interesserer deg å være på de andre forumene, hvorfor lager du da en tråd om temaet?

En livstidsdom på et forum er ikke akkurat skrevet i stein, så som flere her har vært inne på så kan du ha noe å tape på å prøve å snike deg inn med nye brukere, og du kan ha noe å vinne på å be om å få komme tilbake.

Skuffelsen over å ha blitt kastet ut for livstid er jo der. Skuffelsen over forskjellsbehandling er jo der. Men okey det er helt greit. Jeg vet at de gjorde forskjell på to brukere. 

15 timer siden, frosken skrev:

Du har jo skrevet før at dine innlegg nettopp handlet om din eks, selv om du skrev anonymt - så det var vel ikke "bare en bruker som følte" at det var ham innleggene handlet om. Slike mer eller mindre offentlige krangler mellom folk som kjenner hverandre i RL er noe herk på ethvert forum, tenker jeg. 

Jeg ønsket at vi skulle være venner. Ønsket ingen krangel. Men jeg hadde bare forventet at begge hadde blitt utestengt i den situasjonen. 

Men nok om det. Jeg har bestemt meg for å la det ligge. Det kan kanskje bare ripe opp i såret om jeg blir medlem igjen. Beste er å bare holde unna selv om det er for livstid. 

Jeg har tatt en konklusjon :)  

Anonymkode: 76013...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.9.2017 den 13.33, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om det er bare meg som ville følt meg uvel med det, eller om jeg er ganske nærtaken. Jeg er utestengt for livstid på 2 forumer på nettet. Det ene er kvinneguiden. Det andre er diskusjon. Jeg har nå vært utestengt i et og et halvt år og det varer tydeligvis livet ut. Jeg har ikke drept noen. Jeg har ikke gjort noe eller skrevet noe som er på det nivået at jeg burde dømmes for livstid. Det virker inn på meg ja for det gir meg en følelse av å være kriminell uten at jeg er det. Noen som har meninger om dette ? 

 

Anonymkode: 76013...919

Kvinneguiden stengte meg ute en periode, så fikk jeg komme inn igjen. Men da noen anonyme brukere skreiv om pillebruk (som fikk meg tidligere utestengt midlertidig), så ble jeg sperret ute på livstid, fordi admin der mente at jeg hadde skrevet om pillebruk. Jeg sa til admin at jeg ikke hadde nevnt piller, men de ignorerer mailene mine.

 

Sån er det med diskusjon.no også. En ab skrev om piller, og jeg ble utestengt pga den ab som de admin trodde var meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Kvinneguiden stengte meg ute en periode, så fikk jeg komme inn igjen. Men da noen anonyme brukere skreiv om pillebruk (som fikk meg tidligere utestengt midlertidig), så ble jeg sperret ute på livstid, fordi admin der mente at jeg hadde skrevet om pillebruk. Jeg sa til admin at jeg ikke hadde nevnt piller, men de ignorerer mailene mine.

 

Sån er det med diskusjon.no også. En ab skrev om piller, og jeg ble utestengt pga den ab som de admin trodde var meg.

Ja da er vi flere som har blitt stengt ute. Men jeg har funnet ut at jeg må bare glemme hele forumet. For det er ikke noe å være på siden min eks er der. Jeg blir her istedet. :) . 

De gjør forskjell på brukere, og noe kan gå utover en annen osv. Men jeg bryr meg ikke lenger. :) 

Anonymkode: 76013...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2017 den 23.23, Blomsterfluen skrev:

Kvinneguiden stengte meg ute en periode, så fikk jeg komme inn igjen. Men da noen anonyme brukere skreiv om pillebruk (som fikk meg tidligere utestengt midlertidig), så ble jeg sperret ute på livstid, fordi admin der mente at jeg hadde skrevet om pillebruk. Jeg sa til admin at jeg ikke hadde nevnt piller, men de ignorerer mailene mine.

 

Sån er det med diskusjon.no også. En ab skrev om piller, og jeg ble utestengt pga den ab som de admin trodde var meg.

Trøsten er at da er vi tydeligvis flere som er utestengt for livstid, uten å være mordere, ser jeg. Leste først som om du kun var utestengt for en liten periode, men ser nå at du er også utestengt for livstid ja. 

De er heller ikke flink til å svare på mail når man forsøker å prate med de. De bare ignorerer her og. 

Anonymkode: 76013...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er forumansvarlig både på Kvinneguiden og her inne. Kan du sende meg en pm om hvilken bruker du hadde der inne, så kan jeg prøve å finne ut hva som har skjedd?

Hilsen hanne mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HanneMari Egmont skrev:

Hei

Jeg er forumansvarlig både på Kvinneguiden og her inne. Kan du sende meg en pm om hvilken bruker du hadde der inne, så kan jeg prøve å finne ut hva som har skjedd?

Hilsen hanne mari

Hei. Jeg sender deg en pm. 

Anonymkode: 76013...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått svar om dette og konklusjonen er som følger: 

"Du ble permanent utestengt da du fortsatte med å opprette nye brukerkontoer i løpet av perioden du var utestengt. Du fikk flere beskjeder om å slutte med dette, og da disse ikke ble fulgt ble du permanent utestengt. Teamleder og resten av teamet stiller seg fremdeles bak denne avgjørelsen, da du gjentatte ganger viste at du ikke tok beskjedene du fikk fra dem til etterretning.". 

Jeg er faktisk enig i at jeg ikke burde lage flere brukere i den perioden jeg var utestengt. Jeg ser den. Men det var visse situasjoner på forumet som var årsaken til at jeg følte urettferdighet, og kom i den vanskelige situasjonen. Jeg har beklaget dette. Men jeg er nok utestengt for livstid. Så det er nok ingenting mer å gjøre med den saken. 

Anonymkode: 76013...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har nå fått svar om dette og konklusjonen er som følger: 

"Du ble permanent utestengt da du fortsatte med å opprette nye brukerkontoer i løpet av perioden du var utestengt. Du fikk flere beskjeder om å slutte med dette, og da disse ikke ble fulgt ble du permanent utestengt. Teamleder og resten av teamet stiller seg fremdeles bak denne avgjørelsen, da du gjentatte ganger viste at du ikke tok beskjedene du fikk fra dem til etterretning.". 

Jeg er faktisk enig i at jeg ikke burde lage flere brukere i den perioden jeg var utestengt. Jeg ser den. Men det var visse situasjoner på forumet som var årsaken til at jeg følte urettferdighet, og kom i den vanskelige situasjonen. Jeg har beklaget dette. Men jeg er nok utestengt for livstid. Så det er nok ingenting mer å gjøre med den saken. 

Anonymkode: 76013...919

Så lenge du fortsetter å mene at det primært var andre som er årsaken til at du ikke fulgte oppfordringene du fikk, så er det lett å forstå at du ikke er ønsket tilbake. Legg det bak deg. 

Anonymkode: ef94f...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...