Gå til innhold

Hva legger du i å være bra nok for andre?

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Mina1 skrev:

Min sønn sa en bra ting om det i går til meg: Han sa at vi er alle bra nok for andre. Og de som ikke ser vår verdi er ikke bra nok for oss ;) 

Leste du svaret fra c55? Han mener jeg evaluerer og rangerer folk ut i fra hvor dårlige (og bra) de er. Kanskje er det derfor jeg ikke er bra nok også, fordi folk ser det og holder seg unna meg pga det. 

Anonymkode: 3ff10...06c

Fortsetter under...

Så lenge ungene og kjæresten synes jeg er verdens beste mamma og kjæreste så er jeg fornøyd. :D Hva resten av verden tenker og mener om meg bryr jeg meg fint lite om - om de ikke liker meg så er ikke det noe problem for meg, da regner jeg med at de holder seg unna meg så godt de kan. Ellers prøver jeg å være snill og grei mot alle så lenge de er snille og greie mot meg. :)

Jeg kommer aldri til å lære meg å være bra nok for andre. Jeg har hatt det sånn siden ca 1983 og har mange ganger tenkt at det er et håpløst prosjekt å prøve å endre noe slikt. Men takk for alle bidrag. 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer aldri til å lære meg å være bra nok for andre. Jeg har hatt det sånn siden ca 1983 og har mange ganger tenkt at det er et håpløst prosjekt å prøve å endre noe slikt. Men takk for alle bidrag. 

Verken du eller de fleste rundt deg kommer til å bli perfekte. Det er en del av livets utfordringer å tolerere både sin egen og andres tilkortkommenhet. Prøv om du kan tåle andres kritikk uten at det gjør at din verden går under. Det at du ikke er perfekt, betyr ikke at du er for dårlig. 

Akkurat nå, frosken skrev:

Verken du eller de fleste rundt deg kommer til å bli perfekte. Det er en del av livets utfordringer å tolerere både sin egen og andres tilkortkommenhet. Prøv om du kan tåle andres kritikk uten at det gjør at din verden går under. Det at du ikke er perfekt, betyr ikke at du er for dårlig. 

Jeg har aldri hatt ønske om å være perfekt......

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hatt ønske om å være perfekt......

Nei, men du har vanskelig for å akseptere at du innimellom opplever at andre ikke er helt fornøyd med noe du gjør. 

Annonse

12 minutter siden, frosken skrev:

Nei, men du har vanskelig for å akseptere at du innimellom opplever at andre ikke er helt fornøyd med noe du gjør. 

Det er ikke det dette handler om..

Jeg får faktisk flashbacks når jeg opplever at andre er bedre enn meg. Det er så vondt for meg. Så utrolig vonde følelser.. Særlig på Facebook ser jeg det.

Skoletiden er verst/vondest. Ble f.eks nylig invitert til jubileum på barne/ungd.skolen. Som vanlig ble jeg invitert sist. De hadde laget en slags gruppe hvor de diskuterte festen. De andre hadde blitt invitert en mnd før meg..ikke sikkert de vile ha meg med en gang..  jeg skal definitivt ikke dra, for jeg har ikke noe godt av det. Jeg har ikke gjort dem noe vondt heller, men jeg hadde store problemer og trakk meg unna alle, stolte ikke på en sjel. 

Jeg har så vonde minner, jeg får sterke bilder og slag i magen fra en svært tøff tid. Jeg faller tilbake i tid. Jeg tenkte faktisk å ta livet mitt som 14.åring fordi jeg hadde det så jævlig både hjemme, på skolen og med meg selv - og jeg hadde ingen... jeg planla alt, men så skrev jeg brev til moren min og fortalte det, da tok hun meg med til legen, men jeg fikk ikke hjelp..

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får faktisk flashbacks når jeg opplever at andre er bedre enn meg. Det er så vondt for meg. Så utrolig vonde følelser.. Særlig på Facebook ser jeg det.

Skoletiden er verst/vondest. Ble f.eks nylig invitert til jubileum på barne/ungd.skolen. Som vanlig ble jeg invitert sist. De hadde laget en slags gruppe hvor de diskuterte festen. De andre hadde blitt invitert en mnd før meg..ikke sikkert de vile ha meg med en gang..  jeg skal definitivt ikke dra, for jeg har ikke noe godt av det. Jeg har ikke gjort dem noe vondt heller, men jeg hadde store problemer og trakk meg unna alle, stolte ikke på en sjel. 

Jeg har så vonde minner, jeg får sterke bilder og slag i magen fra en svært tøff tid. Jeg faller tilbake i tid. Jeg tenkte faktisk å ta livet mitt som 14.åring fordi jeg hadde det så jævlig både hjemme, på skolen og med meg selv - og jeg hadde ingen... jeg planla alt, men så skrev jeg brev til moren min og fortalte det, da tok hun meg med til legen, men jeg fikk ikke hjelp..

På hvilken måte mener du at dette handler om at du "opplever at andre er bedre enn" deg? 

Når jeg leser det du skriver, så oppfatter jeg det som å handle om vonde følelser knyttet til å ikke være så godt likt eller inkludert?

8 timer siden, frosken skrev:

På hvilken måte mener du at dette handler om at du "opplever at andre er bedre enn" deg? 

Når jeg leser det du skriver, så oppfatter jeg det som å handle om vonde følelser knyttet til å ikke være så godt likt eller inkludert?

Jeg vet ikke. 

Dette er et håpløst prosjekt. Jeg kommer aldri til å klare det. Jeg slipper ikke noen inn på meg og takler det på min måte  i hverdagen. Så jeg plager ikke andre med det. Hadde jeg sluppet noen inn på meg hadde jeg ikke taklet det i hverdagen. Jeg holder alltid en viss følelsesmessig avstand til andre, og bikker jeg over denne grensen trekker jeg meg raskt tilbake. 

Det gjør bare vondt å diskutere dette, så jeg avslutter tråden nå. Takk for alles bidrag og engasjement. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...