Gå til innhold

Tankekjør.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når dere har tankekjør? Hadde det i natt og sov lite, tenke tenke tenke! Er det best å stå opp da eller hva? Føler jeg har ikke tenkt skikkelig på en stund, så kommer alt på en gang. 

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

28

• Fionys

4

• Gondor

1

• yellow ledbetter

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Eneste som har hjulpet meg mot tankekjør er medisin. 

yellow ledbetter
Skrevet

Strikker og glor på TV eller prøver å lese. Men da er det er neppe så ille som det du beskriver. Og det er bedre å stå opp og prøve å finne på noe annet en stund. Håpløst å sove når alt surrer i hodet.

Skrevet
12 minutter siden, Fionys skrev:

Eneste som har hjulpet meg mot tankekjør er medisin. 

Å? Det må vel finnes andre måter å takle det på og?

Skrevet
9 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Strikker og glor på TV eller prøver å lese. Men da er det er neppe så ille som det du beskriver. Og det er bedre å stå opp og prøve å finne på noe annet en stund. Håpløst å sove når alt surrer i hodet.

Ja det var helt grusomt å ligge der, ble lammet på en måte. Handlingslammet altså, var oppe og tok meg en røyk da. Tror ikke jeg hadde klart å sett på noe, men kan jo prøve det neste gang. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Hva gjør dere når dere har tankekjør? Hadde det i natt og sov lite, tenke tenke tenke! Er det best å stå opp da eller hva? Føler jeg har ikke tenkt skikkelig på en stund, så kommer alt på en gang. 

Øker antipsykotika. Det er det eneste som hjelper for meg.

Skrevet
10 minutter siden, Gondor skrev:

Øker antipsykotika. Det er det eneste som hjelper for meg.

Ok jeg har trappet ned. Er vel en mening med dette og. 

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Å? Det må vel finnes andre måter å takle det på og?

Du kan forsøke å få skrevet tankene ned eller så kan det hjelpe for eksempel å gå ut en tur eller å se en skummel film. For min del så er det vanskelig "å få tak i" tankene når jeg har tankekjør.

Skrevet

Ok jeg har trappet ned. Er vel en mening med dette og. 

Jeg holder også på å trappe ned for så å forsøke en annen medisin.

Skrevet
4 minutter siden, Fionys skrev:

Du kan forsøke å få skrevet tankene ned eller så kan det hjelpe for eksempel å gå ut en tur eller å se en skummel film. For min del så er det vanskelig "å få tak i" tankene når jeg har tankekjør.

Ja det er det, får ikke tak i dem. Samme med stemmer av og til, det er så mange at jeg ikke hører hva de sier. Det er helst om nettene. 

Skrevet
4 minutter siden, Fionys skrev:

Jeg holder også på å trappe ned for så å forsøke en annen medisin.

Ok. Masse lykke til. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er det, får ikke tak i dem. Samme med stemmer av og til, det er så mange at jeg ikke hører hva de sier. Det er helst om nettene. 

Det er jo på kveldene og nettene det bruker å være som verst. Har du prøvd å se om det hjelper å ta en varm dusj eller en varm kopp te før du legger deg?

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Masse lykke til. 

Takk det samme! Det går veldig fint med ned trappingen. Eneste jeg har merket er at jeg har fått bedre matlyst.

Skrevet
1 minutt siden, Fionys skrev:

Det er jo på kveldene og nettene det bruker å være som verst. Har du prøvd å se om det hjelper å ta en varm dusj eller en varm kopp te før du legger deg?

Takk det samme! Det går veldig fint med ned trappingen. Eneste jeg har merket er at jeg har fått bedre matlyst.

Ja det er verst om nettene, har merket det. Kan ikke drikke rett før jeg legger meg, varm dusj har jeg ikke prøvd. 

Takk.Kanskje det er bra du har bedre matlyst? Jeg håper på mindre matlyst etterhvert. 

Skrevet

Jeg lider av tankekjør kronisk. Tenker og tenker og tenker og jeg hater det. Men tar meg en løpetur og ber meg selv roe ned når det står på verst. Jeg sover godt om natten men om jeg får mye av det om natten så bare ligger jeg der helt til jeg bare sovner. 

Skrevet
Akkurat nå, Mina1 skrev:

Jeg lider av tankekjør kronisk. Tenker og tenker og tenker og jeg hater det. Men tar meg en løpetur og ber meg selv roe ned når det står på verst. Jeg sover godt om natten men om jeg får mye av det om natten så bare ligger jeg der helt til jeg bare sovner. 

Må være bale det da. Du er flink som tar deg en løpetur, jeg sitter mye i ro...tenker mye på det og. Kan jo prøve å være en observatør. 

Skrevet

Må være bale det da. Du er flink som tar deg en løpetur, jeg sitter mye i ro...tenker mye på det og. Kan jo prøve å være en observatør. 

Ja det er veldig slitsomt. Jeg ønsker ikke å tenke sånn men jeg gjør det . Hadde vært godt å bare stoppet med konstante tanker. Jeg forsøker å jobbe med det men så kommer det og tankene spinner om alt som er farlig og leit osv. Får positive tanker også iblant men litt av et spinninghead.  Jeg får ofte lyst å bare ligge på sofaen men presser meg selv til å fungere. Har vært der før da jeg bare ble liggende. Aldri igjen! Viktig å leve og så jobber jeg med å være positiv og mestre å fungere normalt osv. Skal ikke være lett. Så vet godt hvordan det er. Viktig å spise gode sunne måltider. Der hjelper. Pluss er det viktig å prøve å jobbe tankene bort og ta litt pauser :). 

Klem fra en som vet hvordan tankekjør er. 

Skrevet
3 minutter siden, Mina1 skrev:

Ja det er veldig slitsomt. Jeg ønsker ikke å tenke sånn men jeg gjør det . Hadde vært godt å bare stoppet med konstante tanker. Jeg forsøker å jobbe med det men så kommer det og tankene spinner om alt som er farlig og leit osv. Får positive tanker også iblant men litt av et spinninghead.  Jeg får ofte lyst å bare ligge på sofaen men presser meg selv til å fungere. Har vært der før da jeg bare ble liggende. Aldri igjen! Viktig å leve og så jobber jeg med å være positiv og mestre å fungere normalt osv. Skal ikke være lett. Så vet godt hvordan det er. Viktig å spise gode sunne måltider. Der hjelper. Pluss er det viktig å prøve å jobbe tankene bort og ta litt pauser :). 

Klem fra en som vet hvordan tankekjør er. 

Takk for klemmer og sender en tilbake <3

Jeg tenker så mye om tankene og, og hvor de kommer fra. 

Skrevet

Takk for klemmer og sender en tilbake <3

Jeg tenker så mye om tankene og, og hvor de kommer fra. 

Ja hvorfor tenker vi så mye? hvorfor? hvorfor må vi gå rundt med hodet proppet av tanker mens noen sier at de slapper helt av? Eller tenker mennesker hele tiden på et eller annet? 

Jeg tror damer har lettere for tankekjør enn menn, men jeg har hørt om menn som også får det. 

Skrevet
1 minutt siden, Mina1 skrev:

Ja hvorfor tenker vi så mye? hvorfor? hvorfor må vi gå rundt med hodet proppet av tanker mens noen sier at de slapper helt av? Eller tenker mennesker hele tiden på et eller annet? 

Jeg tror damer har lettere for tankekjør enn menn, men jeg har hørt om menn som også får det. 

Føler ikke at det er mine tanker en gang, kan ikke tenke så mye på en gang...i flere baner? Tok vival i dag, men tror ikke det hjalp. Det koker liksom i hodet. Tror meditasjon er bra, tror jeg skal gjøre mer av det...tømme sinnet. 

Skrevet
13 minutter siden, Mina1 skrev:

Men følte jeg fikk positive energier fra deg :) 

Gruer meg til å legge meg, skal lese om okkultisme. Det gir tanker men er nødvendig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...