Gå til innhold

Regelmessige maserier / kynnere

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Tvillingsvangerskap, uke 36.

De siste dagene har jeg hatt regelmessige og vonde kynnere med 4 min. mellomrom på ettermiddagen og hele natten. De tiltar veldig i styrke om natten, men gir seg på morgenen igjen.

Regelmessige kynnere har jeg hatt mye av dette tvillingsvangerskapet, så det bekymrer meg lite. I tillegg til andre normale plager i et tvillingsvangerskap, er problemet at jeg er sliten grunnet total mangel på søvn. Føler jeg trenger litt krefter til etter fødselen også. Jeg håper nå at jeg kan føde snart.

I mitt forrige svangerskap begynte fødselen på en lignene måte, men da gikk slimproppen over noen dager. Denne gangen er det ingen tegn til begynnende fødsel.

Kan disse mase-riene vedvare de resterende ukene fram til terminen også ?

Har de noen som helst sammenheng med at fødselen nærmer seg ?

Vil kynnerne kunne gå over til skikkelige rier, uten at en merker at slimproppen går ?

Er vannavgang mer vanlig ved tvillingsvangerskap ?

Beklager at dette ble langt, men jeg håper du kan ta deg tid til å svare.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42277-regelmessige-maserier-kynnere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er svært sansynlig at du går i fødsel en god stund før termin i.o.m. at du bærer på tvillinger. Det er sjelden man går fram til termin. Når du i tillegg har økende, kraftige kynnere, så taler alt for at det ikke går så altfor lenge før du føder.

Slimproppen kan gjerne gå uten at du merker det, f.eks. når du er på WC.

Det er mulig at fødselen starter med vannavgang, men det er egentlig umulig å forutsi. Det er klart at det store trykket som er på fosterhinnene når magen er så spent som når man har to der inne, godt kan føre til vannavgang.

Det er vanskelig å trekke noen paraleller til din første fødsel, i.o.m. at første og fler-gangsfødende ofte har svært forskjellige opplevelser, og når det gjelder tvillingfødsler, så er det gjerne et kapittel for seg. Jeg har full forståelse for at du er sliten, men jeg vil råde deg til å prøve å få den hvilen du kan, om det så er midt på dagen. Denne tiden skal du strengt tatt ikke bruke til annet enn ruging, så jeg håper du er fristilt i forhold til andre forpliktelser. Lykke til med fødselen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...