Gå til innhold

Vurderer å bestille time på Psykia. Andre som har vært der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.  Jeg er veldig fornøyd med psykologen min på DPS, men jeg synes psykiaterne der er til lite hjelp. Siden jeg har bipolar 1, så er alle gira på at jeg skal ta medisiner ... alltid, men så har psykiaterne aldri tid til oppfølging. Jeg kunne gjerne tenke meg å snakke med noen som har god peiling på medisiniering av bp1, både i mani og depresjon. Personlig har jeg ikke lyst til å gå på noe. Synes som regel medisinene kompliserer alt. I tillegg har jeg angst for medisiner. Og så har jeg egentlig alt ansvaret sjøl, opplevs det som. Lurte på om noen har vært hos Psykia, og om noen har gode erfaringer med de?

Jeg synes det er helt idiotisk at man på DPS har 10 min med en psykiater i løpet av et år, som sier: du må medisineres resten av livet. Ta disse medisinene. De er kjempebra! Hadet. See u never.
Det funker ikke for meg.

Anonymkode: 4e6a9...ba2

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.  Jeg er veldig fornøyd med psykologen min på DPS, men jeg synes psykiaterne der er til lite hjelp. Siden jeg har bipolar 1, så er alle gira på at jeg skal ta medisiner ... alltid, men så har psykiaterne aldri tid til oppfølging. Jeg kunne gjerne tenke meg å snakke med noen som har god peiling på medisiniering av bp1, både i mani og depresjon. Personlig har jeg ikke lyst til å gå på noe. Synes som regel medisinene kompliserer alt. I tillegg har jeg angst for medisiner. Og så har jeg egentlig alt ansvaret sjøl, opplevs det som. Lurte på om noen har vært hos Psykia, og om noen har gode erfaringer med de?

Jeg synes det er helt idiotisk at man på DPS har 10 min med en psykiater i løpet av et år, som sier: du må medisineres resten av livet. Ta disse medisinene. De er kjempebra! Hadet. See u never.
Det funker ikke for meg.

Hadde valgt noen andre enn Psykia siden du ønsker minst mulig medisiner. 

Anonymkode: 8dbbf...b7e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde valgt noen andre enn Psykia siden du ønsker minst mulig medisiner. 

Anonymkode: 8dbbf...b7e

Forslag? I Drammen, Asker eller Bærumsområdet.

Skrevet

Psykia / Kvakkestad er seriøse. Du finner ingen ansvarlig psykiater som vil anbefale en person med BP1 å være helt umedisinert.

En slik anbefaling er så alvorlig, at dersom pasienten ble syk igjen, og det er overveiende sannsynlig i løpet av få år, ville pasienten stå meget sterkt i en erstatningssak.

'

Anonymkode: ecb80...ee1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...