Gå til innhold

Hvordan håndtere en hissig kollega

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg gruer meg sånn til å gå på jobb i morgen. Jeg må jobbe sammen med en meget hissig dame på 60 år. Hun har tidligere fått flere advarsler og beskjed om å oppføre seg av sjefer. Folk gruer seg til å jobbe sammen med henne.

Jeg gikk på tå hev i 8 timer idag. Hun ble også hissig mot en annen person idag (en besøkende, ikke kollega).

Jeg er redd henne. Redd for å si noe galt, feil, dumt. Redd for at hun skal bli sint på meg når jeg ikke får med meg ting (jeg sliter pga andre ting som skjer for tiden, så jeg klarer ikke å konsentrere meg og da går jeg ofte glipp av informasjon jeg gis). Jeg takler ikke at folk blir sinte, da stivner jeg til og blir redd. 

Det blir for mye til meg nå, jeg er ikke sterk nok til alt dette. Så jeg håper noen har noen råd til meg om hvordan jeg skal forholde meg til denne damen resten av uka.

Anonymkode: 5b679...fa5

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:
Jeg gruer meg sånn til å gå på jobb i morgen. Jeg må jobbe sammen med en meget hissig dame på 60 år. Hun har tidligere fått flere advarsler og beskjed om å oppføre seg av sjefer. Folk gruer seg til å jobbe sammen med henne.

Jeg gikk på tå hev i 8 timer idag. Hun ble også hissig mot en annen person idag (en besøkende, ikke kollega).

Jeg er redd henne. Redd for å si noe galt, feil, dumt. Redd for at hun skal bli sint på meg når jeg ikke får med meg ting (jeg sliter pga andre ting som skjer for tiden, så jeg klarer ikke å konsentrere meg og da går jeg ofte glipp av informasjon jeg gis). Jeg takler ikke at folk blir sinte, da stivner jeg til og blir redd. 

Det blir for mye til meg nå, jeg er ikke sterk nok til alt dette. Så jeg håper noen har noen råd til meg om hvordan jeg skal forholde meg til denne damen resten av uka.

Siden både du og andre tydeligvis vet at denne personen er en hissigpropp, så tenker jeg at du bare kan lukke ørene om hun skulle begynne å kjefte. Det er jo ikke farlig, bare ubehagelig - og slik jeg ser det, så reduseres ubehaget når du kan slå deg til ro med at hun har et problem med temperamentet sitt. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så ta igjen, og be henne passe sitt og holde kjeft.

Anonymkode: a09f3...1e8

Gjest Kanuttius
Skrevet

Avbryt henne når hun er hissig og spør hva hun vil oppnå med å være slik.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden også sjefene er klare over dette så bare overse henne om hun begynner å hisse seg opp. Jeg skjønner at det er ubehagelig, men problemet er hennes, ikke ditt. Om det er så ille og hun ikke endrer seg etter flere advarsler må sjefene sette sterkere lut til og evt. omplassere henne mener jeg, men det er heller ikke ditt problem.

Lykke til med resten av arbeidsuka. :) 

Skrevet

Takk for rådene. Jeg prøver å tenke som dere foreslår, men hun stresser meg veldig fordi hun er som hun er. Kolleger spør meg: "går det bra?". 

Jeg må bare holde ut. 

Gjest Kanuttius
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for rådene. Jeg prøver å tenke som dere foreslår, men hun stresser meg veldig fordi hun er som hun er. Kolleger spør meg: "går det bra?". 

Jeg må bare holde ut. 

Neste gang de spør sier du nei. Ikke hold ut uten å si noe, det er slik man møter veggen og mere til. Alle har krav på ett godt arbeidsmiljø og ledere er forpliktet til å sørge for trivselen. Det er nedfelt i arbeidsmiljøloven og den er helt ufravikelig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...