Gå til innhold

Narsissist? Hvordan komme meg videre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne på 37år, som gikk fra mannen min gjennom 10år. Vi hadde slitt lenge og hadde ingen nærhet av noe slag de siste 3årene. Jeg slet med dette og gikk til en psykomotorisk fysioterapeut. Min behandler delte venterom med en annen fysio...han var svært kontaktsøkende og var alltid på venterommet når jeg kom. Pratet i vei og var utrolig hyggelig...vi fikk mer og mer kontakt, og til slutt falt jeg pladask for han. Jeg gikk fra mannen min og innledet et forhold med denne mannen. Han la søte lapper og sjokolader i jakkelommen min når jeg var inne hos min behandler. Han sjekket opp pasientlistene så han visste når jeg kom..han sendte hundrevis av mld om dagen...han elsket meg etter få dager... jeg har aldri før følt meg så sett, så elsket, ønsket og forstått. Jeg flyttet inn til han, og da viste det seg at han har et stort alkoholproblem...han var full så og si hver eneste dag etter jobb. Men jeg var så forelsket og trodde han ville ta seg sammen om vi fikk det trygt og godt sammen. Men det gjorde han ikke.. så en dag våkner jeg og han er småfull..han har drukket fra tidlig morgen..så skal han ut å kjøre...da setter jeg ned foten. Han blir rasende og drar allikevel. Når han kom tilbake etter ca 30min kranglet vi og jeg dro på hotell...han ba meg tilbake på kvelden og jeg kom...så to dager etterpå er han full igjen på dagtid...jeg sier at kanskje det er nok alkohol for nå. Han blir rasende, tar meg hardt i armen og skjeller meg ut. Da drar jeg igjen. Blir borte 4dg. Vi prater på tlf og han er lei seg og ber meg hjem igjen..og jeg kommer.. Men jeg er redd og usikker..han vil vi skal kjøpe hus sammen...men jeg sier at jeg ikke er klar for det...og kjøper min egen leilighet. Sier at vi kan bo sammen i hans hus, men at jeg kan leie ut min...eventuelt selge etterhvert og kjøpe sammen om vi finner ut av ting. Da endrer alt seg. Han blir kald/varm/kald/varm.. Jeg elsker han jo, så dum som jeg er blir jeg klengete og kosete. Savner kjærligheten hans... sier jeg kan selge leiligheten...som han hater og har sagt han aldri vil sette sin fot i. 

Han fortsetter og drikke, men vi har det allikevel mest godt...vi reiser på en ferie og har det fantastisk sammen...han sier selv det er den beste ferien han har hatt i sitt liv. Vi koser oss videre sammen når hjemme...men etter par uker skal vi legge oss og se en film...vi har kost oss hele kvelden...jeg ser han er på tlf sin mens jeg finner film på iPaden...jeg ser bilder av en annen dame i mld han leser. Jeg spør om hva han holder på med...han sier han stiller alarmen..så ser jeg han begynner slette mld. Da snappet jeg til meg tlf...ser da mld fra mange andre damer..hjerter, kyssemunner, digger deg, nakenbilder og grove sexmld. Jeg begynner gråte..han blir iskald og ber meg legge meg å sove. Jeg prøver prate, men han nekter svare meg og ber meg bare "roe meg ned" Så jeg drar igjen...vi har ikke pratet siden...bare SMS...han er iskald og sier at alt er min feil, "ditt valg", "du lager storm i vannglass", verste du kunne gjøre var å dra fra meg" "når jeg kjøpe leiligheten knuste jeg hans drøm" "dette fiksa du bra". Han sier og at mld bare var "tull" "guttegreier" "noe alle menn gjør" "skulle bare se hvor langt de ville gå". Han ba meg tilbake "kom hit så koser vi oss med sushi og film" jeg sa at jeg ikke kom med mindre han pratet med meg og lovet å slutte med andre. Det ville han ikke og bare kjeftet at alt var min skyld...jeg er psyko og ødela alt med å dra.

Jeg sitter her og skjønner ingenting..er som han har glemt meg og begynt hate meg..hvordan kan noen si de elsker noen høyere enn alt, vil gifte seg og bare være oss...for så å begynne med andre og skylde alt på meg?? Jeg forstår ingenting. Utad virker han som verdens snilleste og mest empatiske mann.. jeg sitter her og lurer på om det er jeg som er gal...har lyst til å prate med min tidligere behandler, men han vet ikke om oss...og de kjenner jo hverandre...så det kan jeg jo ikke...

Anonymkode: 68a99...f7a

Skrevet (endret)

En liten oppsummering: Han drikker - også på dagtid og såpass ukontrollert at han kjører i beruset tilstand - han flørter med andre damer bak din rygg, blir sint når han ikke får viljen sin og skylder på deg når han blir avslørt.

Hva ville du rådet en venninne til, hvis hun fortalte deg den historien? 

Vær glad du har leiligheten din (du solgte den vel ikke?)  For all del, ikke gi etter for forsøkene hans på å manipulere deg.  Du kan ikke forandre ham.  Ikke gå inn i noen diskusjon, du kan ikke vinne den med rasjonelle argumenter.  Hold fast på at du har fått nok og at det er over, og slutt å svare ham når du har fått formidlet det.

Jeg vil ikke sette noe navn på problemene hans, men det er ham det er noe galt med, ikke deg.

Endret av laban
Skrevet

Jeg ville rådet henne til å gå...

Det er vel mer det at jeg bare ikke forstår at han ikke selv ser at det han gjorde såret meg. At han oppriktig mener at alt er min skyld. Begynner lure på mitt eget hode...jeg hadde så troa på oss...og jeg trodde han elsket meg som jeg elsket han. Er så vondt å innse at for han kan jeg aldri ha betydd noe...ikke verdt en dritt...føler meg så sykt lekt med og lurt.

(jeg solgte ikke leiligheten, så bor i den nå)

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel mer det at jeg bare ikke forstår at han ikke selv ser at det han gjorde såret meg. At han oppriktig mener at alt er min skyld.

Det er vanskelig å forstå fordi det ikke er normal tankegang.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...føler meg så sykt lekt med og lurt.

Hold fast på den følelsen når han forsøker å fange deg inn igjen.  Det er naturlig og riktig at du føler det slik, dersom historien er slik du har fortalt den her.

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg solgte ikke leiligheten, så bor i den nå

Bra, hold deg der. 

Skrevet
1 minutt siden, laban skrev:

Det er vanskelig å forstå fordi det ikke er normal tankegang.

Hold fast på den følelsen når han forsøker å fange deg inn igjen.  Det er naturlig og riktig at du føler det slik, dersom historien er slik du har fortalt den her.

Bra, hold deg der. 

Takk for svar🌸

Jeg har forsøkt forklare situasjonen så sakelig som jeg har kunnet, men det er selvfølgelig min versjon av den. Men alt jeg har skrevet stemmer, og jeg har ikke utelatt noe viktig. 

Han prøver heller ikke få meg tilbake, han er bare iskald og sint på meg..

Skrevet

Gratulerer, du er en av de heldige som slipper å bruke opp år på en sånn mann :) Som Laban syns jeg det er unødvendig å finne ut hva som feiler han, han drikker, manipulerer og flørter på si, og det er mer enn tilstrekkelig å vite dét.

Jeg ble by the way ikke særlig overrasket over utviklingen i forholdet deres etter å ha lest hvordan forholdet startet. Akkurat så pågående, flørtende og lidenskapelig han var til deg i starten kan du nemlig regne med at han er overfor de nye erobringene nå ;) 

Hold deg sterk og glem han - du vil om kort tid skjønne at du har vært veldig heldig :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...