Gå til innhold

Hektet på et håp om kjærlighet


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Mina1 skrev:

Det er det som er problemet for jeg går att og frem og tenker på at han la all skyld på at alt var min feil. Men jeg må slutte å tenke sånn. Det er sant. Jeg skjønner at han var en brennmanet i livet mitt bare. Det var et bra ord for det. 

Det viktgste er å tenke fremover, og positivt. Og ikke la andre menn få gjøre det samme. Skal ikke gå i samme felle igjen. Jeg kaster dem heller med en gang jeg ser tendensen. 

Jeg synes du bør slutte å skrive om eksen din dag etter dag. Ta deg sammen, gå videre. 

Anonymkode: 1a733...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo mer du fortsetter å tenke på ham og omstendighetene rundt bruddet, og jo mer du skriver om dette, jo lengre vil du slite med å legge det bak deg.

Sett en strek - I DAG!

Frem til klokka 12 (lunsj) får du lov til å tenke på ham - etter lunsj skal du tvinge deg selv til å tenke på noe annet når tankene kommer. Du skal IKKE skrive noen ting mer om ham i denne tråden eller i andre tråder her på DOL eller på andre fora.

Det er veldig koselig å ha deg her - men jeg tror ikke det er klokt av deg å holde på slik du gjør. Tenk på alt det flotte i livet som du skal oppleve! Lange herlige løpeturer, flotte fjellturer, fine dager med barn og venner - og kanskje kommer det en mann i livet ditt igjen, men du må først lære deg å leve livet ditt på egenhånd uten SKYGGEN hengende over deg.

Klem fra Strenge-Påskelilje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Jo mer du fortsetter å tenke på ham og omstendighetene rundt bruddet, og jo mer du skriver om dette, jo lengre vil du slite med å legge det bak deg.

Sett en strek - I DAG!

Frem til klokka 12 (lunsj) får du lov til å tenke på ham - etter lunsj skal du tvinge deg selv til å tenke på noe annet når tankene kommer. Du skal IKKE skrive noen ting mer om ham i denne tråden eller i andre tråder her på DOL eller på andre fora.

Det er veldig koselig å ha deg her - men jeg tror ikke det er klokt av deg å holde på slik du gjør. Tenk på alt det flotte i livet som du skal oppleve! Lange herlige løpeturer, flotte fjellturer, fine dager med barn og venner - og kanskje kommer det en mann i livet ditt igjen, men du må først lære deg å leve livet ditt på egenhånd uten SKYGGEN hengende over deg.

Klem fra Strenge-Påskelilje!

Viktige punkter: 

1. Slutte å håpe på noe som helst som har med personen å gjøre  

2. Kutte å gnage på spørsmålene 

3. Unngå personen 

4. Finne tilbake til seg selv: være selvstøttende, og ikke selvdømmende. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Viktige punkter: 

1. Slutte å håpe på noe som helst som har med personen å gjøre  

2. Kutte å gnage på spørsmålene 

3. Unngå personen 

4. Finne tilbake til seg selv: være selvstøttende, og ikke selvdømmende. 

 

 

 

 

Høres bra ut, men viktigere enn å skrive det ned og formidle det er å reflektere over det og overbevise seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Xtra skrev:

Høres bra ut, men viktigere enn å skrive det ned og formidle det er å reflektere over det og overbevise seg selv.

Det høres veldig lett ut å bare glemme. Men det er ikke så lett. Men det gjelder å sette tankene i konklusjon, istedet for å gå å dvele videre.

Jeg ser på den siste hekten som en tilfeldig onenightstand nå. Selv om det varte i  halvannet år. Det er ikke noe mer å vektlegge av betydning enn det. Og den følelsen er bedre å sitte med :). Viktig å vise seg selv at dette betyr ingenting. 

Jeg skal forsøke å hekte meg av dette her. Jeg må også stoppe å klandre meg selv for den tiden jeg har brukt på å komme over det. Sette fokus på det som jeg setter pris på i mennesker. Og snu fokuset mitt. 

Takker for svar, og innspill :) . 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Det høres veldig lett ut å bare glemme. Men det er ikke så lett. Men det gjelder å sette tankene i konklusjon, istedet for å gå å dvele videre.

Jeg har vært gjennom noe lignende før, selv om den kontakten var kun kort. Denne varte jo adskillig lengre med kontakt sammen. Men det jeg erfarte var at alt ble tilslutt et fjernt minne. Jeg så på situasjonen som ingenting av betydning tilslutt. Likte ikke mannen lenger, og måtte le av det hele senere. 

Jeg ser på den siste hekten som en tilfeldig onenightstand nå. Selv om det varte i halvannet år. Det er ikke noe mer å vektlegge av betydning enn det. Og den følelsen er bedre å sitte med :). Viktig å vise seg selv at dette betyr ingenting. 

Jeg skal forsøke å hekte meg av dette her. Jeg må også stoppe å klandre meg selv for den tiden jeg har brukt på å komme over det. Sette fokus på det som jeg setter pris på i mennesker. Og snu fokuset mitt. 

Takker for svar, og innspill :) . 

Du er ikke den første som har hatt kjærlighetssorg.  Lykke til! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Xtra skrev:

Du er ikke den første som har hatt kjærlighetssorg.  Lykke til! :) 

Takk :) 

Jeg leste på nettet om at det beste er når brudd skjer på en mer skånsom måte, altså uten konflkt og fiendtlighet. Da er det lettere å komme seg videre. Mens de som sliter mest er de som har hatt en konfliktavslutning. 

Jeg skal iallefall tenke på dette som en onenight. For jeg mener at han aldri har vært direkte seriøs mot meg. Egentlig så er han ikke noe å være lei seg over med tanke på situasjonen.:)  

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mina1 skrev:

Takk :) 

Jeg leste på nettet om at det beste er når brudd skjer på en mer skånsom måte, altså uten konflkt og fiendtlighet. Da er det lettere å komme seg videre. Mens de som sliter mest er de som har hatt en konfliktavslutning. 

Jeg skal iallefall tenke på dette som en onenight. For jeg mener at han aldri har vært direkte seriøs mot meg. Egentlig så er han ikke noe å være lei seg over med tanke på situasjonen.:)  

Sånn.

Sett en strek nå. Ikke skriv mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mina1 skrev:

Takk :) 

Jeg leste på nettet om at det beste er når brudd skjer på en mer skånsom måte, altså uten konflkt og fiendtlighet. Da er det lettere å komme seg videre. Mens de som sliter mest er de som har hatt en konfliktavslutning. 

Jeg skal iallefall tenke på dette som en onenight. For jeg mener at han aldri har vært direkte seriøs mot meg. Egentlig så er han ikke noe å være lei seg over med tanke på situasjonen.:)  

Jeg tror den beste tjenesten folk her på dol kan gjøre i forhold til deg, er å konsekvent slutte å svare på innlegg om eksen din. Du fortsetter jo bare å skrive om det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frosken skrev:

Jeg tror den beste tjenesten folk her på dol kan gjøre i forhold til deg, er å konsekvent slutte å svare på innlegg om eksen din. Du fortsetter jo bare å skrive om det samme. 

Jeg stoppet å skrive om det. Men nå kommenterte du under. Jeg fortalte litt om hvilke hekt man kan sitte igjen med etter visse relasjoner. Det er ikke noe Hokus pokus og lett å få bort av systemet men jeg skriver ikke mer om det. Nå kommenterte jeg fordi du skriver dette. Men jeg skriver ikke mer om det ellers. Men gir en kommentar til deg siden du kommenterer meg. Jeg er mulig rar/ anderledes som ble så tungt preget som jeg ble av en slik relasjon. 

Ingen flere kommentarer i tråden takk. Jeg ønsker å sette en strek om å prate om dette offentlig i tråd. Så vennligst ikke gi mer kommentarer om dette. Jeg blir bare verre av kritikk. Og jeg trykket liker til hva personen over deg skrev. Mener at nå er det nok. Jeg skal ikke la noen om det kommer på trykk mer. Punktum. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...