Gå til innhold

Hva bør jeg ta for å få sove best?

Anbefalte innlegg

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hørt eller lest om noen som har fått pustestans av sovemedisiner eller andre medisiner under søvn.. 

Anonymkode: 4887d...84b

Les grundigere :) 

Skrevet
3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Les grundigere :) 

Har lest grundig, men jeg skjønner ikke hvor du vil hen.. Så du må opplyse meg.. ;):) 

sirop1365381324
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor dette fortsatt er et tema.. miksing av medisiner kan føre til en hel rekke uheldige konsekvenser som i værste fall kan være fatale! Pustestans er nevnt her ellerede.

Det eneste riktige i denne sammenhengen er og ikke blande medisiner uten og spesifikt hørt med din fastlege først om det er greit. Ingen her på forumet kjenner din historie, dine diagoser osv. Altså bør du ikke lytte til noen for råd i dette tilfeldet! 

Bruk medisinen du har fått utskrevet slik som fastlegen din har spesifisert.

Skrevet
7 minutter siden, sirop1365381324 skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor dette fortsatt er et tema.. miksing av medisiner kan føre til en hel rekke uheldige konsekvenser som i værste fall kan være fatale! Pustestans er nevnt her ellerede.

Det eneste riktige i denne sammenhengen er og ikke blande medisiner uten og spesifikt hørt med din fastlege først om det er greit. Ingen her på forumet kjenner din historie, dine diagoser osv. Altså bør du ikke lytte til noen for råd i dette tilfeldet! 

Bruk medisinen du har fått utskrevet slik som fastlegen din har spesifisert.

Får nesten lyst til å be deg roe deg ned.. ;) Det må da være bedre å ta et par vallergan og 1 imovane enn større doser av f.eks imovane eller sobril. Hva vet du grunnen til at jeg ikke snakker med fastlegen? ( Han er utilgjengelig/bortreist i 3 uker) og ingen annen kjenner min sykdomshistorie. Hva er vel galt å lytte til råd her inne? Har ikke fått noen vanvittige råd...

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får nesten lyst til å be deg roe deg ned.. ;) Det må da være bedre å ta et par vallergan og 1 imovane enn større doser av f.eks imovane eller sobril. Hva vet du grunnen til at jeg ikke snakker med fastlegen? ( Han er utilgjengelig/bortreist i 3 uker) og ingen annen kjenner min sykdomshistorie. Hva er vel galt å lytte til råd her inne? Har ikke fått noen vanvittige råd...

Siden vi for tiden ikke har en fagperson tilknyttet dette forumet, så ønsker vi ikke at andre brukere skal gi konkrete råd om dosering av medisiner. Er du usikker, så må du kontakte helsepersonell. 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lest grundig, men jeg skjønner ikke hvor du vil hen.. Så du må opplyse meg.. ;):) 

Hvis man blander to sovemidler med ulike effekter (f.eks benzo og antihistaminer, antihistaminer og store mengder alkohol, opiater og alkohol, osv), kan man bli så sedert at pusten lammes. I verste fall. Det er for øvrig også grunnen til at mange sovemidler er kontraindisert hos de som har søvnapne. 

Skrevet

Håper virkelig at du hører på de som ber deg forholde deg til hva din fastlege sier. Jeg er sykepleier og vil ikke gi deg noe annet råd når det gjelder medisiner. Til og med jeg må forholde meg til en leges ordinasjoner. Jeg har jobbet på sykehus og vet at medisiner og doseringer som noen tåler greit kan andre bli veldig dårlig av. De som er her på DOL har ikke lest din journal og kjenner ikke deg godt nok til å gi deg helt trygge råd. 

Anonymkode: 7fa10...4f4

Skrevet
8 timer siden, issomethingwrong skrev:

Hvis man blander to sovemidler med ulike effekter (f.eks benzo og antihistaminer, antihistaminer og store mengder alkohol, opiater og alkohol, osv), kan man bli så sedert at pusten lammes. I verste fall. Det er for øvrig også grunnen til at mange sovemidler er kontraindisert hos de som har søvnapne. 

Javel, men nå rører jeg hverken alkohol eller opiater eller tar andre medisiner...

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper virkelig at du hører på de som ber deg forholde deg til hva din fastlege sier. Jeg er sykepleier og vil ikke gi deg noe annet råd når det gjelder medisiner. Til og med jeg må forholde meg til en leges ordinasjoner. Jeg har jobbet på sykehus og vet at medisiner og doseringer som noen tåler greit kan andre bli veldig dårlig av. De som er her på DOL har ikke lest din journal og kjenner ikke deg godt nok til å gi deg helt trygge råd. 

Anonymkode: 7fa10...4f4

Nå er det flere som har sagt akkurat det samme, at jeg bør rådføre meg med helsepersonell så har fått det med meg nå.. Fastlegen er ikke tilbake før om 3 uker så det er greit. Tror neppe jeg ikke tåler 2 vallergan og en halv til en imovane, men skal ikke mase mer om det her nå.. 

sirop1365381324
Skrevet (endret)

Slettet.

Endret av sirop1365381324
Skrevet
9 timer siden, issomethingwrong skrev:

Det er for øvrig også grunnen til at mange sovemidler er kontraindisert hos de som har søvnapne. 

Hei ISW!

Hvordan er det med Stilnoct i forhold til søvnapné?

Takker for svar hvis du har et oppe i ermet:rolleyes:

Skrevet
3 minutter siden, bibben skrev:

Hei ISW!

Sjekk Felleskatalogen, skal stå der. :) 

Skrevet
8 timer siden, bibben skrev:

Hei ISW!

Hei,

Både Stilnoct og Imovane er kontraindisert ved søvnapne :( 

Skrevet
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Hei,

Både Stilnoct og Imovane er kontraindisert ved søvnapne :( 

Thanks!

Ha en god start på uken:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...