Gå til innhold

Utseende og kropp og fokus

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I dag er folk veldig opptatt av utseende og kropp når det gjelder valg av partnere. Eller vent : alle er nok ikke like opptatt av det. 

Jeg hadde en veldig stram kropp med faste store bryster før jeg fødte barn. Jeg var ganske fast og stram. Etter at jeg fødte barn så fikk jeg rett og slett hengepupper. Utenom det så føler jeg at kroppen min ser helt okey ut. Men jeg har opplevd å få høre at tidligere partner ikke vil vite av meg igjen og nå leste jeg litt på nettet at noen menn kan finne på det om damen ikke har bra nok kropp i sengen. Og jeg får jo tanker : jepp skal jeg gi opp å ha meg et sexliv igjen... jeg har jo hengepupper... osv.. 

Er det normalt med hengepupper etter fødsel? Og er det et normal fenomen å føle at dette med kroppsfokus er et stort press ? Hvordan føler du og verden tenker du om slike ting? 

Endret av Mina1
Skrevet

I det lange løp betyr utseendet veldig lite. Hvis jeg mistet sexlysten pga partner med hengepupper ville jeg dratt til legen og sjekket testosteron-nivået. 

Skrevet
9 minutter siden, Gargamel skrev:

I det lange løp betyr utseendet veldig lite. Hvis jeg mistet sexlysten pga partner med hengepupper ville jeg dratt til legen og sjekket testosteron-nivået. 

Ja og det forklarer jo heller ikke at du må behandle henne dårlig av den årsak? Altså om du mistet lysten på hennes kropp.... så skal du bare vise henne finger liksom ? Nei det holder ikke mål. Det er nok bare meg som funderer for mye. 

Jeg var på ferie i sommer i Syden. Der så jeg at jeg ikke hadde den verste kropp. I henhold til andre damer så jeg at jeg har former men er ikke feit.. og når jeg har push up bh på meg så ser brystene helt okey ut synes jeg selv. Men jeg ble litt opphengt i det siden jeg har lest veldig om fokus på kropp. Og fått spørsmål som : har du faste pupper? Osv ... 

Jeg har ikke økonomi til operasjon så det får bare være. Og når jeg sammenligner kroppen min med de andre damene i min alder så kan jeg ikke se at jeg har styggere kropp enn de. Jeg synes selv at jeg dessuten ser bra ut i henhold til alderen. Men skepsisen kommer pga erfaringer : gjør jeg det? Osv hehe. Så nå tenker jeg. 

Synes samfunnet er meget opptatt av utseende og man er jo den man er. Viktigste er å være snill og grei. Og empatisk :)

Skrevet
14 minutter siden, Mina1 skrev:

I dag er folk veldig opptatt av utseende og kropp når det gjelder valg av partnere. Eller vent : alle er nok ikke like opptatt av det. 

Jeg hadde en veldig stram kropp med faste store bryster før jeg fødte barn. Jeg var ganske fast og stram. Etter at jeg fødte barn så fikk jeg rett og slett hengepupper. Utenom det så føler jeg at kroppen min ser helt okey ut. Men jeg har opplevd å få høre at tidligere partner ikke vil vite av meg igjen og nå leste jeg litt på nettet at noen menn kan finne på det om damen ikke har bra nok kropp i sengen. Og jeg får jo tanker : jepp skal jeg gi opp å ha meg et sexliv igjen... jeg har jo hengepupper... osv.. 

Er det normalt med hengepupper etter fødsel? Og er det et normal fenomen å føle at dette med kroppsfokus er et stort press ? Hvordan føler du og verden tenker du om slike ting? 

Kjære deg. Dette er bare unødig bekymring. Det er normalt at kroppen forandrer seg og du er like vakker for det. Hvis du har lest om menn som slutter å ha sex med kvinner som ikke har en perfekt kropp er det som Gargamel sier noe galt med mannen. Jeg har vært gift med samme mann i mange år og han elsker kroppen min. Selv om jeg har gått gravid fem ganger og etter hvert lagt på meg noen kilo. Tror menn flest ikke er så opptatt av dette. Tror ofte vi damer er mer opptatt av å sammenligne oss med andre og de som er i media. Håper du finner en god mann å dele livet ditt med . En som er ute etter et seriøst forhold. En som først og fremst er snill og trofast. Når en mann elsker deg vil han 100% sikkert elske hengepuppene dine også. 😊. 

Anonymkode: 5d309...021

Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg. Dette er bare unødig bekymring. Det er normalt at kroppen forandrer seg og du er like vakker for det. Hvis du har lest om menn som slutter å ha sex med kvinner som ikke har en perfekt kropp er det som Gargamel sier noe galt med mannen. Jeg har vært gift med samme mann i mange år og han elsker kroppen min. Selv om jeg har gått gravid fem ganger og etter hvert lagt på meg noen kilo. Tror menn flest ikke er så opptatt av dette. Tror ofte vi damer er mer opptatt av å sammenligne oss med andre og de som er i media. Håper du finner en god mann å dele livet ditt med . En som er ute etter et seriøst forhold. En som først og fremst er snill og trofast. Når en mann elsker deg vil han 100% sikkert elske hengepuppene dine også. 😊. 

Anonymkode: 5d309...021

Hehe ja litt av et tema jeg startet her men tankene kommer jo iblant siden jeg er singel.... Teite forfengelig tanker men jeg er ikke noe forfengelig i seg selv men jeg begynner jo å tenke på det i blant... 

Jeg begynte å tenke at når har det skjedd at en mann sier at han ikke vil vite av meg igjen ? Jo det har skjedd to ganger i mitt liv. Og det var en gang etter en jeg var med noen få ganger sexuellt. Og så var det etter en lang relasjon med mye sex og kontakt. Jeg tenker :  var det pga hengepuppene mine ... ? Men saken er jo sånn at ... hengepupper eller ikke.... det er andre ting i livet som betyr så mye mer enn det. Og sier de fuck you til meg pga hengepupper så sier det alt om hvem de er.

Jeg synes kroppen min ser okey ut. Ansiktet og ja... jeg synes at jeg ser ganske pen ut på bilder og i speilet osv...helt ærlig ganske naturlig pen... faktisk... Men mulig meg som ser på meg selv som pen uten at jeg er det hehe. For jeg har fått så mye dritt at jeg forstår ingenting.  Er kun puppene jeg har vært litt missfornøyd med. Men jeg opererer de ikke for det har jeg ikke økonomi. Så en kommende mann i livet mitt må akseptere meg for den jeg er. 

Fornuftige svar fikk jeg i denne tråden. Jeg høres forferdelig forfengelig og dum ut nå når jeg tar dette opp men jeg satt å psyket meg selv ned i går kveld med slike tanker. 

Takk for deres informasjon om det. Det trøstet meg :)

Endret av Mina1
Skrevet
2 timer siden, Mina1 skrev:

Ja, det er normalt med hengepupper, både før og etter fødsel. Jeg er 110% sikker på at puppene dine ikke har noe som helst å gjøre med at du ble dumpet. Jeg er liten og på kanten til å være rund, store bryster som tyngdekraften har tatt sitt tak i, men kjæresten elsker å leke med dem og han elsker meg akkurat som jeg er - fordi jeg er den jeg er. :) Han har også sitt (heldigvis ikke hengepupper! :D ), men et arr her og der spiller da ingen rolle, det er mannen jeg elsker, ikke hvordan magen hans ser ut!

De fleste som har fått noen år på baken har da mer vett mellom ørene enn som så. Man elsker ikke et menneske fordi det er vakkert, det er vakkert fordi man elsker det.

yellow ledbetter
Skrevet

Nettopp. Hvis en mister interessen for et menneske en er glad i fordi han eller hun blir mindre fysisk attraktive med tiden (noe som gjelder de aller fleste), så er det noe som ikke stemmer.

Skrevet
19 timer siden, Mina1 skrev:

Hehe ja litt av et tema jeg startet her men tankene kommer jo iblant siden jeg er singel.... Teite forfengelig tanker men jeg er ikke noe forfengelig i seg selv men jeg begynner jo å tenke på det i blant... 

Jeg begynte å tenke at når har det skjedd at en mann sier at han ikke vil vite av meg igjen ? Jo det har skjedd to ganger i mitt liv. Og det var en gang etter en jeg var med noen få ganger sexuellt. Og så var det etter en lang relasjon med mye sex og kontakt. Jeg tenker :  var det pga hengepuppene mine ... ? Men saken er jo sånn at ... hengepupper eller ikke.... det er andre ting i livet som betyr så mye mer enn det. Og sier de fuck you til meg pga hengepupper så sier det alt om hvem de er.

Jeg synes kroppen min ser okey ut. Ansiktet og ja... jeg synes at jeg ser ganske pen ut på bilder og i speilet osv...helt ærlig ganske naturlig pen... faktisk... Men mulig meg som ser på meg selv som pen uten at jeg er det hehe. For jeg har fått så mye dritt at jeg forstår ingenting.  Er kun puppene jeg har vært litt missfornøyd med. Men jeg opererer de ikke for det har jeg ikke økonomi. Så en kommende mann i livet mitt må akseptere meg for den jeg er. 

Fornuftige svar fikk jeg i denne tråden. Jeg høres forferdelig forfengelig og dum ut nå når jeg tar dette opp men jeg satt å psyket meg selv ned i går kveld med slike tanker. 

Takk for deres informasjon om det. Det trøstet meg :)

Jeg synes det er bra at du er såpass fornøyd med deg selv, bare puppene du ikke er fornøyd med. Tror mange jenter/damer tenker som deg. Tror det er egentlig bra å snakke om temaet innimellom, det er mange som sliter i forhold til kropp.

Selv føler jeg meg stygg og siden jeg er ganske så stor så tror jeg ikke at jeg har sjans hos noen. Jeg har både hengepupper og hengemage (etter å ha vært betydelig større). Jeg har riktignok fått høre at jeg har et pent ansikt, men det ser jeg ikke selv. Hvis jeg noensinne får en ny partner så er det jo ikke utseende som teller, men at han er snill, morsom, til å stole på osv. Så da håper jeg det samme kan være viktig for en mann.

Synes forøvrig ikke at du er dum som tar dette opp, synes det var fint jeg.

Skrevet (endret)

Enig med resten i at det ikke er vanlig å miste tenningen i takt med at kroppen eldes. Tvert om vil jeg nesten si, med årene blir de fleste mer trygg og komfortabel i egen kropp, og dét er sexy det :) 

Det mest avtennende tror jeg faktisk er mas og kjekling, og det tror jeg gjelder både for damer og menn.

Endret av Kayia
Skrevet

Jeg er ihvertfall ikke noe å tenne på og er misfornøyd med kroppen, ikke har jeg store pupper heller. Har en rar kropp, men skal nok bli tynn igjen. Må bare slutte med medisinene- 

Skrevet (endret)

Takker for svar, og takk for at dere ikke føler at jeg er en sånn "overfladisk tåpelig selvopptatt dame" i og med at jeg skriver om dette temaet. Men det er et tema vi alle enten vi er single eller i forhold kan tenke på iblant... Vi tenker: er vi attraktiv nok som vi er, er den damen bedre enn oss, eller er den mannen bedre enn meg , osv osv. 

Men vet dere hva: så fine svar dere har. Jeg setter stor pris på å høre at det er så mye annet som betyr noe for dere som svarer i tråden. 

Jeg ser meg selv i speilet, og det som jeg ser er at jeg synes faktisk at ansiktet mitt og håret er ganske så pent, men det kan være øynene mine som ser feil - altså at jeg ser en pen dame uten at jeg er pen ;) . Utifra utseende mitt så mener jeg at jeg er bra nok. Er fornøyd med hele kroppen min.. Beina, armer, sammensetning og alt.. Det er kun de puppene mine som frustrerer meg ... Men som sagt: jeg har født barn, og dermed så er det forandringer som følge av det. Og som dere sier: en person som dumper en pga at han / hun plutselig synes at man var for stygg plutselig og vil derfor ha noe nytt, har jo et problem i seg selv, og er ikke noe å samle på.. 

Jeg hever hodet mitt takket være deres flotte innspill i tråden. Og tenker: jaja hengepupper .. de får bare være sånn. Jeg er en bra nok dame som den jeg er. Samfunnet er altfor overfladisk lagt opp, og folk tar skjønnhetsoperasjoner her og der, men det er for dyrt for meg. Det viktigste er å være en bra personlighet og snill mot andre. 

Jeg er enig med dere som sier masete er irriterende. Jeg kan si at jeg ble masete da jeg ble dumpet og såret noen ganger. Men det var da jeg ble dumpet og såret.  Men selv om jeg har blitt såret så kan den delen av personligheten min forbedres. Jeg kommer aldri til å bli masete om noen sårer meg igjen... selv om jeg har hatt en tendens til å bli det... Skjerpings på meg... Jeg er ikke en masete person ellers. Men er enig i at dem som går rundt å maser og ikke eier roen er stressmomenter. 

Jeg synes derimot at de beste menneske er hyggelige og snille, og at utseende er ikke det som gjør meg ordentlig glad i noen. Det er faktisk personligheten som gjør meg virkelig glad i en person. 

Jeg må nevne at jeg tenkte å freshe meg skikkelig opp. Kjøpte meg ny jakke og nye sko. En flott sportsjakke, som jeg synes er nydelig fin, men nå har jeg sagt til datteren at hun skal få prøve den og se om den passer henne. Jeg er sånn..: jeg tenker på å freshe meg selv opp, men jeg elsker å glede mer enn å freshe meg selv opp. Gjøre andre glad er for meg enda gøyere . Og ja livet er så mye mer enn å bare tenke på hvordan en selv skal se ut. 

Takk for svar :) 

Endret av Mina1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...