Gå til innhold

Hva skjer med likegyldigheten når man slutter med antidepressiva ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt en stor ansvarsfølelse og vært svært  samvittighetsfull . Bare tanken på at noen kanskje kunne misforstå det jeg sa og bli såret ville plage meg i dagesvis. Da jeg ble skyld i en ulykke der et menneske døde var jeg utrøstelig. Jeg brøt fullstendig sammen og fungerte ikke normalt på flere år. Dette forandret seg da jeg begynte på antidepressiva. Nå har jeg brukt det en stund og er likegyldig. Har liksom ingen samvittighet. Tenker at om jeg hadde opplevd det samme igjen ville jeg ikke ha følt noe. Jeg klarer å stenge alt ute og lever liksom bare på overflaten. Betyr det at jeg er frisk nå?. Hva vil skje når jeg slutter med antidepressiva ?. Noen som har noen erfaring med dette? 

Anonymkode: 673fa...187

Skrevet

Jeg opplevde det som at man har vanskeligere for og vise empati følelse, og man blir ganske likegyldig på SSRI/antidepressiva.

i enkelte situasjoner kan det virke hjelpende, men også motsatt, eks man legger merke til at andre viser følelser mens du sitter der og ikke er istand til det, da tenker man ofte over det og finner det litt rart, og om andre merker det slik du føler angående over det.

Jeg går idag ikke på medisiner, men jeg føler meg mer istand til og gråte noe jeg omtrent ikke gjorde på 2år når jeg gikk på det.

"angående spørsmålet om du er frisk" så kan det være vanskelig og svare på, medisiner kan ha den effekt at man blir likegyldig, og klarer og stenge ut ting noe som sikkert var ønskelig fra din side når du hadde det som verst?, selv om dette kan oppleves som kunstig for deg, vis du husker deg selv hvordan du var før du begynte på medisiner så hadde du mer følelser på ting en nå.

Når jeg sluttet på medisiner gikk jeg fra og være likegyldig til og reagere på det meste igjen, og det var veldig slitsomt, grunnen til at jeg sluttet på medisiner var pga av bivirkninger, føler idag at jeg er mer følesesmessig igjen

Jeg synes det har vært vanskelig og slutte på de, man blir ganske sensitiv på de fleste kroppslige ting og legger merke til det, man merker at man slutter på medisiner, medisiner gjør noe med deg somsagt.

enkelte ganger når livet blir litt dårlig idag vurderer jeg om medisiner ville hjulpet slik at man glir igjenom hverdagen bedre.

Skrevet
3 minutter siden, Sunset90 skrev:

Jeg opplevde det som at man har vanskeligere for og vise empati følelse, og man blir ganske likegyldig på SSRI/antidepressiva.

i enkelte situasjoner kan det virke hjelpende, men også motsatt, eks man legger merke til at andre viser følelser mens du sitter der og ikke er istand til det, da tenker man ofte over det og finner det litt rart, og om andre merker det slik du føler angående over det.

Jeg går idag ikke på medisiner, men jeg føler meg mer istand til og gråte noe jeg omtrent ikke gjorde på 2år når jeg gikk på det.

"angående spørsmålet om du er frisk" så kan det være vanskelig og svare på, medisiner kan ha den effekt at man blir likegyldig, og klarer og stenge ut ting noe som sikkert var ønskelig fra din side når du hadde det som verst?, selv om dette kan oppleves som kunstig for deg, vis du husker deg selv hvordan du var før du begynte på medisiner så hadde du mer følelser på ting en nå.

Når jeg sluttet på medisiner gikk jeg fra og være likegyldig til og reagere på det meste igjen, og det var veldig slitsomt, grunnen til at jeg sluttet på medisiner var pga av bivirkninger, føler idag at jeg er mer følesesmessig igjen

Jeg synes det har vært vanskelig og slutte på de, man blir ganske sensitiv på de fleste kroppslige ting og legger merke til det, man merker at man slutter på medisiner, medisiner gjør noe med deg somsagt.

enkelte ganger når livet blir litt dårlig idag vurderer jeg om medisiner ville hjulpet slik at man glir igjenom hverdagen bedre.

Takk for svar. Forstår at det ikke er noen enkel løsning og at man må veie det ene opp mot det andre. 

Anonymkode: 673fa...187

Skrevet

Jeg føler bare den fullstendige håpløshet i forhold til disse medisinene. Jeg forstår ikke hvorfor jeg som ung ble tvunget til å begynne å bruke de.

Det er i sannhet ikke lett å forstå alt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...