Gå til innhold

Kombinere snri med ssri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Håper noen kan svare, har sett det er noen bruker på forumet her som kan litt om medisiner.

går til en behandler som sier selv hun ikke kan noe om medsiner.

hun har gitt meg effexor pluss fontex.

Eller cymbalta og fontex. Spilte ingen rolle hvilken snri jeg valgte! 

går det an å blande ssri pluss snri?

jeg føler meg kjempe dårlig etter å ha begynt på dette. Fysisk og psykisk. 

lest på nett at det er farlig å kombinere.

noen som vet hva noe?

sitter pris på svar:)

Anonymkode: ad896...159

Skrevet

Nå har det blitt gitt oppfordring fra "høyeste hold" her inne til å ikke svare på medisin spørsmål, gi råd om medisiner så håper alle holder seg til deg. Du må kontakte helsepersonell for få råd der om din konkrete medisinering.

Anonymkode: 3e33c...1e1

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå har det blitt gitt oppfordring fra "høyeste hold" her inne til å ikke svare på medisin spørsmål, gi råd om medisiner så håper alle holder seg til deg. Du må kontakte helsepersonell for få råd der om din konkrete medisinering.

Skulle selvfølgelig stå ".. forholde seg til det" ikke deg.. ;) 

Skrevet

Gå inn på felleskatalogen. Der kan du trykke på interaksjonsanalyse. Så kan du skrive inn navnet på medisinene du tar og se om de kan kombineres.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Håper noen kan svare, har sett det er noen bruker på forumet her som kan litt om medisiner.

går til en behandler som sier selv hun ikke kan noe om medsiner.

hun har gitt meg effexor pluss fontex.

Eller cymbalta og fontex. Spilte ingen rolle hvilken snri jeg valgte! 

går det an å blande ssri pluss snri?

jeg føler meg kjempe dårlig etter å ha begynt på dette. Fysisk og psykisk. 

lest på nett at det er farlig å kombinere.

noen som vet hva noe?

sitter pris på svar:)

Jeg ville ikke fått medisiner fra en behandler som sier selv "hun ikke kan noe om medsiner".

Anonymkode: 3bb7d...d4d

Skrevet

Det gjøres av og til at en kombinerer to SSRI eller SNRI og SSRI. Da må en ha en klar formening om hvorfor en skal gjøre dette.

I dette tilfellet må det være riktig først å øke Efexor depot til maksdose som etter FK er 375 mg. Om det ikke er tilstrekkelig, må en sjekke serumkonsentrasjonen for å se om det er mer å gå på i monoterapi med Efexor (venlafaksin). Om Efexor er maksimalt dosert, og en har en begrunnet og logisk mening om hvorfor ytterligere påvirkning på serotoninsystemet vil være gunstig, kan en vurdere å legge til et SSRI. Dette er for spesialister som virkelig kan psykofarmakologi. Din behandler hører nok ikke til denne gruppen.

'

Anonymkode: 1f760...7d3

Skrevet
På 18.9.2017 den 17.56, AnonymBruker skrev:

Det gjøres av og til at en kombinerer to SSRI eller SNRI og SSRI. Da må en ha en klar formening om hvorfor en skal gjøre dette.

I dette tilfellet må det være riktig først å øke Efexor depot til maksdose som etter FK er 375 mg. Om det ikke er tilstrekkelig, må en sjekke serumkonsentrasjonen for å se om det er mer å gå på i monoterapi med Efexor (venlafaksin). Om Efexor er maksimalt dosert, og en har en begrunnet og logisk mening om hvorfor ytterligere påvirkning på serotoninsystemet vil være gunstig, kan en vurdere å legge til et SSRI. Dette er for spesialister som virkelig kan psykofarmakologi. Din behandler hører nok ikke til denne gruppen.

'

Anonymkode: 1f760...7d3

Tusen takk for svar.

bare synest det er sykt at jeg må velge mellom cymbalta eller effexor for ekstrem angst jeg har

Skrevet
På 18.9.2017 den 16.15, AnonymBruker skrev:

Det er dumt. Er det noe svar om det kommer en psykiater/ekspert her inne igjen?

det er desverre mange som ikke kan så mye om psykofarma som jobber med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...