Gå til innhold

Kan noen fatte og begripe dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet
41 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja de vil vel snakke om det, men jeg forstår ikke helt vitsen. 

Jeg vet ikke hvordan det forholder seg med medisiner, men generelt er det en god del informasjonsplikt i helsevesenet - ditt og datt skal ikke forekomme uten at pasienten har blitt informert om x og y. Så det kan tenkes at han bare gjør akkurat det han er forpliktet til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Hvorfor legen ikke kan skrive ut 50 mg xeploin når jeg skal ta det på torsdag? Nei han vil snakke med meg først på onsdag, men da får de det ikke på torsdag. Hvorfor gjøre seg såååå vanskelig? Tar jo ikke mer enn det. 

Helt normalt å snakke med legen når man gjør endringer i medisiner. Det er tross alt h*n som er ansvarlig.

Anonymkode: 2049c...0aa

Skrevet
7 minutter siden, laban skrev:

Jeg vet ikke hvordan det forholder seg med medisiner, men generelt er det en god del informasjonsplikt i helsevesenet - ditt og datt skal ikke forekomme uten at pasienten har blitt informert om x og y. Så det kan tenkes at han bare gjør akkurat det han er forpliktet til.

Ok. Sist når jeg snakket med han alene...da jeg hadde sluttet på medisiner sa han "Er du ikke redd for å bli gal"?

Det var jo oppløftende :) Men kan jo ha med å gjøre at han er utenlandsk...

Men mulig det er noe informasjon han vil gi meg ja. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt å snakke med legen når man gjør endringer i medisiner. Det er tross alt h*n som er ansvarlig.

Anonymkode: 2049c...0aa

Ja vi får ta en prat da, nei han er jo grei han bare syns det ble litt mye om og men. Men hvis det er normalt så :) 

Skrevet
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Akkurat,det spiller ingen rolle når han skriver de ut, burde kunne gjøre det i dag mener jeg. På torsdag kan mannen kjøre meg ned, på fredag må jeg gå...derfor vil jeg heller ta den torsdag men neida. Her skal de gjøre seg vanskelig, vet nok om medisinen til at jeg vil slutte. Men trapper jo ned da. 

Snakket med sykepleieren i dag og han sa "Vi må kunne legge vekk de følelsene". Nei hvorfor det? Han sa det ble slitsomt med så intense følelser, men det er sånn jeg er av natur. Ja følelsene mine vil jeg ha :) 

Jepp du burde jo kunne få de i dag. Jeg forstår ikke hvorfor. 

Følelser skal man ha. Hva er et menneske uten følelser ? 😊. Kjedelig ... ;)

Skrevet
2 timer siden, Trine skrev:

Ikke mobb!!!! :P Jeg trodde hun hadde fått det for seg at hun kunne bli påkjørt på torsdag og at det passet dårlig å måtte gå på fredag da :lol: Jaja, man kan jo kanskje spørre seg om det er Stjernestøv eller jeg som sliter mest med livlig fantasi :D

Nå fikk jeg meg god latter:-) Skjønner at dette ikke er like morsomt for deg som for oss, men det er veldig forfriskende med noe man kan le av!

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ok. Sist når jeg snakket med han alene...da jeg hadde sluttet på medisiner sa han "Er du ikke redd for å bli gal"?

Det var jo oppløftende :) Men kan jo ha med å gjøre at han er utenlandsk...

Men mulig det er noe informasjon han vil gi meg ja. 

Spørsmålet hans var etter min mening helt relevant og passende. Det er jo nettopp det du risikerer ved å slutte med medisinene. Du beskrev at du en kveld gikk rundt i kjelleren din med en stor kniv, fordi du trodde noen var der. Da nærmer du deg vel galskapen. 

Jeg synes det er bra at legen insisterer på å snakke med deg og ikke bare skriver ut de resepter du måtte ønske. Han plikter å gjøre en faglig vurdering siden du er hans pasient, og det er ingen grunn til å gjøre det lettere for deg enn nødvendig å ta for lite medisiner. 

Skrevet
15 minutter siden, Mina1 skrev:

Ja kunne godt ha fått dem i dag, blir jo som jeg har bestemt meg for uansett. 

Ja følelser må man ha :) 

Skrevet
3 minutter siden, frosken skrev:

Spørsmålet hans var etter min mening helt relevant og passende. Det er jo nettopp det du risikerer ved å slutte med medisinene. Du beskrev at du en kveld gikk rundt i kjelleren din med en stor kniv, fordi du trodde noen var der. Da nærmer du deg vel galskapen. 

Jeg synes det er bra at legen insisterer på å snakke med deg og ikke bare skriver ut de resepter du måtte ønske. Han plikter å gjøre en faglig vurdering siden du er hans pasient, og det er ingen grunn til å gjøre det lettere for deg enn nødvendig å ta for lite medisiner. 

Javel, så er jeg litt gal. Det er jo sånn jeg er da, må jobbe med det. Ikke la frykten og tankene ta overhånd, er det som skjer når jeg følger falske instinkter. Tror på det falske, må ikke det. Må lære meg å skille- 

Ja hvis han er pliktig til det forstår jeg jo det,men jeg har bestemt meg da. Men kan jo høre på hans faglige vurdering fordet, det tåler jeg. 

Skrevet
1 time siden, Mina1 skrev:

Følelser skal man ha, men man skal klare å håndtere følelsene på en grei måte.

Skrevet
2 timer siden, frosken skrev:

Nå fikk jeg meg god latter:-) Skjønner at dette ikke er like morsomt for deg som for oss, men det er veldig forfriskende med noe man kan le av!

Jeg måtte flire litt selv også. Jeg er jo godt vant med å misforstå, og så lenge det ender med å bli komisk og folk kan le av det, så er det egentlig helt greit :) 

Skrevet
2 timer siden, Fionys skrev:

Følelser skal man ha, men man skal klare å håndtere følelsene på en grei måte.

Det er det man skal klare. Det er ikke enkelt alltid men det er det som er kunsten å klare å takle følelsene på en grei måte :) 

Skrevet

Enig Det hender det ligger større ting under.😊

Kanskje samvittighetsfullhet og omtanke.

Skrevet
23 timer siden, stjernestøv skrev:

Hvorfor legen ikke kan skrive ut 50 mg xeploin når jeg skal ta det på torsdag? Nei han vil snakke med meg først på onsdag, men da får de det ikke på torsdag. Hvorfor gjøre seg såååå vanskelig? Tar jo ikke mer enn det. 

Tak så langt tid for å hente ut medisiner der hos deg ?

Skrevet
1 minutt siden, FGT skrev:

Tak så langt tid for å hente ut medisiner der hos deg ?

De har aldri medisinen på apoteket så de må bestille den.

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Kan ikke legen gi beskjed til apoteket i det han skriver ut resepten til deg? Han bruker vel e-resept? Evt. kan du selv ringe apoteket og si at du kommer den og den dagen og skulle hatt det som står på resepten din? Jeg skjønner jo at de antagelig ikke kan skaffe det til dagen etter, men på et par dager?

Skrevet
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Kan ikke legen gi beskjed til apoteket i det han skriver ut resepten til deg? Han bruker vel e-resept? Evt. kan du selv ringe apoteket og si at du kommer den og den dagen og skulle hatt det som står på resepten din? Jeg skjønner jo at de antagelig ikke kan skaffe det til dagen etter, men på et par dager?

Jo det kunne han gjort. Jeg ringte apoteket sist da jeg skulle ha 75 mg, det hadde de sa de på telefonen. Når dagsenteret skulle hente det hadde de det ikke, da var det kun bestilt fra det andre apoteket og ikke det jeg bruker. Ja de får det vel på et par dager, tror dagsenteret ringer nå. De hadde jo fått beskjed, men jeg er lei av dette styret. Er siste gang nå jeg tar den. 

Skrevet
6 timer siden, stjernestøv skrev:

ja da så!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...