AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 Skrevet 19. september 2017 Et av barna mine som nå er 20 år har hatt oppfølging av PPT, BUP og DPS. Han har lærevansker og sliter litt psykisk. Gjennom hele skoleløpet fikk han spesiell oppfølging. Tok videregående over flere år og vi hadde utallige samtaler med skolen. Jeg brukte all min energi på hjelpe slik at han skulle klare å bestå fagene. Problemet er at i det han avsluttet skolen stod han alene. Måtte søke læreplass selv og må nå stille opp på arbeidsplassen uten noe oppfølging. Sjefen er veldig streng og forventer det samme av han som de andre. Vi vet at han er heldig som i det hele tatt har en læreplass og at han lett kan erstattes. Vi jobber hardt med å få han avgårde om morgenen og oppmuntre men han kommer til kort når det gjelder å gjøre sjefen fornøyd. Han har en del fysiske og psykiske plager. Arbeidsplassen reagerer på at han har litt fravær selv om det er legetimer og terapi det gjelder. Vi har til og med kuttet ut noen viktige samtaler for å redusere fravær. Sjefen truer likevel med å si han opp når prøvetiden er over. Hvorfor har man et så tilpasset løp i skolen når man ikke får noen forståelse i arbeidslivet? . Er det rart at denne gruppen faller utenfor?. Arbeidsgiveren er jo bare opptatt av å få jobben gjort. Anonymkode: bf474...72b 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.