Gå til innhold

Det gikk jo fint hos psykiateren :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følte han forstod meg og trodde på meg når jeg snakket om ting,men det med at vi ble overvåket og alt det der trodde han ikke. Altså metafysikk,men det andre :) Han sa på slutten at det var meget interessant å snakke med meg. Så han tror på noe men ikke alt,jeg ble glad jeg nå :) Men han sa jo xeplion hjelper deg,men jeg spurte hvorfor jeg skulle ta antipsykotika når jeg aldri har vært psykotisk. Da sa han det demper tanker og følelser og energier, ja det er jo sant men vil ikke det lenger. Han ville nå jeg skulle ta 75 mg til jeg hadde kontroll, men jeg har jo bestemt meg for 50 mg og det ble det :) Skal klare å takle dette nå, fortalte om mine måter å beskytte meg på. Virket som han hadde tro på det. Er jeg ikke heldig som har en sånn psykiater? Følte virkelig han hadde tro på meg :) Måtte bare skrive det her,at det er ikke alt som er sykdom men kan føre til sykdom hvis jeg ikke har kontroll. Altså angst og depresjon,men tror jeg har kontroll nå. 

Skrevet

Hm, ombestemte meg og prøve å endre. Dere har jo ikke tro på meg uansett, det viktigste er at behandlingsapparatet har det. 

Skrevet

Ja ganske (p)sykt at de kun gir 'pasientene' som kan ha litt av hvert av psykdommer og utilregnelighet og manglende samtykkekompetanse, ikke får lov til å redigere eller slette innleggene i mer enn 10 minutter, det er ganske etisk tvilsomt, for å si det mildt, men det er nå slik det er :) 

Mange som tror på mye rart, sikkert en del psykiaterne som er kristne f.eks og tror på gud og de greiene der, og der er det jo klare likheter med diverse psykdommer og vrangforestillinger pasientene deres har og som de forsøker å hjelpe dem med. Men, en må jo få lov til å tro på hva en vil, men noen "tro" medfører veldig redusert livskvalitet og det kan jo være dumt. Tror du bør høre på råd fra psykiateren, han vil nok det beste for deg, uansett om han "tror" på de samme tingene som du gjør eller ei. 

Lykke til :) 

Anonymkode: 15154...40a

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja ganske (p)sykt at de kun gir 'pasientene' som kan ha litt av hvert av psykdommer og utilregnelighet og manglende samtykkekompetanse, ikke får lov til å redigere eller slette innleggene i mer enn 10 minutter, det er ganske etisk tvilsomt, for å si det mildt, men det er nå slik det er :) 

Mange som tror på mye rart, sikkert en del psykiaterne som er kristne f.eks og tror på gud og de greiene der, og der er det jo klare likheter med diverse psykdommer og vrangforestillinger pasientene deres har og som de forsøker å hjelpe dem med. Men, en må jo få lov til å tro på hva en vil, men noen "tro" medfører veldig redusert livskvalitet og det kan jo være dumt. Tror du bør høre på råd fra psykiateren, han vil nok det beste for deg, uansett om han "tror" på de samme tingene som du gjør eller ei. 

Lykke til :) 

Anonymkode: 15154...40a

Takk for det :) 

Ble bare så glad :) Snakket jo om at jeg hadde lest om okkultisme, da sa han "Skal du praktisere som okkultist"? Skal jo ikke det, men noe er det å lære fra alt. Litt her og litt der, ta det som passer meg til meg. Ja det kan føre til redusert livskvalitet, men det er det jeg må lære meg å takle. Ja fikk inntrykk av at han ville det beste for meg, og fikk inntrykk av at han støttet meg :) 

Men håper de sletter denne tråden, ingen har vel interesse av det her uansett. At jeg endelig blir trodd av en psykiater :) 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Dere har jo ikke tro på meg uansett

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men håper de sletter denne tråden, ingen har vel interesse av det her uansett.

Jeg synes ikke du skal tolke det at vi / mange av oss ikke tror på det overnaturlige i samme grad som du gjør, som at vi ikke har tro på deg (i betydningen at vi ønsker at det skal gå bra med deg) og / eller er interessert i å høre hvordan det går med deg. 

Skrevet
4 minutter siden, laban skrev:

Jeg synes ikke du skal tolke det at vi / mange av oss ikke tror på det overnaturlige i samme grad som du gjør, som at vi ikke har tro på deg (i betydningen at vi ønsker at det skal gå bra med deg) og / eller er interessert i å høre hvordan det går med deg. 

Ok, takk for det ihvertfall, tror det skal gå bra nå :) Jeg har jo min tro,men trenger ikke skrive her om det. Men det var godt da psykiateren trodde meg i dag, han er åpen for litt av hvert han ;) 

Skrevet

Fint for deg. Du får forholde deg til det psykiateren sier og råder deg til da og ikke ukjente her inne på et anonymt nettsted. Ingenting mer å gnelle om. (Unnskyld uttrykket ).

Anonymkode: c1def...bfd

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint for deg. Du får forholde deg til det psykiateren sier og råder deg til da og ikke ukjente her inne på et anonymt nettsted. Ingenting mer å gnelle om. (Unnskyld uttrykket ).

Anonymkode: c1def...bfd

Gneller jeg om det? Prøvde å redigere dette da men det gikk ikke. Ville bare dele gleden min jeg. 

Skrevet

Synes det høres veldig positivt ut og så bra psykiateren vill deg vell. Håper alliansen mellom dere varer så lenge til du føler deg frisk igjen. God bedring og lykke til.! Håper denne psykiateren er noe ved og at han har en vikar eller sted du lan gå dersom han skulle være så uheldig å bli sykmeldt eller ha langferie innimellom.😊

Skrevet
1 time siden, Maggie55 skrev:

Synes det høres veldig positivt ut og så bra psykiateren vill deg vell. Håper alliansen mellom dere varer så lenge til du føler deg frisk igjen. God bedring og lykke til.! Håper denne psykiateren er noe ved og at han har en vikar eller sted du lan gå dersom han skulle være så uheldig å bli sykmeldt eller ha langferie innimellom.😊

Jo han vil meg jo vel og er grei. Takk for det :) 

Skrevet

Høres positivt ut. Men det er all grunn til å bre obs. Jeg tror mange av vi som er på dette fora har opplevet mye mindre bra uten at vi har fortalt om det her eller kanskje tilslørt litt fordi vi føler oss dumme som nok var altfor godtroende i kontakt med psykiatrien.Dette er ikke vanlige mennesker. De er ofte dypt involvert i pilleaelskaper og annet. Leger er troende til å gå i kompaniskap for å rundlurte pasienter og er teknologiske perfekte til fingerspissene. Fine utmerkelser og diplomer behøver ikke bety noe som helst. Så lett å bli lurt.Håper inderlig ikke du blir lurt og skuffet.Jeg fikk en vond anelse om at noen av de jeg var borti ikke hadde gitt seg.

Man skal stole på seg selv og tenke på seg selv. Det er sikkert bare tull og fanteri av meg som vanlig.Vil uansett råde om å sjekke grundig å si fra til andre og snakke om det til andre. 

Alle er ikke like heldige og man hører så mye.

Skrevet
6 timer siden, Maggie55 skrev:

Høres positivt ut. Men det er all grunn til å bre obs. Jeg tror mange av vi som er på dette fora har opplevet mye mindre bra uten at vi har fortalt om det her eller kanskje tilslørt litt fordi vi føler oss dumme som nok var altfor godtroende i kontakt med psykiatrien.Dette er ikke vanlige mennesker. De er ofte dypt involvert i pilleaelskaper og annet. Leger er troende til å gå i kompaniskap for å rundlurte pasienter og er teknologiske perfekte til fingerspissene. Fine utmerkelser og diplomer behøver ikke bety noe som helst. Så lett å bli lurt.Håper inderlig ikke du blir lurt og skuffet.Jeg fikk en vond anelse om at noen av de jeg var borti ikke hadde gitt seg.

Man skal stole på seg selv og tenke på seg selv. Det er sikkert bare tull og fanteri av meg som vanlig.Vil uansett råde om å sjekke grundig å si fra til andre og snakke om det til andre. 

Alle er ikke like heldige og man hører så mye.

Følte meg litt lurt, men det er greit. Det er jo jeg som har styringen her...på medisiner og sånt. Det er bra, andre kunne jo tvangsmedisinert meg. 

Skrevet

Alkurat. En vet aldri hvilke team av gærninger som står klar bak gardinene eller draperier i mangel på "forsøksdyr. Alle tider krever sitt og enkelte  pasienter har ikke det store sikkerhetsnett mener jeg.

Jeg er blitt ganske så kynisk med årene.Det er blitt en litt for vill verden for meg og jeg klarer ikke å balansere med relgion i særlig utstrekning som voksen.Verdensbilde er i stadig endring blant folk og alle kortene stokkes om fra sekund sekund og rettigheter som pasient er kanskje snart bare borte det og.

På den annen side enkelte banditter moses så mye hardere hos de store forfattere eller kunstnere til alle tider så man er jo alltid " trygg".De store når frem i tide og agere mot all urett.

Men som du sier alt sånt skjønner alle sjøl.😊

Skrevet

Jeg er veldig lei for at jeg svarte deg på denne tråden. Jeg ser at hva jeg skrev er veldig farvet av egne dårlige erfaringer som jeg ikke klarer å legge bak meg. 

Men alle får iallefall tenkeogtrohva de vil hva meg befatter. Alt avhenger bare av ens egne erfaringer og opplevelser tror jeg om hvordan man prøver å håndtere sin egen situasjon. Som en annen var inne på så går det jo så bra i 99.9 % av tilfellene.

Enkelte av oss er kanskje bare for tungt belastet til å lykkes i noe særlig grad. Igrunnen helt objektivt litt rart at vi ikke bare gir opp.

Men vi henger liksom fast om ikke annet i medisinene inntil hjernen begynner å krympe så påviselig da at fnising ingen ende tar og lønningene  gis uten oppmøte overhodet for de impliserte.

Skrevet

Det har slått meg mer og mer i den perioden jeg har vært her på DOL (litt til og fra) at det virker som det er veldig mange som sliter med  og er henvist til å leve med sykdommer man aldri finner ut av. Slik trodde jeg ikke at " realitetene" var. Jeg trodde det var kun en veldig liten del av " pasientmassen" som slet med helt udiagnostiserte og samtidig helt livsnedsettende og stor del funksjonshemmende plager.

Trodde bare det var enkelte "forvirrede tanter av alle kjønn"som var i den jeg trodde veldig lille gruppa for å si det helt populistisk.  Så greit å rose velferdsstaten og at "vi er kommet så langt "når så store grupper aldri når statistikkene pr definisjon. Men selvsagt :alt kunne vært så mye værre.😊

Man må bare være glad for  hva man faktisk klarer og ta tiden til hjelp. Og du har jo også din tro på høyere makter.😊

Håper det går godt med varig tilfriskning denne gang for deg.😊

Skrevet

Takk i like måte. Bare så dere ikke misforstår. Jeg er ikke imot alt av helsevesen eller noe. Jeg tror heller ikke at alle psykiatere eller leger er like. Jeg tror alle gjør mere enn sitt beste. 😊(Men jeg tror de kollegiale bånd kan bli for stramme og også pasientens ansvar stopper et sted. På samme måte som alles ansvar stopper et sted.)

Skrevet
8 timer siden, Maggie55 skrev:

Jeg er veldig lei for at jeg svarte deg på denne tråden. Jeg ser at hva jeg skrev er veldig farvet av egne dårlige erfaringer som jeg ikke klarer å legge bak meg. 

Men alle får iallefall tenkeogtrohva de vil hva meg befatter. Alt avhenger bare av ens egne erfaringer og opplevelser tror jeg om hvordan man prøver å håndtere sin egen situasjon. Som en annen var inne på så går det jo så bra i 99.9 % av tilfellene.

Enkelte av oss er kanskje bare for tungt belastet til å lykkes i noe særlig grad. Igrunnen helt objektivt litt rart at vi ikke bare gir opp.

Men vi henger liksom fast om ikke annet i medisinene inntil hjernen begynner å krympe så påviselig da at fnising ingen ende tar og lønningene  gis uten oppmøte overhodet for de impliserte.

Alle skriver vel ut fra egen situasjon? Vi kan ikke være andre enn den vi er. 

Skrevet

Alt trenger man heldigvis ikke å opplyse. Skinner sikkert veldig igjennom i alt man skriver.😊

Skrevet
4 minutter siden, Maggie55 skrev:

Alt trenger man heldigvis ikke å opplyse. Skinner sikkert veldig igjennom i alt man skriver.😊

Nei man trenger ikke opplyse om alt da, ønsker deg en fin søndag :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...