Gå til innhold

Medisinutprøving

Anbefalte innlegg

Skrevet

Medisinutprøving er slitsomt og langtekkelig med alt som fører med. Etter å ha prøvd ut 3 forskjellige medisin skal jeg snart prøve meg på den 4. Holder på med nedtrapping for så å starte opp på den nye om en stund. Ingen av de 3 første har hatt noen bra virkning, men lever i håpet om at den jeg skal starte på om en stund vil ha litt effekt. Får jeg ikke ønsket effekt av den så blir det ny nedtrapping for da å være medisinfri.

Anonymkode: 34232...b34

Skrevet

Skjønner dette kan være vanskelig ja.

Hvilke medisiner har du prøvd ut tidligere?

Og hvilken vurderes prøvd nå?

Hvor lang tid på nedtrapping bruker du?

Skrevet
7 timer siden, Sunset90 skrev:

Skjønner dette kan være vanskelig ja.

Hvilke medisiner har du prøvd ut tidligere?

Og hvilken vurderes prøvd nå?

Hvor lang tid på nedtrapping bruker du?

Har prøvd Cipralex, Sarotex og Efexor.

Nå skal jeg prøve Lamictal så vi får se hvordan det går. 

Har brukt ca. 1 måned på nedtrapping. Nedtrappingen har aldri vært noen problem for meg. 

Skrevet

Etter korte medisinutprøvinger uten effekt, er nedtrapping helt unødvendig. Evt kan en trappe ned over en uke om en vil være særlig forsiktig.

Om utprøvingene har vært seriøse, høy nok dose i lang nok tid, og ingen av disse fire har virket, bør en absolutt utføre rediagnostikk.

'

Skrevet
1 time siden, man skrev:

Etter korte medisinutprøvinger uten effekt, er nedtrapping helt unødvendig. Evt kan en trappe ned over en uke om en vil være særlig forsiktig.

Om utprøvingene har vært seriøse, høy nok dose i lang nok tid, og ingen av disse fire har virket, bør en absolutt utføre rediagnostikk.

'

Utprøvingen har vært seriøs med høy nok dose i lang tid. 

Det har blitt utført ny diagnose vurdering.

Skrevet
1 time siden, man skrev:

'

Dårlig respons på farmakologisk behandling må vel ikke være ensbetydende med feil diagnose? 

Skrevet
36 minutter siden, Janus30 skrev:

Dårlig respons på farmakologisk behandling må vel ikke være ensbetydende med feil diagnose? 

Jeg har fått riktig diagnose, men det kan være noe i tillegg. Enkelte symptomer kan jo passe under forskjellige diagnoser og mine behandlere vil se det litt an

Skrevet
På ‎21‎.‎09‎.‎2017 den 18.22, Janus30 skrev:

Ikke ensbetydende, men såpass hyppig at rediagnostisering bør gjøres.

Anonymkode: f86b0...57e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...