Ninkenpoo Skrevet 21. september 2017 Skrevet 21. september 2017 Hei. Fikk buspiron av legen. Siden eg ikkje ville bli avhengig av vival og sobril. Han mente at den gav effekt etter 2 til dgr. Stemmer dette? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 Skrevet 21. september 2017 5 timer siden, Ninkenpoo skrev: Hei. Fikk buspiron av legen. Siden eg ikkje ville bli avhengig av vival og sobril. Han mente at den gav effekt etter 2 til dgr. Stemmer dette? Jeg brukte Buspiron for 11-12 år siden. På meg virket den aldri... I felleskatalogen står det "innsettende effekt 2-4 uker", men jeg er ingen lege... Lykke til! Håper du vil få nytte av den Anonymkode: 8d402...60c 0 Siter
ISW Skrevet 21. september 2017 Skrevet 21. september 2017 Hvis den virker, blir du kanskje først verre og så bedre igjen etter et par-tre uker. Imidlertid har den ingen effekt for de fleste. 0 Siter
Ninkenpoo Skrevet 21. september 2017 Forfatter Skrevet 21. september 2017 (endret) Hmmm kva annet alternativ har eg Då? Har prøvd ut både atarax og truxal. Men ingenting virker. Er redd for å bli avhengig av benzo. Dette blir brukt i situasjoner med panikkanfall etc. Endret 21. september 2017 av Ninkenpoo 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 21. september 2017 Skrevet 21. september 2017 2 minutter siden, Ninkenpoo skrev: Hmmm kva annet alternativ har eg Då? Har prøvd ut både atarax og truxal. Men ingenting virker. Er redd for å bli avhengig av benzo. Alternativet om å klare seg uten medisin er det beste. Medisinene løser ikke problemet. Jeg vet ikke hvilken type angst du strever med, men eksponering er den desidert beste medisinen. Jeg har selv slitt med sterk sosial angst, men kommet meg igjennom det ved å tvinges til å være sosial. Angst er ikke farlig, bare ubehagelig. 0 Siter
Ninkenpoo Skrevet 21. september 2017 Forfatter Skrevet 21. september 2017 (endret) Det er pga hjerne skade så hjelper desverre ikkje å øve☹ Endret 21. september 2017 av Ninkenpoo 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 21. september 2017 Skrevet 21. september 2017 10 minutter siden, Ninkenpoo skrev: Det er pga hjerne skade så hjelper desverre ikkje å øve☹ OK, skjønner. Jeg har ikke selv erfaring, men jeg vet det er flere som har god nytte av Efexor eller Cipralex. Kanskje det kan være verdt et forsøk? Indikasjon på Efexor: Generalisert angstlidelse (GAD). Sosial angstlidelse (SAD). Panikklidelse, medeller uten agorafobi. Indikasjon på Cipralex: Behandling av panikklidelse med eller uten agorafobi. Behandling av sosial fobi. Behandling av generalisert angstlidelse. Behandling av tvangslidelse (OCD). 0 Siter
Ninkenpoo Skrevet 21. september 2017 Forfatter Skrevet 21. september 2017 Tusen takk for svar😊 Men er det en mellomting mellom truxal å vival? Tenker ikkje på ssri, men noe som virker på noen timer 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 Skrevet 23. september 2017 Hvis en skal ha virkning på angst av buspiron/Buspar, bør en trappe opp til 15 mg x 3 og la dette virke i 2-3 uker før en evaluerer effekten. Samme fine virkning som med benzo oppnår en (nesten) aldri, men en slipper ulempene med avhengighet. ' Anonymkode: eb12c...0ac 0 Siter
emilie321 Skrevet 23. september 2017 Skrevet 23. september 2017 Jeg fikk god hjelp av efexor på min angst. Den tok ikke bort, men dempet den betraktelig. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 24. september 2017 Skrevet 24. september 2017 Den antiepileptiske medisinen Lyrica kan brukes mot generalisert angstlidelse, men denne har jeg hørt en del negativt om, som bl.a. avhengighet på tross av at det er et C-preparat. Hva sier legen din? 0 Siter
Ninkenpoo Skrevet 24. september 2017 Forfatter Skrevet 24. september 2017 Han meinte at bussar virket etter 2 til 3dgr. 0 Siter
Ninkenpoo Skrevet 24. september 2017 Forfatter Skrevet 24. september 2017 (endret) Buspar Endret 24. september 2017 av Ninkenpoo 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 24. september 2017 Skrevet 24. september 2017 Har du snakket med legen din om Atarax? Det er egentlig en allergimedisin, men brukes også ved angst/uro og søvnproblemer. Den skal virke temmelig raskt og etter hva jeg har forstått er det det du ønsker. Indikasjon: Psykosomatiske eller somatiske tilstander preget av uro og angst hos voksne, der alternative legemidler ikke er indisert. 0 Siter
Ninkenpoo Skrevet 25. september 2017 Forfatter Skrevet 25. september 2017 Har prøvd atarax og... ser ut til at det blir vival eller sobril 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.