Gå til innhold

Blitt bedt om å levere CV.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forbindelse med en liten jobb jeg nettopp har begynt i, så har jeg blitt bedt om å levere CV til jobben som støttekontakt.  De vet at jeg har drevet med selvskading, vært mye deprimert og psykotisk. De vet også at at jeg har gått ut og inn av psykiatrisk, men at det er lenge siden siste innleggelse.

Sitter her å lurer på om det er riktig av meg å levere en CV på en slik jobb. Kan jeg virkelig ha noe å bidra med til en som trenger støttekontakt. Kan en som meg være en god nok støtte?  Det er jo ikke snakk om at jeg skal drive med terapi, men at jeg skal hjelpe en til å komme seg ut. At en får oppleve noe annet enn hjemmets fire vegger.

Har så mange tanker. Har jo lyst til å være noe for en annen, en som virkelig trenger det. Bety en forskjell. Har lyst til å gi noe igjen av alt det jeg tidligere har fått av helsepersonell. Vet jo hvor mye et smil og en støttende væremåte kan bety.

Er det riktig av meg å gå inn i dette?  

Skrevet
36 minutter siden, emilie321 skrev:

I forbindelse med en liten jobb jeg nettopp har begynt i, så har jeg blitt bedt om å levere CV til jobben som støttekontakt.  De vet at jeg har drevet med selvskading, vært mye deprimert og psykotisk. De vet også at at jeg har gått ut og inn av psykiatrisk, men at det er lenge siden siste innleggelse.

Sitter her å lurer på om det er riktig av meg å levere en CV på en slik jobb. Kan jeg virkelig ha noe å bidra med til en som trenger støttekontakt. Kan en som meg være en god nok støtte?  Det er jo ikke snakk om at jeg skal drive med terapi, men at jeg skal hjelpe en til å komme seg ut. At en får oppleve noe annet enn hjemmets fire vegger.

Har så mange tanker. Har jo lyst til å være noe for en annen, en som virkelig trenger det. Bety en forskjell. Har lyst til å gi noe igjen av alt det jeg tidligere har fått av helsepersonell. Vet jo hvor mye et smil og en støttende væremåte kan bety.

Det kan bare du svare på.  At du har historie/erfaring som pasient, kan jeg ikke se problemet med. Du har jo vært ærlig, og de ønsker fremdeles at du skal levere CV, dette er jo positivt. Som du skriver selv, så er det jo for å hjelpe andre, slik at de kommer seg ut av boligen sin og får oppleve ting. Kanskje det også kan hjelpe deg i det lange løp også, så hvis jeg hadde vært i din situasjon, hadde jeg grepet sjansen med begge hender😀 Lykke til!

Skrevet

En CV skal inneholdet utdanning og jobberfaring. Du trenger ikke der oppgi innleggelser og diagnoser. Om du i tillegg skal skrive en søknad, ville jeg ha fremhevet dine positive sider du har gjort deg opp igjennom. Det å streve psykisk, tror jeg i mange tilfeller gjør en til en person som lettere kan forstå hvordan det er å streve. Den som har skoen på osv. Dette gjelder i hvert fall de pasientene som har noe sykdoms- og selvinnsikt. Du kjenner deg selv best.

Det å kunne gjøre og være noe for andre, er en god følelse. Jeg har også en liten jobb hvor jeg hjelper andre og den har betydd enormt mye for min egen selvutvikling.

Jeg ønsker deg lykke til!

Skrevet
40 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg kan ikke si om det er riktig av deg å gå inn i dette nå eller ei. 

Men en ting kan jeg si. At du har den historien du har innen psykiatrien ser jeg på som en ressurs. Du har spisskompetanse når det gjelder mennesker, følelser, medmenneskelighet og som du selv skriver, du vet hvor mye et smil og en støttende væremåte kan bety.

Så da får jeg jo lyst til å si at dette skal du bare gjøre! :):)

Skrevet

Litt rart å be om CV etter ansettelse. 

Du må føre opp utdannelse, arbeidserfaring, relevante kurs hvis du har samt referanse. Du skriver ingenting om sykehistorie, diagnoser eller andre sensitive opplysninger. 

Skrevet
18 timer siden, Talljenta skrev:

Det kan bare du svare på.  At du har historie/erfaring som pasient, kan jeg ikke se problemet med. Du har jo vært ærlig, og de ønsker fremdeles at du skal levere CV, dette er jo positivt. Som du skriver selv, så er det jo for å hjelpe andre, slik at de kommer seg ut av boligen sin og får oppleve ting. Kanskje det også kan hjelpe deg i det lange løp også, så hvis jeg hadde vært i din situasjon, hadde jeg grepet sjansen med begge hender😀 Lykke til!

Tusen takk:D  

Har vært syk siden jeg var ung, har aldri levert fra meg en CV før. Men men, en gang skal jo være den første...

Skrevet
18 timer siden, Janus30 skrev:

Litt rart å be om CV etter ansettelse. 

Du må føre opp utdannelse, arbeidserfaring, relevante kurs hvis du har samt referanse. Du skriver ingenting om sykehistorie, diagnoser eller andre sensitive opplysninger. 

Nei, de har ikke spurt om cv etter en ansettelse. Den jobben jeg har fått er en trener assistent jobb og i forbindelse med den jobben har en bedt meg om å levere en CV til jobben som støttekontakt. Vedkommende ville ha meg som støttekontakt.

Skrevet
18 timer siden, ColaZero skrev:

Jeg kan ikke si om det er riktig av deg å gå inn i dette nå eller ei. 

Men en ting kan jeg si. At du har den historien du har innen psykiatrien ser jeg på som en ressurs. Du har spisskompetanse når det gjelder mennesker, følelser, medmenneskelighet og som du selv skriver, du vet hvor mye et smil og en støttende væremåte kan bety.

Så da får jeg jo lyst til å si at dette skal du bare gjøre! :):)

Tusen takk:)

Er litt redd for å feile, dvs si eller gjøre noe som gjør at vedkommende får det verre. Men på en annen side, det er jeg jo alltid redd for i møte med andre mennesker. Gjør jeg så godt jeg kan så kan jeg jo ikke gjøre det bedre. Hmm... Tror jeg må sette meg ned å skrive...

Skrevet
1 minutt siden, emilie321 skrev:

Er litt redd for å feile, dvs si eller gjøre noe som gjør at vedkommende får det verre. Men på en annen side, det er jeg jo alltid redd for i møte med andre mennesker. Gjør jeg så godt jeg kan så kan jeg jo ikke gjøre det bedre. Hmm... Tror jeg må sette meg ned å skrive...

Det å være redd for å feile når man skal begynne å jobbe etter lang tid eller også ved et jobbskifte er helt normalt. 

Ja, sett deg ned og skriv! :)

Gjest Kanuttius
Skrevet

De vil nok ha en cv kun for å ha det formelle i orden. En cv brukes også når de skal fastsette lønn for da skal de regne ansiennitet. Støttekontakter har ofte en fast timelønn uansett ansiennitet men det kan finnes unntak. 

Skrevet
21 timer siden, BamseLiten skrev:

De vil nok ha en cv kun for å ha det formelle i orden. En cv brukes også når de skal fastsette lønn for da skal de regne ansiennitet. Støttekontakter har ofte en fast timelønn uansett ansiennitet men det kan finnes unntak. 

Jeg er ikke støttekontakt, men de ønsker å ha meg som støttekontakt. De vil ha en CV for bla  å kunne finne en som jeg kan passe til. Viktig at interesser matcher. Føles både skremmende og bra det å oppfordres til å søke en jobb. 

Skrevet
3 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg er ikke støttekontakt, men de ønsker å ha meg som støttekontakt. De vil ha en CV for bla  å kunne finne en som jeg kan passe til. Viktig at interesser matcher. Føles både skremmende og bra det å oppfordres til å søke en jobb

Da tar du med litt mer om interesser enn du kanskje ville gjort hvis du skulle søke en helt annen type jobb.

Klart du skal gjøre dette - de har jo valgt deg, husk det! 

13 timer siden, emilie321 skrev:

Er litt redd for å feile, dvs si eller gjøre noe som gjør at vedkommende får det verre.

Det er lite sannsynlig.  Ikke ta sorgene på forskudd.  Uansett - det er et arbeidsforhold, så i aller verste fall blir du skiftet ut.  Og du vil i alle fall ha nytte og glede av erfaringen.  Lykke til, og fortell hvordan det går!

Gjest Kanuttius
Skrevet
6 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg er ikke støttekontakt, men de ønsker å ha meg som støttekontakt. De vil ha en CV for bla  å kunne finne en som jeg kan passe til. Viktig at interesser matcher. Føles både skremmende og bra det å oppfordres til å søke en jobb. 

Da er det jo ikke rart de vil ha cv. Skriv hav du har gjort til nå av jobb og skole og skriv gjerne om interesser enten det er å lese bøker eller kjøre bilkross. Alt som kan si noe om hvem du er 😊 Lykke til 😊

Skrevet
19 timer siden, BamseLiten skrev:

Da er det jo ikke rart de vil ha cv. Skriv hav du har gjort til nå av jobb og skole og skriv gjerne om interesser enten det er å lese bøker eller kjøre bilkross. Alt som kan si noe om hvem du er 😊 Lykke til 😊

Skrevet
23 timer siden, laban skrev:

Da tar du med litt mer om interesser enn du kanskje ville gjort hvis du skulle søke en helt annen type jobb.

Klart du skal gjøre dette - de har jo valgt deg, husk det! 

Det er lite sannsynlig.  Ikke ta sorgene på forskudd.  Uansett - det er et arbeidsforhold, så i aller verste fall blir du skiftet ut.  Og du vil i alle fall ha nytte og glede av erfaringen.  Lykke til, og fortell hvordan det går!

Har for andre gang vært på jobben som trenings assistent og fikk en god tilbakemelding, det gjorde godt. Neste gang skal jeg gjøre litt mer enn i dag og litt mer ansvar. Føler meg allerede litt tryggere på det jeg skal gjøre. Dette er et godt springbrett til noe mer. 

Det å ta sorgene på forskudd er jeg flink til. Maler fanden på veggen stadig vekk, og når jeg først begynner så blir den bare større og større. Ikke så lett å legge bort det at jeg er lært opp til at jeg aldri gjorde noe bra nok pluss andre ting. Må begynne å stole mer på meg selv. Har fått beskjed om at jeg bare skal være meg selv, så går det bra (av sjefen min) Må snart begynne å stole på at det positive folk sier til meg er sant.

Skrevet
33 minutter siden, emilie321 skrev:

Har for andre gang vært på jobben som trenings assistent og fikk en god tilbakemelding, det gjorde godt. Neste gang skal jeg gjøre litt mer enn i dag og litt mer ansvar. Føler meg allerede litt tryggere på det jeg skal gjøre. Dette er et godt springbrett til noe mer. 

Det å ta sorgene på forskudd er jeg flink til. Maler fanden på veggen stadig vekk, og når jeg først begynner så blir den bare større og større. Ikke så lett å legge bort det at jeg er lært opp til at jeg aldri gjorde noe bra nok pluss andre ting. Må begynne å stole mer på meg selv. Har fått beskjed om at jeg bare skal være meg selv, så går det bra (av sjefen min) Må snart begynne å stole på at det positive folk sier til meg er sant.

Fy søren så bra! :):):)

Skrevet

I en CV er det kun opplysninger om utdanning sålangt listet opp i historisk orden og tidligere arbeidsoppdrag så langt på samme måte. Enkelte skriver litt om sin hund hvis de har en eller sin interesse for orienteringsløp( man kan visstnok gå i bokhandelen å få aktuelle dagskart for hobbyentusiaster også har jeg hørt) eller soppkunnskaper eller bilinteresse.

Jeg har ikke skrevet så mange CV-er sjøl men har i årenes løp lest veldig mange gjennom jobben dengang jeg selv var i jobb.

Opplysninger utover hva man interesserer seg for når man ikke er på jobben er mer opp til en selv å fortelle. Kanskje fødested og bosted og kjønn og alder og evt behov for tilrettelegging i den aktuelle jobben man søker.

Hvaman ellers tar med er hva som bygger opp under av erfaring t tidligere jobber som gjør at arbeidsgiver bare bør velge en selv til denne jobben.

Kanskje trenger de bare noe skriftlig til personalmappen de har opprettet på deg i sitt elektroniske arkiv.

Med telefonnummer osv for hvor de kan nå deg og om de vil sjekke referanser.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...